Dobrze... herbata wypita, jest moc i energia, to bierzemy się za pisanie. (podziękujcie trawnikowi za namowę jeśli ten post cokolwiek wniósł mądrego do tematu, a jeśli nic dobrego nie przyniósł to zwalajcie też winę na niego xD)
Wszyscy już powyżej wypisywali swoje sugestie inspirując się starymi trybami... Ja rozwalę te stare idee w proch i zastąpię nowymi, bo w zasadzie dlaczego by nie? Oczywiście bazuję tutaj na podanym założeniu istnienia trzech świątyń. No to jedziemy!
WOJOWNICY
"No powiem tak... jak na typowo średniowieczne klimaty z elementami fantastyki to nie wyobrażam sobie walki bez królestwa, i to jest oczywistość. Wojownik zaczyna swoje przygotowania od zdobycia zasobów do tego potrzebnych, a więc mowa tu o własnym sprzęcie i umocnieniach dla swojej fortecy. Następnie powinien udać się w okolice gotowych już murów zamku i zacząć je wzmacniać oraz rozbudowywać. W momencie wypuszczenia potworów wojownik powinien udać się na mury swojego zamku i zacząć odpierać ataki w najkorzystniejszy sposób, na który pozwoli mu jego profesja."
Idea wypisana, czas wyciągnąć z niej sugestie:
1) KAŻDY wojownik niezależnie od profesji zaczyna mecz wraz z własną bronią (statystyki i rodzaj broni definiuje mimo wszystko profesja, chodzi głównie o atut posiadania już na starcie broni), co za tym idzie? a no bye bye miecze wojownika...
2) Propozycja nowej lokalizacji na każdych mapach - fabryka kamienia --> co minutę zapewnia możliwość odebrania z niej 64 bloków kamienia (obojętnie jakiego, to najchętniej zostawiłbym twórcy do wyboru) ~ tutaj proszę jeszcze nie spekulować bezużyteczności budowniczego! będę o nim wspominać w osobnej sekcji przeznaczonej dla klas.
3) Propozycja --> usunąć wojownikom craftingi i stworzyć nową lokalizację na każdej mapie - kuźnię. Tu będzie możliwość spokojnego wykuwania sobie przedmiotów (osobiście nawet pokusiłbym się o zupełnie nowy sposób wytwarzania naszych ukochanych dodatków typu smoczy set)
4) Wszelkie pozostałe wartości typu mikstury, łuki i narzędzia oczywiście pozostają bez zmian
POTWORY
"Prawdziwi najeźdźcy nigdy nie powinni rezygnować ze swojej zdobyczy, i tak też wyobrażam sobie atak na bogate królestwo. Napięta akcja, potworów coraz więcej, a wojownicy muszą starać się ich odpychać jak najmocniej. Niwelacja ciągłego uprzykrzania życia potworom powinna sprawić, że gra faktycznie przejdzie w tryb obrony świątyń a nie pchania potworów do spawnu..."
Idea wypisana, czas na sugestie:
1) Strefa zatrucia przemienia się w strefę śmierci! KAŻDY wojownik będący na strefie zatrucia będzie otrzymywać 4x więcej obrażeń od WSZYSTKICH źródeł (tak, nawet od upadku czy kontaktu z kaktusem lol... #ajronfakju). Oczywiście po opuszczeniu tej strefy obrażenia są znormalizowane.
2) Zasięg strefy zatrucia powinien zostać zwiększony przynajmniej o dodatkowe 50 kratek w kierunku zamku
3) KAŻDY potwór otrzymuje "esencję umarłego" pozwalającą na zregenerowanie swoich sił. Kosztem tego opuszczamy istnienie potek leczenia w ich zestawach.
4) Po zniszczeniu pierwszej świątyni potwory otrzymują zwiększenie obrażeń o 50% i zwiększone bazowe zdrowie o 5 serc. Efekt nie dotyczy pozostałych świątyń.
PRZEDMIOTY I DODATKI
"Podczas gdy przedmioty pozwalają zdominować grę na oferowane przez nie sposoby, tak dodatki są o tyle cenne, że uzupełniają braki niektórym wojownikom. Myślę że wzmocnienie potencjału dodatków zwiększy nieco chęć ich kupowania."
Tu moje propozycje:
1) Bloki - skoro w mojej idei wojowników mamy fabrykę to proponuję je zamienić na tzw "
Zaklinacza":
- Zaklinacz 1 poziomu - otrzymujesz 1x Kulę Maga, która może ulepszyć wybrany przez nas przedmiot podstawowy o rangę wyżej (np kilof, podstawowa broń wojownika czy też fragment zbroi). Nie można nałożyć więcej niż 1 ulepszenia na ten sam przedmiot.
- Zaklinacz 2 poziomu - otrzymujesz 2x Kulę Maga
- Zaklinacz 3 poziomu - otrzymujesz 3x Kulę Maga
- Zaklinacz 4 poziomu - otrzymujesz 4x Kulę Maga
- Zaklinacz 5 poziomu - otrzymujesz 5x Kulę Maga
Przedmioty o wyższej randze będą miały podniesioną efektywność, czyli:
- noszenie ulepszonego fragmentu zbroi zapewnia dodatkowe 1 serce
- wybrana broń do walki zabiera dodatkowe 1 serce przeciwnikowi
- wybrane narzędzie do kopania/ścinania drzew itd. zyskuje natychmiastowo podwyższony enchant efektywności o 1 punkt
TA KULA NIE DZIAŁA NA BOSKIE BRONIE!
2) Paczka:
1 poziom - otrzymujemy 32 strzały
2 poziom - otrzymujemy 32 strzały + blok złota
3 poziom - otrzymujemy 64 strzały + blok złota
3) Magiczne Berło/Inferno:
- nowa pasywna zdolność: kumulacje dusz --> za każdym razem gdy wojownik zabije potwora dowolną bronią wchłania jego duszę. Przy 10 kumulacjach Inferno ewoluuje zmieniając całkowicie swoje zdolności. Użycie wzmocnionej zdolności odbiera kumulacje
- LPM: strumień lawy --> wystrzela promień lawy zadający 10 obrażeń (5 serc) i podpalający cele na 2 sekundy (Cooldown: 8 sekund). Po ewolucji: meteor --> przywołuje meteoryt w wymierzonej lokalizacji (nie większej niż 20 kratek od gracza), który eksploduje zadając obrażenia (14 obrażeń czyli 7 serc) każdemu wrogowi w promieniu 8 kratek jednocześnie podrzucając trafione cele do góry.
- PPM: zimowy oddech --> wystrzela wiązkę energii zatrzymującą się na pierwszym trafionym wrogu, spowalniając go i zadając 10 obrażeń (5 serc). Po ewolucji: zlodowacenie --> Tworzy obszarowy efekt zadający 10 obrażeń (5 serc), i spowalniający i osłabiający wrogów w promieniu 10 kratek od gracza.
KLASY
"Wprowadzając nowy porządek trzeba także zrewolucjonizować styl gry. Wraz z nowymi mechanikami gry można tworzyć dosyć ciekawe kombinacje, a ich zastosowanie z pewnością nieraz przyda się każdej stronie. Tutaj też warto by może nagrodzić graczy, którzy sprawdzają się w danej roli aby mogli poszerzyć swoje możliwości."
Propozycje niżej: (#ajronfakju)
✰ Wprowadzenie poziomów klas! Każdy z nas z pewnością bardziej preferuje grać konkretną profesją i to niekoniecznie tą najlepszą. Levelowanie klas pozwoliłoby wam przede wszystkim na podbijanie sobie prestiżu wśród graczy. Można by też rozważyć wprowadzenie bonusów do umiejętności klas na maksymalnym poziomie.
Wbicie konkretnego poziomu definiuje się przez zdobycie określonej ilości doświadczenia. Doświadczenie (exp) uzyskujemy za ZWYCIĘSTWO jako dana profesja.
✰ Zmiany dla wojowników ✰
1) Budowniczy:
- nowa zdolność: umocnione fortyfikacje --> pasywnie budowniczy zamiast 64 bloków odebranych w fabryce dostaje 2x tyle. Użycie tej umiejętności powoduje zamianę posiadanych przez budowniczego bloków w ekwipunku na wzmocnione bloki. (całość wynika z założenia wprowadzenia fabryk broni, w innym wypadku pomińcie ten punkt bo tracicie czas xD)
2) Alchemik:
- umiejętność wytwarzania mikstur nie dodaje mleka (wynika z założenia zmiany strefy zatrucia, jak poprzednio - pomińcie to jeśli olaliście tamto wcześniej)
3) Kowal:
- zamiast tworzyć tarcze i pochodnie, kowal będzie tworzyć wzmocnione zbroje dla drużyny, w konsekwencji nie dodawać zbrojmistrza bo zrobi się dubel zdolności xD
4) Piekarz:
- dodać go zamiast krawca... lol xD
5) Warlock:
- usunąć durandal/ostrze światła (whatever tam było) i zamiast tego dać mu tą kulę ognia co sekundę do używania (niech zadaje 6 obrażeń czyli 3 serca)
- nowa umiejętność: lodowy pocisk --> strzela szybką wiązką zmarzliny, która zatrzymuje się na pierwszym trafionym celu zadając 8 obrażeń (4 serca) i spowalniając trafionego potwora. Trafienie tym w wojownika zwiększa mu szybkość ruchu na 5 sekund
- nowa umiejętność: uzdrowienie --> obszarowy efekt nadający wojownikom w zasięgu 10 kratek efekt regeneracji na 4 sekundy. Sam Warlock zostaje uleczony o 4 serca natychmiastowo po użyciu zdolności. Potwory w zasięgu tej zdolności otrzymują efekt osłabienia
Zasadniczo Warlock jest magiem wojowników, więc jak dla mnie powinien dysponować nieco większym polem do popisu w tym zakresie. Zrobienie z niego też klasy dystansowej powinno zmienić nieco podejście do jego stylu gry.
6) Bóg:
- dodać lodowy pocisk (z zestawu Warlocka) do jego zestawu
✰ Zmiany dla potworów ✰
1) Pająk:
- konfuzja oprócz swoich obecnych efektów powinna również przyznawać małe spowolnienie
2) Golem:
- dodać nową podstawową broń: adamantowy młot --> po trafieniu gracza ma 50% szans na podrzucenie go do góry
3) Bałwan:
- nowa zdolność: zamrożenie --> wystrzeliwuje falę mrozu przebijającą mury i cele, zadając 8 obrażeń (4 serca) i spowalniając trafione cele. Cooldown: 5 sekund
4) Wither:
- nowa zdolność: mroczna materia --> wystrzeliwuje wiązkę energii, która po dojściu do końca tworzy efekt czarnej dziury, zadając obrażenia obszarowe i osłabiając trafione cele
5) Arcymag:
- trująca laska dostaje umiejętność na PPM: porażenie --> naznacza obszar wokół trafionego bloku. Po 2 sekundach wszyscy wrogowie na tym obszarze otrzymują efekt zatrucia III na 5 sekund
6) Smok:
- usunąć system many, zamiast tego zianie ogniem będzie ograniczone cooldownem na 20 sekund, a wszystkie jego czary będą dostępne co 3 sekundy po użyciu.
- usunąć mu maczugę
7) Władca Piekieł:
- zaktualizować laskę zatrucia do wersji posiadanej przez Arcymaga
- dodać mroczną materię Withera do zestawu Władcy
#ajronfakju bossy są OP! xD
Tyle na dzisiaj. Unikałem od dłuższego czasu rozpisywania się jak popadnie (bo wiedziałem, że zrobi to więcej szkód niż pożytku w pewnych przypadkach). Z uwagi na to, że W vs P było moim jedynym trybem, na którym cokolwiek sensownego osiągnąłem to jak zawszę coś od siebie mam zamiar dołożyć (a bynajmniej spróbować).
Tym co wytrwali do końca tego wpisu dziękuję za poświęcenie swojego czasu. Będę śledził ten wątek na bieżąco i w razie konieczności odpowiem na komentarze w swoją stronę by nie pozostało nic ze znakami zapytania