[Rozwiązane] Propozycje dotyczące WvsP
Hej, mam tutaj kilka propozycji od siebie odnośnie rozwoju trybu (bazując na tym, że SandKing zabrał się za jego update - chwała mu za to, że chociaż jemu się chciało..)
1. Dodanie książki "Co robić", do ekwipunku każdego gracza posiadającego 0 lvl, oraz komunikaty opisujące krótko każda z klas, w momencie startu gry...
Aktualnie na trybie brakuje szczegółowego informatora na temat tego, jakie są na nim mechaniki, zmiany względem klocków, lub jakiegokolwiek opisu działania klas.
Uważam, że mógłbyby pojawiać się komunikaty krótko opisujące dane klasy, wyskakujące wraz z "wybierz klase", dotyczące darmowych klas wojowników.
Ułatwiłoby to wybór klasy, gdyż gracze mogliby się wreszcie na czymś opierać, nie tylko na samej nazwie (dlatego też syf, zwany "Obrońca" jest tak popularny..):
&6&lKowal - Klasa ta tworzy wzmocniony miecz wojownika, idealny dla osób chcących silniejszego oręża.
&b&lKrawiec - Jest on wstanie tworzyć smoczy set, zaklęty Ochroną III, przez co jest dobrym wyborem dla osób chcących dotrwać do końca gry.
&c&lAlchemik - Może on produkować Kości dla Krawców, Ciasta dla całej drużyny oraz zestawy Mikstur Leczenia, Szybkości oraz Siły!
&2&lBudowniczy - Klasa strikte pod budowanie, nie posiada on specjalnych cech mogących go wyróżnić w aspektach bojowych, jednak jest on najlepszym wyborem dla osób chcących postawić solidny mur!
&3&lObrońca - Klasa posiada zestaw magicznych grali, mogących nakładać na potwory negatywne efekty. Może on również wzmocnić mury stawiane przez innych graczy, używając posiadanego kleju krasnoludów
Działanie klas mogłoby być opisane przy użyciu przedmiotu "Co robić" - mogłaby być to książka, której kliknięcie wywoła komunikat na czat, opisujący co robić daną klasą. Nie musiałby go posiadać wszystkie klasy - raczej skupiłbym się na Kowal/Krawiec/Alchemik
Przykład:
Kowal:
&cAby stworzyć wzmocniony miecz, należy:
1. Wykop 12 złota. Kowal posiada rudy złota w ekwipunku, więc możesz szybko zdobyć odpowiednią ilość. Alternatywnie więcej złota możesz wykopać w odpowiednich miejscach/kopalniach na mapie
2. Zdobądź 3 redstone. Zdobyć go możesz poprzez niszczenie każdego bloku (niska szansa na drop)
3. Znajdź crafting table / stół rzemieślniczy, posiadają go niektóre klasy lub osoby z uprawnieniem Paczka #2
4. Stwórz 3 Zegary w stole rzemieślniczym.
5. Posiadając w ekwipunku 3 Zegary, bierzemy do rąk Książkę Kowala, i klikamy Prawym przyciskiem myszki - zegarki znikną, a ty otrzymasz Miecz Wojownika oraz 32 Pochodnie.
2. Wprowadzenie /pay i / lub NPC sprzedającego przedmioty (Mikstury, Redstone) podczas samej rozgrywki za niskie ilości $
Wprowadzenie możliwości przesyłania $ rozbuduje (już wcześniej ubogą, a teraz tym bardziej po zmianach w systemie przedmiotów woj) grę opartą o handel w barterze o całą gamę możliwości handlu przedmiotami za niskie ilości $, ew. nawet za większe ilości - dla chcących się zabawić nadwyżką swoich $. Skoro główny nacisk w drużynie wojowników ma być teraz na teamwork, sugerowałbym wprowadzić NPC, który za niskie ilości $ (1-3$/SZT) sprzedawałby przedmioty typu mikstury leczenia, siły, szybkości, redstone itp. Byłaby to możliwość rozwoju dla graczy Solo, którzy mimo braku chęci współpracowania z innymi nadal chcą mieć w miare równe szanse względem współpracujących ze sobą graczy (ma to jednak minusy względem tych, którzy współpracują). NPC znikałby po ataku potworów, więc wraz z kupnem takowych przedmiotów idzie ryzyko, że zostaniemy wylosowani z zakupionymi przedmiotami.. :*
3. Zmiana ilości otrzymywanych $ za zniszczone fragmenty sw
No dobra, tu można by dyskutować z sto lat, jak to powinno być, bo jedni mówią że za mało, drudzy za dużo, a inni że nie powinno być wgl? Moim zdaniem - 5$ za wyczyn taki jak zniszczenie sw, który wymaga aktywnej gry i sprytu, znacznie trudniejszy do osiagniecia niż wygrana jako potwor bedąc afk (srsly) to kpina. Jak to zbalansować w takim razie? Skoro poziom trudności zależy od siły wojowników w tym przypadku, dlaczego nie uwzględnic ich? Może niech ilość $ za zniszczenie sw zależy od ilości wojowników w momencie ataku? np. 1$/woj. (3$ za każdego wojownika, posiadającego klasę płatną). Skalowalna nagroda za zniszczenie sw, odpowiadałaby ilości wysiłku niezbędnego do dokonania tego. Przy założeniu ze mamy np. 10 woj podczas ataku, w tym 3 za $, daje nam to 7+9 = 16$ / kawałek sw. Brzmi lepiej, niż marne 5$? no wlasnie :*
4. Dodanie każdej klasie (poza Bogiem) 1x nierozpakowanego smoczego setu.
Częstym problemem każdego nowego gracza, jest brak setu. Nim taki się ogarnie, jak zrobić ten set (Bo nie, stawianie zlotego bloku na tłok nie jest oczywiste ;x) prawdopodobnie juz go tu nie będzie. Dodanie takiego setu zaoszczędziło by trochę czasu na tworzenie smoczych setów (Odpowiadając na pytanie - nie, nie wyeliminuje to potrzeby dorabiania sobie setów, bo na jednym smoczym secie to ty gry nie wytrzymasz...), oraz dałoby szansę dłużej powalczyć nowicjuszom.
Resztę sugestii/propozycji z mojej strony już przedstawiłem SandKingowi na pv, więc nie widzę sensu ich tu duplikowac :*
Gdy _KKXD_ postanowi zabrać się za sprawdzanie 0.0
(Ten post był ostatnio modyfikowany: 12-August-2023 00:21:14 przez GokuSSJ.)
|