Witam.
W tym wątku chciałbym poruszyć temat przyszłości trybu Wojownicy Dusz, niestety na obecną chwilę, na trybie gra po max 10 graczy w tygodniu ( do godziny 12 praktycznie 0 aktywność), w weekendy do 15 graczy ( oczywiście nie zawsze, gdyż największa aktywność jest w niedziele wieczorem). Być może jest to spowodowane tym, że są ferie, ale niestety taka sytuacja jest już od dłuższego czasu ( przed świętami). Wiadomo, gdy pojawia się turniej to nagle zapisuje się na niego po 70 graczy, ale jednak po zakończeniu turnieju wszystko wraca do normalności. W tym wątku chciałbym poruszyć kilka istotnych kwestii dlaczego na tak genialnym trybie, aktywność drastycznie spadła:
1. Aktywność i regularność opiekuna trybu.
Żeby nie było, osobiście nic nie mam do Ciebie szumiel, ale myślę, że większość się ze mną zgodzi, że twoja aktywność na Wojownicy Dusz jest znikoma. Oczywiście nikt z nas ( graczy ) nie wie jaką pracę wykonujesz na serwerowni Banana, ale jest to nasza subiektywna ocena. Nie mniej jednak, zwiększenie Twojej aktywności poskutkowało by ( być może ) zwiększeniem się zmian na trybie.
2. Wymagana paczka antycheatowa - BP.
Wiadome było od początku, że są zwolennicy paczki Blazingpacka i Ci, którzy go nie chcieli. Oczywiście dodanie tej paczki było strzałem w dziesiątkę i dobrym posunięciem. Wspominam o tym gdyż to był jeden z mniej istotnych czynników, przez który aktywność graczy lekko zmalała. Ja osobiście nie jestem zwolennikiem BP i wolałbym, żeby go nie było, ale wiadomo jest to po to żeby graczom się lepiej grało.
3. Brak regularnego rozwiązywania błędów.
Osobiście jestem zawiedziony. Częstotliwość rozwiązywania błędów/bugów pozostawia wiele do życzenia. Poniżej przedstawiam listę błędów, które zostały zgłoszone przez graczy, a do dnia dzisiejszego nie zostały one rozwiązane ( w nich jest mój wątek z
dnia 31.08.2020r.) :
http://mineserwer.pl/Temat-Bug-spektator
http://mineserwer.pl/Temat-Bug-Zegar-I-R%C3%B3g
http://mineserwer.pl/Temat-Bug-Antylogout
http://mineserwer.pl/Temat-Bug-76920
http://mineserwer.pl/Temat-Bug-klas-86099
http://mineserwer.pl/Temat-bug-Zielona-Kraina
http://mineserwer.pl/Temat-Szpieg-B%C5%82%C4%85d
http://mineserwer.pl/Temat-B%C5%82%C4%99dy-79828
http://mineserwer.pl/Temat-Medyk-Elektro-Problem
Żeby była jasność błędów jest jeszcze więcej, ale nie zostały one w jakikolwiek sposób zgłaszane przez graczy na forum ( w cale się nie dziwie, każdy wątek jest praktycznie zlewany przez twórcę trybu). Według mnie jest to jeden z
głównych powodów zmniejszeniu aktywności na trybie.
4. Odrzucanie z automatu wszystkich propozycji graczy.
Okej wiadomo, nie każde propozycje są mądre i nadają się do wprowadzenia w rozgrywkę, ale istnieje/istniało kilka ciekawych propozycji, które mogły by wejść chociaż na próbę na tryb, aby w jakikolwiek sposób urozmaicić, orzeźwić rozgrywkę na WD, no ale po co lepiej żeby zostało jak jest, a gracze dalej będą z miłą ochotą grać na trybie bo jest on mega, wspaniały i nie jest w stanie się nikomu znudzić! (ironia) Poniżej lista kilku
przykładowych propozycji graczy, którzy dalej czekają na odpowiedź opiekuna trybu :
http://mineserwer.pl/Temat-Buff-Kl%C4%85twy
http://mineserwer.pl/Temat-Vortex-zmiana-ankieta
http://mineserwer.pl/Temat-Kr%C3%B3lestwoV1
http://mineserwer.pl/Temat-Topa-WD
http://mineserwer.pl/Temat-Pytanie-dot-Klas
http://mineserwer.pl/Temat-Rozwi%C4%85za...-%E2%98%85
Tutaj skieruję się do Ciebie Bananie, napisałem kiedyś wątek dot. propozycji klas ( ostatni link powyżej) dostałem od Ciebie taką odpowiedź :
Cytat:zbedne refreshowanie, mamy ogromną kolejkę rozpoczętych projektów do ukończenia i nie przewidujemy aktualnie czasu na spory update w formie pakietu nowych klas w najblizszych tygodniach.
Powiem Ci Bananie, że w takim tempie to nie wiem czy na WD 4.0 będzie gotowy ten update klas. Szkoda bo nowe klasy z pewnością wybiły by z nostalgii graczy i wprowadziły pewnej nowości.
5.Zmiana systemu topki - WD.
Każdy kto mnie zna, wie że byłem zwolennikiem starego systemu topki. Wiadomo, był on trochę nie sprawiedliwy, gdyż gracze F2P nie mieli jak jej posiadać ( chociaż zdarzały się wyjątki np. Servel) jednak w głębokim przekonaniu dalej uważam jak i sporo graczy, że i tak było lepsze nabijanie killi na przeciwnikach, gdzie gracz mógł się łatwo wybronić np. skorpion lub duch( rozgrywki po 2h) niż rozgrywki po max 20 min. ( w przypadku. gdzie kamień zamknięty i jest duża ilość graczy to zdarzają się gry 1h+) gdyż teraz jeśli ktoś nie wie Topka jest pod niszczenie kamieni dusz a raczej zdobywanie ostatniego uderzenia żeby dostać punkty. Żeby nie było nie mam przysłowiowego bólu 4 liter, że inna topka itd, ale po prostu uważam, że krótkie gry spowodowane nowym systemem topki były jednym z czynników przez, który gracze przestali grywać na owym trybie. Gracze nie byli i nie są przyzwyczajeni do tak krótkich gier i potem już, gdy gry były aż tak szybkie nie opłacało im się grać.
6. P2W na trybie Wojownicy Dusz .
Każdy z nas wie, że tryb musi się z czegoś utrzymywać - jest to oczywiste, kwestia P2W jest sporna, każdy gracz ma inne zdanie na ten temat, jednak nie należy tego w żaden sposób negować, gdyż według
mnie P2W na trybie jest w pewnych kwestiach zbędny ( chociażby kupno $$$ za zł).
UWAGA! To są tylko moje spostrzeżenia i propozycje są one kierowane w stronę administracji, jeżeli Cię to nie interesuje przejdź do następnego punktu!
Następną kwestią są boskie przedmioty. Niestety zostały one źle przemyślane dot. ilości owych itemów. Jest ich obecnie 9. Według mnie niestety jest ich za dużo, przez to nie mieszczą się w Ekwipunku. Pamiętam stare live'y Michała, zawsze miał problem, gdyż posiadał zakupione wszystkie boskie i nie mógł każdego używać przez brak miejsca na szybkim pasku wyboru przedmiotu, więc zazwyczaj nie mieszczący się item lądował w ec, oczywiście gdy pojawił się ninja to wszystkie boskie przedmioty się mieściły w pasku, jednak wiekszość klas ma przedmioty stałe, które muszą być w pasku i uniemożliwiają posiadania wszystkich boskich w pasku wyboru. Kolejną śmieszną rzeczą są 2 nowe dodane boskie przedmioty na tej edycji : Zegar Czasu i Topór Tyranów. 1 item przez większość graczy uważany jest za słaby i ja sie kompletnie zgadzam z tą opinią, ponieważ speed 2 na 10 sek czy slow przeciwnika na kilka sek jest dość słabym atrybutem jak przedmiot o równowartości pieniężnej jak np. róg czy vortex. Gwóźdź do trumny przybiło zablokowanie budowania za mapą bloków. Co utwierdza mnie w przekonaniu, że w 1 kolejności na trybie jest stawiane P2W. Gracze tworzyli za mapą tunele duchami, lub pułapki skorpionem i było to niesamowite ponieważ nigdy czegoś takiego nie było, no ale szumiel postanowił uniemozliwić budowania za mapą i ułatwić grę osobą P2W bo jacy oni biedni, że mają najlepsze itemy, a i tak zostają pokonani przez zwykłego gracza z duchem. Sad true.
Jeżeli chodzi o Topór jest on zdecydowanie za OP przedmiotem. Z początku był rzadko grywalny, jednak gdy został dodany do niego efekt effeciency II został on masowo używany, niestety muszę się tu przyznać do błedu, gdyż sam zaproponowałem tą zmiane w toporze, gdyż niszczył on wolniej niż kilof vipa. Z biegiem czasu muszę przyznać, że była to zmiana na złe, gdyż połączenie knocka toporem co 3s ( teraz 5) i eff 2. diamentowego kilofa jest zbyt potężna i powinna ona zostać zmieniona. Proponuję dodanie eff 1. do toporu i zwiększenie Cd knocka z 5s na 7s.
7. Community na trybie Wojownicy Dusz.
Każdy wie jak ma się sprawa dotycząca community na trybie Wojownicy Dusz. Chat jest zalewany mową nienawiści i wulgaryzmów. Jak wiadomo WD jest trybem dynamicznym, tak jak szybko można zdobyć dobre zaopatrzenie tak szybko można je stracić. Nic dziwnego więc, że graczą puszczają nerwy. Jednak przez duże braki administracji na tym trybie w pewnym okresie ten tryb zamienił się na żywe zoo, które bez opamiętania inwektywami. Jasne nikt z nas nie jest święty, każdy ma inną psychikę jedni mocną. drudzy słabą jednak wszystko w granicach rozsądności. Community WD w wielkim stopniu sprawiło, że ten tryb jest w takim stanie jakim jest obecnie czyli opustoszałym. Jest to dość smutne, że tryb podupada w dużym stopniu przez samych graczy. W mojej opinii na trybie powinna powstać autocenzura tak jak na trybie KIT PVP, najpopularniejsze przekleństwa są ocenzurowane, a następnie konsola po jakimś czasie daje odpowiednią karę graczowi, który dopuścił się wykroczenia.
Podsumowując. Z wielkim żalem muszę stwierdzić, że tryb powoli zaczyna upadać jak to było z WD 1.0. Jasne, nie zakładajmy jeszcze najgorszego scenariusza, ale jednak trzeba być przygotowany, że w najbliższej przyszłości tryb może zostać zamknięty, a szkoda - przyznam szczerze, że jestem ogromnym fanem Wojowników Dusz i jest mi mega przykro, że taki świetny tryb z wielkim potencjałem po niespełna 3 latach istnienia zaczyna upadać, jestem zawiedziony gdyż tryb jest na nowszą wersję niż poprzednik, otwiera więcej możliwośći na zmiany, a tak szybko zaczyna upadac. Mam nadzieję , że przeczytaliście ( twórcy trybu) ten post i skłoni was on do refleksji i pewnych przemyśleń. Nie wystarczy postawić tryb do funkcjonalności i liczyć, że bez jakich kolwiek zmian będzie on trzymał przy sobie wielką rzesze graczy oraz będzie przynosił dochody. Szybk Ty chyba najlepiej wiesz jak to jest teraz z dochodami, na WD mało osób gra, a co za tym idzie dochody są znacznie mniejsze. Liczę, że przemyślicie sprawę i podejmiecie pewne kroki, żeby jednak ten tryb posłużył nam graczom przez jeszcze jakiś czas. Jeżeli teraz nie zacznie się nic zmieniać to niestety później będzie już za późno na takie zmiany.
Jeżeli ktoś doczytał do tego momentu to jest mi niezmiernie miło, że dotrwaliście do końca moich wypocin
.