Przychodzę z propozycją zmiany dotychczasowych armorów dla wojowników, ponieważ imo są one trochę niezbalansowane(tak, w tym dziale lubimy to słowo
) oraz średnie. Pisząc średnie mam na myśli to, że nie wyróżniają się niczym szczególnym, tylko są uśrednione. Mianowicie taki smoczy set - goldowy, prot 3 unb 5. Posiada średnią odporność na obrażenia fizyczne(czytaj z miecza/łuku), średnie durability(wytrzymałość zbroji), lecz najlepszą odporność na obrażenia od potek krzywdy II(enchant prot redukuje obrażenia od potek krzywdy) czy od custom dmg(eksplozje, fireball'e etc.). Co sprawia, że łatwiej zabić takiego żółtka z broni białej, która zadaje fizyczny dmg, niż z takich potek. Tutaj "tabelka", która przedstawia dmg od potek krzywdy w zależności jakiego mamy prota(full set):
Bez Armora - 6 serc (12 dmg)
Skórzany Prot4 - 2 serca (4 dmg)
Gold - 6 serc (12 dmg)
Gold Prot3 - 3 serca (6 dmg) [Smoczy set]
Gold Prot4 - 2 serca (4 dmg)
Diax - 6 serc (12 dmg)
Diax Unb2 - 6 serc (12 dmg) [Set wszecha/archa]
Diax Prot1 - 5 serc (10 dmg) [Set VIP'a]
Diax Prot4 - 2 serca (4 dmg)
Patrząc na to "Diax Unb2 - 6 serc (12 dmg) [Set wszecha/archa]" i porównując to do tego "Gold Prot3 - 3 serca (6 dmg) [Smoczy set]" widać, że gracza w diamentowym secie zabijemy szybciej(z potek krzywdy), niż gracza w złotym secie. A gracze w diamentowych setach(Ci lepsi) powinni mieć większe szansę w starciu z bossami. Gdzie w między czasie otrzymują większe obrażenia od spelli/potek krzywdy, niż złoci. Czyli jak na razie wychodzi na to, że złoci mają większe szansę w walce z bossami, a diaxowi z mobami, które atakują wręcz. Dlatego przychodzę z propozycją zmiany armor'ów dla wojowników. Tutaj macie tabelkę, która posłuży później do porównania setów(nie wszystkie sety się tam znajdują, tylko te najważniejsze). Są to
obecne na dzień dzisiejszy sety. Kalkulator, którym się posługiwałem:
https://docs.google.com/spreadsheets/d/1...p=drivesdk , aby móc edytować należy kliknąć w lewym górnym rogu arkusza "Plik", a następnie "Utwórz kopię".
Set wszecha/archa(diax prot 0, unb 2)
Dmg(siekiera pigmana): 9
Armor(poszczególne punkty armoru): 20
Armor Toughness: 8
Prot na zbroji[(4 x poziom prota)%]: 0
Otrzymany dmg: 2,61(1,3 serduszka)
Redukcja dmg(dmg, który pochłania zbroja): 6,39(3,20 serduszka)
Set VIPA(diax prot 1)
Dmg(siekiera pigmana): 9
Armor(poszczególne punkty armoru): 20
Armor Toughness: 8
Prot na zbroji[(4 x poziom prota)%]: 4
Otrzymany dmg: 2,19(1,1 serduszka)
Redukcja dmg(dmg, który pochłania zbroja): 6,81(3,41 serduszka)
Smoczy set(gold prot 3, unb 5)
Dmg(siekiera pigmana): 9
Armor(poszczególne punkty armoru): 11
Armor Toughness: 0
Prot na zbroji[(4 x poziom prota)%]: 12
Otrzymany dmg: 3,46(1,7 serduszka)
Redukcja dmg(dmg, który pochłania zbroja): 5,54(2,8 serduszka)
Set barby/druida/tempa(iron prot 1, unb 1/2)
Dmg(siekiera pigmana): 9
Armor(poszczególne punkty armoru): 15
Armor Toughness: 0
Prot na zbroji[(4 x poziom prota)%]: 4
Otrzymany dmg: 4,38(2,2 serduszka)
Redukcja dmg(dmg, który pochłania zbroja): 4,62(2,3 serduszka)
Spostrzegawczy dostrzegą, że zbroja barby/druida/tempa jest słabsza od smoczego setu pod względem fizycznego dmg, ale nie tylko. Posiada prot 1, czyli gracz w tej zbroi otrzymuje więcej dmg od potek i custom dmg. Co czyni te zbroje najsłabszymi w całej grze(jeszcze jest chyba górnicza).
Moja propozycja:
1. Propozycja na smoczy set:
Set wszecha/archa(diax prot 0, *jakiś śmieciowy enchant, aby nie można było tej zbroji enchantować,np fortune* oraz mniejsze durability)
Dmg(siekiera pigmana): 9
Armor(poszczególne punkty armoru): 20
Armor Toughness: 8
Prot na zbroji[(4 x poziom prota)%]: 0
Otrzymany dmg: 2,61(1,3 serduszka)
Redukcja dmg(dmg, który pochłania zbroja): 6,39(3,20 serduszka)
Zamysł:
Zastąpienie obecnego smoczego seta na diaxowy set jest imo dobrym rozwiązaniem. Dlaczego? Ponieważ:
- gracze będą mieli łatwiejszą walkę ze zwykłymi mobami
- gracze będą mieli trudniej przeciwko bossom, które mają spelle(z custom dmg) oraz potki krzywdy II(które przy dobrym trafieniu składają gracza na 2 potki)
- gracze będą musieli mieć więcej takich setów w EQ(czytaj niżej)
Proponuje, aby nowy smoczy set(ten wyżej) posiadał zmniejszone durability do 100. Czyli, np taka diamentowa klata będzie posiadała durability 100/528. Lub jeżeli nie będzie dało się tego zrobić to proponuję dać tej zbroi status "Unbreakable" i dodać sztuczne durability tak jak w wilczym hełmie(nwm czy będzie się dało naprawić naprawką taką zbroje). Lub też jakaś inna metoda.
Ważne, aby zbroja miała mniejsze durability. Wtedy walka z takim graczem w nowym smoczym secie będzie wyglądała tak, że albo go zabijemy tradycyjnie, albo zniszczymy mu zbroje przy czym będzie otrzymywał więcej dmg. A przy 10 potworach nie tak łatwo uciec i założyć nowego seta graczowi, który nie ma vortex'a/bloków.
Z takim deafultowym secie, gra będzie trwała dłużej dla słabszych graczy, a ich większość będzie padać w midgame'ie, gdy ich sety zaczną pękać.
2. Propozycja na set wszecha/archa:
Set goldowy(gold prot 4, unb 200?)
Dmg(siekiera pigmana): 9
Armor(poszczególne punkty armoru): 11
Armor Toughness: 0
Prot na zbroji[(4 x poziom prota)%]: 16
Otrzymany dmg: 2,4(1,2 serduszka)
Redukcja dmg(dmg, który pochłania zbroja): 6,6(3,3 serduszka)
Zamysł:
Zbroja podobna do obecnego seta wszecha/archa, ale złota z większym protem. Co sprawi, że gracze będą otrzymywać mniej obrażeń od ataków fizycznych za równo jak i od ataków opierających się na custom dmg oraz od potek krzywdy II. Co przekłada się na przyjemniejszą walkę z bossami, bo nie giniesz na 2 potki krzywdy :] Jedyny problem tej zbroi to jej durability(złota deafultowo posiada +/- 100). Z tego co testowałem to nawet z wysokimi enchantami unbreakingu potrafi szybko paść. A zbroja archa/wszecha miała właśnie cechować się wyższą wytrzymałością(przynajmniej od set VIP'a). Może magia pluginów będzie potrafiła rozwiązać ten problem
3. Propozycja na set vipa:
Set VIPA(gold prot 4(spodnie prot 5), unb 150?)
Dmg(siekiera pigmana): 9
Armor(poszczególne punkty armoru): 11
Armor Toughness: 0
Prot na zbroji[(4 x poziom prota)%]: 18
Otrzymany dmg: 1,86(0,9 serduszka)
Redukcja dmg(dmg, który pochłania zbroja): 7,14(3,57 serduszka)
Zamysł:
Zbroja podobna do powyższej. Większy prot, ale za to mniejszy unbreaking. Jeżeli ktoś by był ciekawy, dlaczego prot 5 akurat na spodniach, a nie np na klacie - ze względu na to, że obecnie spodnie nie mają "itemu zastępczego". Klata taki item ma - elytra archanioła. A spodnie są drugim po napierśniku elementem zbroji, który ma duży durability.
4. Propozycja na set barby/druida/tempa
Smoczy set(gold prot 3, unb 120?)
Dmg(siekiera pigmana): 9
Armor(poszczególne punkty armoru): 11
Armor Toughness: 0
Prot na zbroji[(4 x poziom prota)%]: 12
Otrzymany dmg: 3,46(1,7 serduszka)
Redukcja dmg(dmg, który pochłania zbroja): 5,54(2,8 serduszka)
Zamysł:
Jest to pewny rodzaj obecnego smoczego seta tylko z wyższym unbreaking'em. Set będzie lepszy od obecnego żelaznego, ale nie lepszy od seta vipa/archa/wszecha. Będzie można w nim walczyć z normalnymi potworami i bossami.
Wartości zbroi przedstawione w wątku są przykładowe! Możecie pisać co byście zmienili poniżej używając do tego wyżej podlinkowanego kalkulatora, którym się posługiwałem. Ważne, aby były stosowne do mojego zamysłu.
Patrząc na to, że podstawowe profesje otrzymały by lepsze zbroje pod względem redukcji obrażeń to zwiększył bym obecny czas rozgrywki(chyba 30 min jest) do poprzedniego - 50 min.