Moim zdaniem ogólny buff bossów poprzez zaopatrzenie ich w większą ilość
"dwójek" jest raczej korzystny (co wyjaśnię za chwilę) oraz byłby jak najbardziej pożądany,
jednak wyłącznie w przypadku gdy w grę wchodziłaby większa, nieco bardziej rozbudowana zmiana.
Korzystna alternatywa:
Mianowicie... Zwiększenie ilości mikstur krzywdy II w przypadku bossów
byłoby ciekawą alternatywą dla gargantuicznych obrażeń eksplozji krów i gigantów,
jednak kosztem ilości mechanik leczniczych wojowników. W akapicie poniżej podam propozycje odnośnie tych właśnie, możliwych zmian. Jednak najpierw warto wspomnieć, iż znów powracają rozważania, które poruszyłem w wątku
http://mineserwer.pl/Temat-Rozwi%C4%85za...Explicatum (w punkcie "
błędne koło") z tym iż w obecnej sytuacji (po mającym niedawno miejsce na MF'ie wprowadzeniu nowego systemu setów)
wprowadzenie zmian będących w stanie zmienić poruszony w powyższym wątku model rozgrywki nie wydaje się już tak nierealne, gdyż te właśnie sety dają nowe możliwości i kładą solidne podwaliny pod kolejne
reformy.
Propozycja dalszych, możliwych zmian:
W przypadku zmniejszenia ilości mechanik leczniczych (do czego propozycje podam za chwilę) oraz zwiększenia ilości posiadanych przez bossy mikstur krzywdy II - istnienie tak niedorzecznie potężnych, krowich eksplozji frustrujących graczy przestałoby mieć sens, a ich rola w uszczuplaniu szeregów wojowników zostałaby przejęta właśnie przez bossy lepiej zaopatrzone w mikstury. Aczkolwiek - co za tym idzie -
nie tylko bossy korzystające z mikstur krzywdy mogłyby zyskać na tej właśnie, kompleksowej zmianie. W zarysowanej powyżej sytuacji można by zwiększyć (powiedzmy o 30-50%) obrażenia ataków dystansowych innych bossów, takich jak blaze czy wither; ze względu na to,
iż model gry po wcześniej wspomnianych zmianach o wiele bardziej zwracałby się ku grze na wyczerpanie; jedynej, w której stosowanie ataków tych właśnie bossów ma jakikolwiek sens.
W takiej sytuacji - bossy które dotychczas były bezużyteczne - znów mogłyby nabrać znaczenia, a irytujące graczy zgony spowodowane nagłą detonacją krów mogłyby przejść do historii bez większego uszczerbku dla całokształtu wyników gry potworami. Z pewnością polepszyłoby to grywalność trybu.
Tutaj pozwolę sobie wtrącić kilka słów odnośnie powyższych wypowiedzi:
Co do następujących stwierdzeń: "
Gracze nauczą się stosować potki w obronie nie w ataku, na obronę wystarczą. " oraz "
Potki należą do obrony to umiejętności które dany boss posiada mają służyć do ataku." - Jest to moim zdaniem całkowita bzdura w odniesieniu do jakiegokolwiek bossa, z wykluczeniem warlocka.
Mikstury krzywdy są tak naprawdę jedynym sposobem na zadanie przeciwnikowi na dłuższą metę jakichkolwiek sensownych obrażeń (wyłączając eksplozje oraz chwilowo warlocka), ze względu na fakt, iż
pomiędzy zwyczajnymi atakami dystansowymi (które swoją drogą obecnie zadają znikome obrażenia)
gracz jest obecnie w stanie całkowicie zregenerować się w ciągu kilku sekund. Należy dodać, że oczywiście - mikstury krzywdy są wyśmienitą formą obrony przed atakami wręcz (nie dystansowymi, jak berło czy łuk), jednak są również jedynym sposobem na zadawanie poważnych obrażeń przez bossy nieposiadające eksplozji. (Poza wspomnianym warlockiem, posiadającym zdolność resetowania zdrowia, ze względu na którą jest w stanie wykorzystywać swoją broń do walki wręcz długo i efektywnie. W jego wypadku mikstury krzywdy faktycznie stanowić mogą jedynie formę obrony)
Luźne propozycje:
Pomimo iż w poprzednich wątkach tego nie robiłem - po ostatniej
reformie zbroi moim zdaniem okazało się, iż wprowadzenie konkretnych zmian, mogących wyrwać tryb z
błędnego koła nie musi wiązać się wcale z tak ogromnym nakładem pracy, ani tym bardziej z żadnym rebuildem trybu. Dlatego też postanowiłem zawrzeć w tym poście kilka luźnych propozycji (nowe pomysły na tym polu mile widziane..) odnośnie możliwości znerfienia mechanik leczniczych, które (wszystkie) byłyby raczej konieczne w przypadku wdrażania opisanych w powyższych akapitach zmian.
a) W celu zmniejszenia ilości mikstur pitnych w grze: cooldown pobierania mikstur ze statywu (czerwonych pochodni) mógłby zostać zwiększony o 50% obecnego;
b) Hełm Regeneracji musiałby zostać ponownie znerfiony. Myślę że ciekawą opcją byłoby np. dodanie zmniejszania się durability wraz z upływającym czasem użytkowania (noszenia hełmu) co zapobiegłoby noszeniu go i regenerowaniu się non-stop. (O ile byłoby to możliwe do wykonania)
c) Jeśli chodzi o system dusz potworów - można by zmniejszyć ilość otrzymywanego leczenia; zwiększyć ilość wymaganych dusz, bądź całkowicie go usunąć...
d) Księga oczyszczenia mogłaby otrzymać coodldown - przykładowo większy o +100%.
Całość zmian oczywiście wymagałaby lepszego zbalansowania, jednak sądzę iż ciekawym pomysłem byłoby testowe wdrożenie podobnych rozwiązań, póki nowe sety nie zostały jeszcze do końca zbalansowane pod obecne realia.
Co do propozycji ilości mikstur krzywdy II dla bossów - podawanie konkretnych wartości wydaje mi się raczej bezcelowe, ze względu na konieczność zbalansowania jej wedle uznania samego Admina.