Dlaczego gracze, którzy tak się starali o ten balans, np. hexa, po wprowadzeniu update przez Banana przestał grać na trybie? Nikt nie napisze o tym co się tu dzieje?
Najpierw parę ciekawych faktów na temat gry na wojownicy vs potwory:
1.Na serwerze zazwyczaj jest 3-7 osób, czasami 13-15
2.Nikt nie gra wojownikiem oprócz diaxów
3.Diaxy umierają od bossów w 2 minuty
4.Diaxom nie podoba się ten tryb, mówią, że p2win i już nigdy nie wracają
5.Graczy jest coraz mniej, bo boli ich to, że bez boskich nie mają szans z tyloma bossami
6. Graczy coraz mniej = coraz mniej expa
7. Coraz mniej expa = coraz mniej osób gra wojownikiem, a coraz więcej bossami
8. Kółko się zatacza
Ci, którzy chcieli zbalansować ten tryb, wychodzą z założeniem, że wojownicy są za dobzi. Otóż jest to totalna bzdura, co najwyżej archanioł jest za dobry, ale czemu nikt nie myśli o pozostałych klasach?
Jedna z ostatnich aktualizacji - set kapłana, templariusza, barbarzyńcy i druida stał się gorszy od darmowego seta dostępnego dla każdego.
Kapłan - klasa za 25k, biega w darmowym secie, posiada dobry item jakim jest księga, ale pojawiają się bossy. Kapłan nie skopie portalu, jeżeli portal jest w powietrzu, to nawet zwykły pigman tepający co chwile na portal, żeby mieć nieśmiertelność nie pozwoli skopać portalu kapłanowi budującego się stonem do góry.
Portal jest nad świątynią gdzie nie można budować? Ale przykro, kapłan nie skopie portalu nawet jak go nikt nie pilnuje. I taki dobry gracz kapłanem trafia na warlocka, użyje rogu warlock ucieknie odrazu na portal, po czym wróci do gracza, zaczną się bić, gracz użyje księgi, 10+cps warlock ma wywalone na księge, bo i tak zabije kapłana i wtedy kapłan ucieknie 25s cd vortexem warlock za nim i deda, bez szans, żeby uciekać do momentu odnowienia CD, bez szans żeby bez portalu samemu zabić warlocka kapłan umiera gra się kończy.
Ktoś by powiedział, że teamwork. Ktoś może mu skopać klocki portalu. Ktoś może mu pomóc ubić warlocka. Kto? Diax nr 1 piekarz czy diax nr 2 zbrojmistrz?
Kolejna sprawa - dementor:
Gra dementorem na archanioła jest zbalansowana, dobry dementor średniego archanioła z1v1nuje, a z dobrym archaniołem będzie walczył i być może przyczynić się do śmierci od kogoś innego poprzez efekty oślepienia, spowolnienia i obumierania.
Przecież nie każdy boss musi 1v1nować najdroższą klasę, jest to zbalansowane.
Problem natomiast, pojawia się przy każdej innej klasie. Nawet hefajstos czyli klasa jedynie 5k tańsza od archanioła, nie ma ŻADNYCH szans w pokonaniu dobrego dementora. Nie posiada księgi, picie potek jest wolniejsze niż otrzymywanie damegu. Jego jedynym ratunkiem jest elixir, który dementor może przeczekać oraz oczywiście pomoc teammatów. Problem jest taki, że bossów jest więcej niż boskich i tak jak inna klasa może pomóc hefajstosowi, tak dementorowi mogą pomóc inne bossy i potwory, których jest więcej. Proponuję więc mały buff hefa:
Hefajstos nie ma odporności na explozje jako jedyna klasa, co sprawia, że jest dużo mniej wytrzymały. Posiada natomiast odporność na ogień oraz upadek.
Moja sugestia to dodanie hefajstosowi odporności na explozje:
a) Jeżeli jest to możliwe, nie usuwając innych odporności
b) Usuwając odporność na ogień
c) Usuwając odporność na upadek (Gracz i tak ma wilczy, vortexa, ewentualnie wiadro z wodą, które jest łatwo zdobyć od piekarza/alchemika z mleka/ posiadając kit za 1000$)
Reszta klas również wymaga lekkiego buffa.
Kapłan:
- Naprawienie setu, ewentualnie danie lekko słabszy szafir set (np. z 1 mniej protem) w zamian za usunięcie smacznego banana. Tutaj chciałbym, żeby wypowiedzieli się inni (wypadałoby, żeby byli to ludzie, którzy grają aktywnie na trybie xD).
Wszechmogący:
- Zmniejszenie cooldownu armagedonu o pół minuty.
- Nowy skill dla wszechmogącego (Zapraszam do podsyłania sugestii!)
Jak znajdzie się jakaś ciekawa, to wtedy o tym porozmawiamy, a narazie odłożyć na później.
Templariusz:
- To może być kontrowersyjne, pojawiło się już wcześniej. Mianowicie danie mu pegaza, pegaz jest broken, jednak przy klasie takiej jak templariusz, gracz na pegazie w darmowym secie/ żelaznym templariusza, nie będzie niezniszczalny i broken.
Barbarzyńca:
- Proponuje dać mu dodatkową odporność na ogień, nie usuwając przy tym nic.
- Naprawienie zbroi, może to samo co u kapłana?
Z klas wojowników to wszystko, niektóre klasy bossów również wymagają buffa, ze względu na nieopłacalność.
Blaze:
- Proponuje zwiększenie stałej szybkości blaza o jeden poziom.
- Może dodanie mu kostura odrzutu jak u witchera, tyle że z mniejszym odrzutem. Może odrzut 4?
Nekromanta:
- Zwiększenie ostrości laski nekromanty o 3 punkty
To chyba wszystko jeżeli chodzi o balans, jednak mam jeszcze parę innych uwag:
- Elixir z boskiej skrzyni nie działa już od dość dawna...
- Wilczy chełm z boskiej skrzyni o ile mi wiadomo, wciąż nie daje ochrony.
- Młot hefajstosa - aktualnie po kliknięciu PPM
nic się nie dzieje. Podoba mi się sugestia reworku, o której pisał wcześniej hexa.
To już wszystko jeżeli chodzi o mój wpis
Zapraszam do dyskusji wszystkich, którzy grają aktywnie na trybie.