14-May-2023, 16:35:09
Do rzeczy:
Od w sumie bardzo dawna zauwazylem na lunarze, konkretnie wersji tylko 1.8 ciekawa przypadlosc. Mianowicie gdy przechodze na inna aplikacje/przegladarke czy jakiekolwiek inne okno dzieje sie cos takiego > https://imgur.com/a/yBCYsce
Widac dobrze na wykresie frametime'u jak nierowno generowane sa klatki a objawia sie to powolnym renderowaniem/odswiezaniem chunkow, tak jakby gra sobie po prostu z tym nie radzila? Texturepack nie ma na to zadnego wplywu bo juz sprawdzalem. Do gry zalokowane mam 5GB pamieci RAM, i ogolnie nie mam problemu z tym zeby przydzielic jej wiecej bo przy 32GB w komputerze nie robi mi zadnej roznicy nawet jakbym przydzielil 10, tylko zwyczajnie nie ma takiej potrzeby i raczej nie w tym lezy problem, skoro gra i tak uzywa 1,5-3,5GB.
Zmniejszenie renderowania rowniez nie przynosi zadnych efektow - dokladnie ten sam problem jest i przy 4,8,16 chunkow odleglosci. Przychodze wiec z pytaniem czy ktos jeszcze posiada taki problem i jesli da sie go jakos rozwiazac, w jaki sposob mozna to zrobic? Tutaj daje dla przykladu jak powinien sie ww wykres prezentowac w sposob normalny.. > https://imgur.com/a/W9oyENd
W tresci jeszcze zapomnialem dodac. Nie dzieje sie tak za kazdym razem wyjscia z okna, srednio co 2-3 raz wiec problem jest troche losowy. Odswiezenie chunkow poprzez kombinacje przyciskow F3+A pomaga i klatki normalnie wracaja, ale tylko do momentu w ktorym nie wyjde z okna gry.
EDIT: Czasami gdy odczeka sie ten moment nic nie robiac to problem sam znika, z tym ze roznie, raz po 10 sekundach, a raz po minucie dopiero klatki sie stabilizuja.
PS: Tak wiem, chlodzenie proca do wymiany ;d
Od w sumie bardzo dawna zauwazylem na lunarze, konkretnie wersji tylko 1.8 ciekawa przypadlosc. Mianowicie gdy przechodze na inna aplikacje/przegladarke czy jakiekolwiek inne okno dzieje sie cos takiego > https://imgur.com/a/yBCYsce
Widac dobrze na wykresie frametime'u jak nierowno generowane sa klatki a objawia sie to powolnym renderowaniem/odswiezaniem chunkow, tak jakby gra sobie po prostu z tym nie radzila? Texturepack nie ma na to zadnego wplywu bo juz sprawdzalem. Do gry zalokowane mam 5GB pamieci RAM, i ogolnie nie mam problemu z tym zeby przydzielic jej wiecej bo przy 32GB w komputerze nie robi mi zadnej roznicy nawet jakbym przydzielil 10, tylko zwyczajnie nie ma takiej potrzeby i raczej nie w tym lezy problem, skoro gra i tak uzywa 1,5-3,5GB.
Zmniejszenie renderowania rowniez nie przynosi zadnych efektow - dokladnie ten sam problem jest i przy 4,8,16 chunkow odleglosci. Przychodze wiec z pytaniem czy ktos jeszcze posiada taki problem i jesli da sie go jakos rozwiazac, w jaki sposob mozna to zrobic? Tutaj daje dla przykladu jak powinien sie ww wykres prezentowac w sposob normalny.. > https://imgur.com/a/W9oyENd
W tresci jeszcze zapomnialem dodac. Nie dzieje sie tak za kazdym razem wyjscia z okna, srednio co 2-3 raz wiec problem jest troche losowy. Odswiezenie chunkow poprzez kombinacje przyciskow F3+A pomaga i klatki normalnie wracaja, ale tylko do momentu w ktorym nie wyjde z okna gry.
EDIT: Czasami gdy odczeka sie ten moment nic nie robiac to problem sam znika, z tym ze roznie, raz po 10 sekundach, a raz po minucie dopiero klatki sie stabilizuja.
PS: Tak wiem, chlodzenie proca do wymiany ;d