Witam dzis chcialbym wam przedstawic skrypt ktory zdolalem sam napisac na questy.
Moze nie jest to jakas specjalnosc ale moze wam sie w jakis sposob spodoba. Od razu mowie ze nie jest to taki tradycyjny skrypt na questy ze podchodzicie do villagera klikacie PPM i macie zdanie.. nie.. to zupelnie inna rzecz.
Na poczatek pokaze wam jednak sklep tak aby mozna bylo "kupic" ten quest.
Kod:
options:
cenaksiazki: 10000
on right click on entity:
if name of clicked entity contains "&4&lSklep Quester":
open chest with 2 row named "&4&lSklep Quester" to player
wait 2 ticks
format slot 4 of player with 1 book named "&b&lStarozytna Ksiega" with lore "&e&lCENA: &a{@cenaksiazki} $" to close then run [execute player command "/kupksiege"]
Teraz po kolei wytlumacze o co tu chodzi.
Po kliknieciu prawym przyciskiem myszki na moba o nazwie "&4&lSklep Quester" (w moim przypadku jest to iron golem ale wy mozecie stworzyc zupelnie innego ( tu przyda sie wam MythicMobs lub osobny skrypt)). Otwiera nam sie GUI gdzie mozemy zakupic ksiezke za cene 10000$.
Wazna rzecza jest by nasz entity byl niesmietelny gdyz inaczej gracze beda mogli go zabic. W tym przyda sie nam ten oto skrypt:
Kod:
on damage:
if victim is a iron golem:
if name of victim contains "&4&lSklep Quester":
cancel event
Mysle ze tego tlumaczyc nie musze bo chyba kazdy wie o co biega.
Kolejna rzecza jest dzialanie tej ksiazki oraz komenda ktora byl zademonstrowana wczesniej przy Sklepie.
Zaczniemy od komendy by kupic ksiege.
Kod:
command /kupksiege:
trigger:
if player's balance is more or equal to {@cenaksiazki}:
remove {@cenaksiazki} from player's balance
give player 1 book named "&b&lStarozytna Ksiega" with lore "&3&oRozwiaz zagadke Starozytnych!"
send "&fKupiles &b&lStarozyna Ksiege &f!"
stop
else:
send "&cNie posiadasz tyle pieniedzy!"
stop
Skrypt ten jest rowniez jasny i odwoluje sie do tej linijki:
Kod:
format slot 4 of player with 1 book named "&b&lStarozytna Ksiega" with lore "&e&lCENA: &a{@cenaksiazki} $" to close then run [execute player command "/kupksiege"]
Ale wytlumacze o co chodzi. Otoz po wybraniu Ksiegi ze sklepu lub tez po uzyciu tej komendy jestesmy w stanie zakupic ksiege jesli nasz stan konta wynosi 10000 $ lub wyzej. Jesli nie posiadamy wystarczajaco duzo pieniedzy - nie kupimy ksiegi.
No i teraz juz przychodzimy do akcji z ksiega ktora tu jest najwazniejszym przedmiotem.
Kod:
on rightclick with book:
if name of player's tool is "&b&lStarozytna Ksiega":
send "&b&oTo co sie stalo mialo okazac sie dla nas dobre..." to player
wait 5 second
send "&b&o[...] Wyladowali!... Jednak nie byli przyjaznie nastawieni" to player
wait 5 second
send "&b&oTo byl on! To on za tym stal!! Teraz giniemy jeden po drugim" to player
wait 5 second
send "&3&l{MISJA}: &b&oOdnajdz brakujace fragmenty wiadomosci! Skontaktuj sie se &4&lStarym Wojownikiem!" to player
Jak pewnie widac dodalem tu ciekawe wiadomosci ktore moga urozmaicic rozgrywke no i pierwsza misje ktora mamy wykonac. Wiadomosci te ktore widzicie pojawiaja sie co 5 sekund na chacie ale mozecie ustawic ile chcecie, tak samo z wiadomosciami. Tu jest wolny wybor.
W drugiej czesci poradnik napisze juz akcja z mobami, interakcje i ogolny ciag dalszy questa. Nie bede pisac calego skrypta gdyz ma on 1230 linijek i dosyc duzo sie nad tym napracowalem a nie chcialbym by potem wszytko bylo sciagniete w 100%.