Witam wszystkich, jest to mój pierwszy poradnik, a j, że nie widziałem jeszcze żadnego poradniku z WvsP 3 postanowiłem takowy zrobić, tak wiem nie jest on idealny dlatego prosiłbym wszelkie uwagi zgłaszać tutaj lub w wiadomości prywatnej.
Cele gry:
Jako WOJOWNIK
- Musisz przeżyć jednocześnie broniąc
ŚWIĄTYNI przed
POTWORAMI.
- Wykorzystaj bloki, żeby opóźnić potwory, a gwarantuje, że zyskasz chociaż kilka sekund na zregenerowanie życia.
Jako POTWÓR
- Możesz zniszczyć
ŚWIĄTYNIE lub
- Wybić wszystkich wojowników
Jak się uzbroić?
Aby stworzyć Smoczą zbroję będziemy musieli mieć blok złota, który się wykonuje z 9 złota wykopanego w kopalni. Takowy blok trzeba postawić na tłok i zniszczyć. Po zniszczeniu bloku wypada [b]Smoczy Set, który można rozpakować trzymając go w ręce i klikając PPM. Można takowy set również podarować sojusznikowi, w takim przypadku trzymając go w ręce trzeba najechać kursorem na sojusznika i kliknąć LPM.
- Miecz Wojownika, podobnie jak wszystkie narzędzia czy mikstury lecznicze bierzemy ze stojaka. Tutaj przykładowe stojaki.
Jak Umocnić Mury?
Aby umocnić mury musimy posiadać
Klejącą Substancję. Aby ją stworzyć na początek musimy wziąć siekierę oraz trzymając ją w ręce kliknąć PPM na kawałku drzewa. Otrzymamy wtedy
Odłamek Drewna który można przerobić w pile na
Deskę, którą przerabiamy na
Patyk, który z kolei trzeba przerobić na
Miskę. Po otrzymaniu miski musimy udać się do źródła kleju, aby takową napełnić. Poniżej zdjęcie przykładowego źródła.
Jak zdobyć potrzebne materiały?
Aby zdobyć redstone wystarczy niszczyć bloki. Nieważne jakie są to bloki, wystarczy je niszczyć
Natomiast aby zdobyć Jasnopył musisz niszczyć ziemie lub żwir.
A z kolei, aby zdobyć strzały musisz niszczyć drewno.
Jak zarabiać?
Żeby zarabiać musisz zdobywać poziomy. (1 poziom - 100 expa)
No okej, ale jak zdobyć expa? To proste wystarczy, że będziesz zabijać potwory (1 kill - 1 EXP), dodatkowo za wygranie gry jako wojownik otrzymujesz +5 expa. Za każdy poziom otrzymujesz 300$ (VIP 450$)
Profesje WOJOWNIKÓW:
Zbrojmistrz:
Posiada:
- x2 zestawy naprawcze (umożliwiają naprawę przedmiotów),
- x2 skrzynia
- 2x64 bloki bruku,
- 1x64 wzmocnione bloki
- 1x64 szkła
Umożliwia: stworzenie
Wzmocnionej złotej zbroi (ochrona 3) za pomocą
Księgi zbrojmistrza (musisz posiadać 30 sztuk złota).
Jest to najsilniejsza zbroja którą możesz zdobyć korzystając z podstawowych profesji.
Piekarz:
Posiada:
- 1x32 szkło
- 1x64 wzmocniony blok
- 1x64 nasiona
- 1x64 mączka kostna
- x1 motyka
- x1 wiadro
- x2 skrzynia
Umożliwia: stworzenie
ciast za pomocą
księgi piekarza.
Piekarz posiada również ochronę przed spadaniem głodu, więc jak zrobisz ciasta to nie zostawiaj ich sobie bo to jest bez sensu tylko je rozdaj.
Kowal
Posiada:
- x2 zestawy naprawcze (umożliwiają naprawę przedmiotów),
- x2 skrzynia
- 2x64 bloki bruku,
- 1x64 wzmocnione bloki
- 1x64 szkła
- x3 stół rzemieślniczy
Umożliwia: stworzenie
wzmocnionego ostrza za pomocą
księgi kowala.
Obrońca
Posiada:
- 2x64 wzmocnione bloki
- 1x10 klejąca substancja
- 1x15 trujący gral
- 1x15 osłabiający gral
- 1x15 zamrażający gral
Umożliwia: stworzenie
świętych grali za pomocą
księgi obrońcy.
Strzelec:
Posiada:
- 1x64 strzały
- 2x64 wzmocniony blok
- 2x64 blok kamienia
- x1 łuk przeznaczenia (moc 2)
Umożliwia: stworzenie
strzał za pomocą
łuku przeznaczenia.
Strzelec posiada również odporność przed upadkiem.
Alchemik:
Posiada:
- 1x64 wzmocnione bloki
- 1x48 szkła
- 1x32 butelki
- x5 czerwonego proszku
- x2 skrzynie
- x2 statywy
- x2 kocioły
- x1 wiadro z wodą
Umożliwia: stworzenie wzmacniających mikstur za pomocą
księgi alchemika. Dodatkowo korzystając ze swojej księgi może zdobyć
Kostur Alchemika.
Chemik:
Posiada:
- 1x64 wzmocnione bloki
- 1x48 szkła
- 1x30 butelek
- x3 stoły rzemieślnicze
- x3 statywy alchemiczne
- x1 wiadro z wodą
Umożliwia: stworzenie
mikstur krzywdy 2 za pomocą
księgi chemika.
Budowniczy:
Posiada:
- 1x64 bloki kamienia
- x3 stół rzemieślniczy
- żelazne narzędzia (Kilof, siekiera, łopata)
Umożliwia tworzenie bloków za pomocą
księgi budowniczego Stawiając bloki masz szansę na stworzenie
Młotu budowniczego. Jest to bardzo silna broń umożliwiająca walkę wręcz.
Druid (10000$)
Posiada:
- 3x jajko krowy - po użyciu otrzymujemy krowę, którą można zabić i otrzymać mleko
- 1x jajko świni - po użyciu pojawia się świnia. Po jej zabiciu otrzymujemy jabłuszko (odporność 1 (5 min), absorpcja 4 (1 min), regeneracja 3 (2 min).
- 3x źródła lecznicze - po postawieniu możemy brać mikstury leczenia 2
- 1x stół rzemieślniczy
- 64x butelki z expem
- 3x 64 wzmocnionych bloków
- 2x 64 bloków stone'a
Barbarzyńca: (10000$)
Posiada:
- Siekierę Barbarzyńcy (12 obrażeń)
- Zbroję Barbarzyńcy (żelazna zbroja, ochrona 1 i niezniszczalność 1)
- Narzędzia barbarzyńcy (żelazne wydajność 3)
Templariusz: (15000$)
Posiada:
- Zbroję Templariusza (ochrona 1)
- Ostrze Chwały (11,5 obrażeń)
- 2x64 butelek z expem
- 1x64 wzmocnionych bloków
- Smaczny Banan (Absorpcja 4 - 16HP)
Kapłan: (25000$)
Posiada:
Ognista Kula Przyzywa świętą kulę, która zadaje obrażenia po trafieniu w cel
- Księga Oczyszczenia - usuwanie negatywnych efektów, daje efekt nasycenia, oraz daje absorpcje 1/2 w zależności od pkt zdrowia
- Magiczny Elixir (+ 30 HP, odporność 2)
- Smaczny Banan (Absorpcja 4 - 16HP)
-
Zbroja Kapłana (ochrona 2)
-
Święcone Ostrze (10 obrażeń)
Wszechmogący (30000$)
Posiada:
- 1x64 wzmocnionych bloków
- 1x64 butelek z expem
- Anielska Szafirowa Zbroja (Niezniszczalność 2)
- Ostrze Chwały (11,5 obrażeń)
- Magiczny Elixir (+ 30 HP, odporność 2)
- Smaczny Banan (Absorpcja 4 - 16HP)
- Wysoki Podskok - umożliwia dalekie wybicie w powietrze
Jako wszechmogący jesteś w stanie przywołać potężny
ARMAGEDON - zadaje olbrzymie obrażenia na dużym obszarze (zabije każdą darmową klasę)
Wszechmogący jest idealny we wczesnej oraz środkowej fazie gry.
Archanioł (45000$)
Posiada:
- Anielski Miecz (10 obrażeń)
- Anielska Szafirowa Zbroja (niezniszczalność 2)
- Elytra
- 48 dopalaczy
- Magiczny Elixir (+ 30 HP, odporność 2)
- Smaczny Banan (Absorpcja 4 - 16HP)
- Wysoki Podskok - umożliwia dalekie wybicie w powietrze
- Księga Oczyszczenia - usuwanie negatywnych efektów, daje efekt nasycenia, oraz daje absorpcje 1/2 w zależności od pkt zdrowia
Archanioł jest w stanie przywołać
Anielskie Pioruny (40s) zadając wokół siebie obrażenia (16hp). Szał zwiększa obrażenia.
Archanioł ma najsilniejszą późną fazę gry, ze względu na potężne obrażenia zadawane wokół Siebie.
Każda profesja wojowników posiada również Kryształowy magazyn gdzie można dawać niepotrzebne Ci rzeczy (bloki, zbroje itp.
Czas na klasy POTWORÓW:
Zombie:
Posiada:
- 1x2 miksturę leczenia 2
- Przeklętą zbroję
- Przeklęte nogawice
Walczy za pomocą
Krwistej maczugi. (7 obrażeń od ataku)
PigZombie walczy za pomocą
Kryształowej siekiery
Szkielet:
Posiada:
- 2x64 strzał
- Zbroje nieumarłego (buty, nogawice, napierśnik).
W walce korzysta z
Łuku nieumarłych oraz
Ostrza nieumarłych
Enderman:
Posiada:
- teleportacje
- niszczenie bloków
- bramę portalów za pomocą której jesteś w stanie stworzyć/włączyć portal
- zamrażający pocisk
Enderman walczy za pomocą
Laski mroku
Wilk:
Posiada:
- wilczą zbroję (komplet)
Wilk walczy za pomocą
pazurów
Jest w stanie również przyzwać wilki, które będą atakować wojowników.
Śnieżny golem:
Posiada:
- x3 zamrażające pociski
- x3 osłabiające pociski
- x3 trujące pociski
- skórzaną zbroję (komplet)
Śnieżny golem walczy za pomocą
artylerii oraz
Śnieżnego oddechu.
Pająk
Posiada:
- x32 pajeczyn
- x5 miotanych mikstur zatrucia (45s)
Pajak walczy za pomocą
Konfuzji dodatkowo jest w stanie przyzywać
pajęczą sieć.
Creeper:
Posiada:
- niszczenie bloków
- Autodestrukcje
Creeper ma za zadanie zniszczyć jak najwięcej struktur obronnych za pomocą
Autodestrukcji
Golem:
Posiada:
- Niszczenie bloków
- Fale sejsmiczną
- Eksplozje
- wysoki podskok
- x10 lian
- skórzaną zbroje (hełm, napierśnik, nogawice)
Golem to jest klasa, która ma zadanie niszczyć wrogie struktury obronne oraz przyjmować na siebie obrażenia.
Rybik:
Posiada:
- Osłabienie Murów
- Kwas
- Niszczenie Bloków
Rybik walczy za pomocą
Łopaty
Przyszła pora na BOSSY:
Kostucha
W jego zestawie
UMIEJĘTNOŚCI znajdują się:
-
Atak Zniszczenia - przyzywasz mroczne pociski, które zadają obrażenia po trafieniu w cel
-
Eksplozja - zadaje obrażenia wokół Ciebie
-
Piekielne Zaklęcia - zadają obrażenia w linii.
-
Plugawy atak - wystrzeliwujesz slimy, które zadają obrażenia
Kostucha to boss darmowy (8% szans). Walczy za pomocą
Wielkiego Miecza Śmierci
Szlam: (7000$)
W jego zestawie
UMIEJĘTNOŚCI znajdują się:
-
Plugawy atak - LPM - wystrzeliwujesz wiązkę, którą zadajesz obrażenia w linii PPM - wystrzeliwujesz slimy, które zadają obrażenia
-
x64 Trująca miskstura
x10 Magiczna mikstura osłabiająca - osłabia mury
Slime to boss stworzony pod wkurzanie przeciwników zalewając ich masą slimeów
Magma: (8000$)
W jego zestawie
UMIEJĘTNOŚCI znajdują się:
-
Ognista Kula - wysyła ognistą kulę, która zadaje obrażenia po trafieniu w cel
-
Eksplozja - zadaje obrażenia wokół Ciebie
-
Wysoki Podskok - wybija Cię w powietrze, idealne do ucieczki.
-
x15 Mikstur Krzywdy - idealne do wykończenia wojownika
Zjawa: (10000$)
W jego zestawie
UMIEJĘTNOŚCI znajdują się:
-
Eksplozja - zadaje obrażenia wokół Ciebie oraz niszczy pobliski teren
-
Ognista Kula - Wysyła kule, która zadaje obrażenia po trafieniu w cel oraz wysyła płomień.
-
x20 mikstur krzywdy 1
Wither: (13000$)
W jego zestawie
UMIEJĘTNOŚCI znajduje się:
-
Atak Zniszczenia - przyzywasz mroczne pociski, które zadają obrażenia po trafieniu w cel
-
Mikstura Leczenia x3
Toksyczna Krowa: (13000$)
W jej zestawie
UMIEJĘTNOŚCI znajdują się:
-
Eksplozja - zadaje obrażenia wokół Ciebie oraz niszczy pobliski teren
-
Niszczenie bloków - niszczy pojedynczy blok
-
Atomówka - jest to bardzo potężny wybuch niszczący teren dookoła oraz zadaje olbrzymie obrażenia (40% szans na przeżycie)
Krowa jest idealna do niszczenia struktur obronnych oraz wykańczania i obijania wojowników.
Blaze: (15000$)
W jego zestawie
UMIEJĘTNOŚCI znajdują się:
-
Ognista Kula - wysyła ognistą kulę, która zadaje obrażenia po trafieniu w cel
-
Piekielne Zaklęcia - zadają obrażenia w linii.
Blaze posiada również
x3 mikstury lecznicze.
Boss ten jest idealny do trzymania wojowników na dystans, oraz przeszkadzania im podczas obrony świątyni.
Ognisty Smok (15000$)
W jego zestawie
UMIEJĘTNOŚCI znajdują się:
-
Ognisty Podmuch - Smok wypluwa fale ognia paląc wszystko
-
Smocza Kula - Wysyła kule, która zadaje obrażenia po trafieniu w cel
-
Lodowe Zamrożenie - zamraża pobliski teren oraz nadaje spowolnienie 3 wojownikom znajdującym się na terenie zamienionym w lód
-
x 10 Mikstury Krzywdy 2 - idealne do zabicia wojownika.
Gigant: (20000$)
-
Eksplozja - zadaje obrażenia wokół Ciebie oraz niszczy pobliski teren
-
x15 mikstur krzywdy 2
-
x15 mikstur krzywdy 1
Gigant walczy za pomocą
Gigantusa
Mroczny Mag (20000$)
Posiada:
- 1x5 Miotanych Mikstur Leczniczych 2
- 1x64 Miotanych Mikstur Trujących (45s)
- 2x64 Miotanych Mikstur Krzywdy
- 1x8 Miotanych Mikstur Krzywdy 2
- Osłabienie murów
Mag to klasa, która ma za zadanie zabić jak największą ilość wojowników za pomocą
Mikstur trujących,
Mikstur Krzywdy oraz
Trującej Laski.
Szatan: (30000$)
W jego zestawie
UMIEJĘTNOŚCI znajdują się:
-
Piekielna Szybkość - zapewnia szybkość 4
-
Laska Mroku (10s) - jest to laska za pomocą której jesteś w stanie zadać obrażenia w linii
-
Teleportacja - idealna do zajścia na plecy, skrócenia dystansu bądź ucieczki
-
Eksplozja - zadaje obrażenia wokół Ciebie
-
Atak Zniszczenia - przyzywasz mroczne pociski, które zadają obrażenia po trafieniu w cel
-
Piekielne Zaklęcia - zadaje obrażenia w linii
-
Mikstury krzywdy 1 x64 - idealne do dobicia przeciwnika
-
Mikstury krzywdy 2 x15
Szatan to idealna postać, żeby trzymać przeciwnika na dystans. Nie dość, że posiada bardzo dużą mobilność to swoim combem jest w stanie zabić każdego odosobnionego gracza, który mu się napatoczy.
Herobrine (30000$)
W jego zestawie
UMIEJĘTNOŚCI znajdują się:
-
Atak Zniszczenia - przyzywasz mroczne pociski, które zadają obrażenia po trafieniu w cel
-
Piekielne Zaklęcia - zadaje obrażenia w linii
-
Wysoki Podskok - wybija Cię w powietrze, idealne zarówno do skrócenia dystansu jak i ucieczki.
-
Teleportacja - idealna do zajścia na plecy, skrócenia dystansu bądź ucieczki
-
Eksplozja - zadaje obrażenia wokół Ciebie
-
Niszczenie bloków - niszczy pojedynczy blok
-
Mikstury krzywdy 1 x64 - idealne do dobicia przeciwnika
-
Mikstury krzywdy 2 x15
-
Trująca laska - osobę, którą zaatakujesz laską zapamięta sobie to przez długi czas. Laska nakłada truciznę 3 na 3 sekundy, posiada również fire aspect 2 oraz odrzut 2 co zapewnia możliwości ucieczki
Herobrine jest idealny do sforsowania 1. linii obrony, jest w stanie napadać grupy przeciwników, oraz nie musisz się martwić o ucieczkę, ponieważ jest to mobilny boss.
Rycerz Mroku: (45000$)
Jego UMIEJĘTNOŚCI:
-
Dziki Szał - zadaje obszarowe obrażenia wokół rycerza(45s)
-
Atak Zniszczenia - przyzywasz mroczne pociski, które zadają obrażenia po trafieniu w cel
-
Niszczenie bloków - niszczy pojedynczy blok
-
Eksplozja - zadaje obrażenia wokół Ciebie
-
Róg Mrocznego Rycerza - przywołuje konia
-
Mikstury Krzywdy x64 - Idealne do wykończenia przeciwników
Rycerz Mroku walczy za pomocą
Wielkiego Mrocznego Miecza
Warlock: (55000$)
Jego UMIEJĘTNOŚCI:
-
Piekielna Aura - daje Ci absorpcje
-
Laska Mroku (10s) - jest to laska za pomocą której jesteś w stanie zadać obrażenia w linii
-
Atak Zniszczenia - przyzywasz mroczne pociski, które zadają obrażenia po trafieniu w cel
-
Eksplozja - zadaje obrażenia wokół Ciebie
-
Wysoki Podskok - wybija Cię w powietrze, idealne zarówno do skrócenia dystansu jak i ucieczki.
-
Maska Warlocka - zapewnia efekty wzmacniające takie jak: regeneracja czy szybkość
-
Mikstury Krzywdy x64 - Idealne do wykończenia przeciwników.
Warlock (55000$) walczy za pomocą
Wielkiego Miecza Śmierci
Jest to najsilniejszy boss, jest w stanie bez problemu walczyć zarówno wręcz jak i trzymać swoich przeciwników z dystansu.
Każda klasa potworów posiada również Teleport do Portalu za pomocą którego są w stanie przeteleportować się do Portalu stworzonego przez Endermana.
Zestawy odblokowujesz za pomocą komendy /uprawnienia
-
Ciasta
#1 - 5 ciast (1000$)
#2 - 10 ciast (2000$)
#3 - 30 ciast (3000$)
#4 - 45 ciast (5000$)
#5 - 60 ciast (7000$)
-
Substancja Klejąca
#1 - 10 sztuk (1000$)
#2 - 20 sztuk (2000$)
#3 - 30 sztuk (3000$)
#4 - 45 sztuk (5000$)
#5 - 60 sztuk (7000$)
Bloki
#1 - 1x64 bloków (1000$)
#2 - 2x64 bloków (2000$)
#3 - 3x64 bloków (3000$)
#4 - 4x64 bloków (5000$)
#5 - 5x64 bloków (7000$)
Miotane Mikstury Lecznicze
#1 - 1 mikstura (1000$)
#2 - 2 mikstury (2000$)
#3 - 3 mikstury (3000$)
#4 - 4 mikstury (5000$)
#5 - 5 mikstur (7000$)
Butelki EXP'a
#1 - 10 butelek (1000$)
#2 - 20 butelek (2000$)
#3 - 30 butelek (3000$)
#4 - 45 butelek (5000$)
#5 - 60 butelek (7000$)
Paczka
#1 - 3 mleka (1000$)
#2 - 3 mleka + stół rzemieślniczy (2000$)
#3 - 3 mleka + stół rzemieślniczy + blok złota (3000$)
Zestaw Naprawczy
#1 - 1 naprawa (1000$)
#2 - 2 naprawy (2000$)
#3 - 3 naprawy (3000$)
Teraz pora na boskie bronie:
Smoczy oddech to najsilniejsza broń wręcz dla wojowników posiada dodatkowo 10% szans na przyzwanie piorunów.
Lodowy Vortex to jeden z najlepszych boskich, ponieważ umożliwia bardzo szybkie przemieszczanie z miejsca na miejsce. Posiada również możliwość wysłania w potwory kuli ognia.
Róg Wojenny zapewnia Tobie i twoim sojusznikom Szybkość 3 na 25 sekund, oraz Tobie przyznaje siłę 2 na 20 sekund i absorpcje na 2 minuty.
Łuk Wiary to najsilniejszy łuk w grze. Zadaje ogromne obrażenia oraz potrafi wytworzyć strzały.
Magiczne berło to broń średniego zasięgu. Zadaje bardzo potężne obrażenia na LPM oraz PPM (20s cooldawnu). Jest idealny do bezpiecznego zabijania dużych grup potworów oraz bossów.
Młot thora umożliwia rzucenie nim w przeciwników, przyzwanie pioruna oraz zadanie dużych obrażeń obszarowych.
Wilczy Hełm Regeneracji zapewnia regeneracje 2 do 7s. Idealny jak musisz się mierzyć z hordami potworów.
VIP posiada:
- Anielską Szafirową Zbroję (ochrona 1)
- Świętą Miksturę Zdrowia (regeneracja 4 - 50s, absorpcja 4 - 50s, szybkość 3 - 40s)
- Magiczną Substancję - wzmacnia mury
Przyszedł czas na bronie dodatkowe
Pochłaniacz dusz - jest to broń wręcz, która przechowuje dusze swoich ofiar. Po uzbieraniu 10 dusz jesteśmy w stanie sprawić, że przeciwnicy będą lewitować. (30000$)
Gwieździsta Różdżka - jest to broń na dystans, która zadaje potężne obrażenia w linii. Idealna broń do walki w wąskich przejściach. (12000$)
Kościołam - broń wręcz, która jest skuteczna, oraz tania. Idealny jeśli nie masz innego oręża.
Na koniec chciałbym podziękować kilku osobom za pomoc przy poradniku: Trawsonek, szeryfABC, ironhide, PePsI_2, KokeKoke, Musen_9, JanekPLPL, Igoras2005