Przegląd silników Audi/VW
Witam, dzis przedstawie wam opinie i opis na temat popularnych silnikow z grupy VW i Audi.
Moze niektorym pomoze to przy wyborze przyszłego auta chociaz znajac srednia wieku, wiekszosc z was nie ma prawka... ale moze sie przyda, kto wie.
1.9 TDI
Opis:
Zaczynamy od najwiekszego klasyka wśród "klekotów", ze wszystkich to on ma najlepszą sławę. Silnik o pojemnosci 1897cm3 w wariantach od 105 do 115km mocy. Jego prosta budowa oraz zrównoważona konstrukcja, czyni z tego jednostkę nie do zepsucia, innymi słowy jest pancerna. Mozna na niej smialo robic miliony kilometrów dbając o olej i kondycje, znosi wszelkie przeciążenia. Prosta budowa czyni ten silnik tani w eksploatacji i łatwy w naprawie. Niskie spalanie, sprawia że idealnie nadaje sie na długie trasy (6-7l)
Subiektywna opinia:
Z mojej perspektywy, jest to jeden z najlepszych dostepnych silników na rynku gdyż sam posiadam go w moim Audi A4 B5 avant. Dynamiczny, oszczedny, w dobrze wygłuszonych samochodach nie slychac dzwieku pracy silnika chociaz jest głośny.
2.0 TDI
Opis:
Jeden z "nowszych" diesli które mialy zrewolucjonizowac rynek i zastąpić niezastąpione 1.9 TDI, mimo że jest bardziej nowoczesny, uchodzi za jednostkę awaryjną i nietrwałą, mało popularny i często zbywany na rynku aut używanych. Wszystko wynika z błędów konstrukcyjnych i oszczednosci materiałowych. Awaryjnosc oraz koszty napraw (gdyz lista usterek po 100tys km jest bardzo dluga) zniechęcają do zakupu.
Subiektywna opinia:
Ze wzgledu na koszty oraz jakosc, zdecydowanie odradzam (Inaczej wypada 2.0 TDI w wersji CD, jest znacznie mniej awaryjny)
2.5 TDI
Opis: Chyba najwieksza wpadka VW pod wzgledem silnikow diesla, nietrwały, po kilku latach psuje sie w nim praktycznie wszystko wiec daruje sobie opis.
Subiektywna opinia:
Odradzam zakup chocby to mialoby byc Audi A6 C5 za przysłowiową złotówkę.
2.7 TDI 3.0 TDI
Opis: Silniki wysokoprężne, które faktycznie dokonały przełomu poprzez układ wtryskiwania common rail. W stosunku do siebie były pokrewne, jednak posiadały skomplikowany napęd rozrządu, w przypadku awarii wymiana jest trudna i droga. Jednak ta zmiana nastąpiła po 2011 roku w silnikach 3.0 TDI gdzie ograniczono ilosc lancuchow rozrządu z 4 do 2 i jak producent zapewnia, nie powinny te problemy się powtórzyć.
Subiektywna opinia: Jesli mialbym wybierac miedzy 2.7 i 3.0 to wybrałbym 3.0 przez mniejsze napięcie rozrządu, trwalosc jest zadowalająca więc mógłbym polecić osobie niezdecydowanej nad wyborem silnika.
4.2 TDI
Opis:
Największe bydle z silników diesla w tym zestawieniu. Mimo takiej pojemnosci, zapewnia najlepszą kulturę pracy z podanych silników wysokoprężnych. Jednak koszty serwisu, drogie części do "typowych usterek" czynią go drogim w utrzymaniu.
Subiektywna opinia:
Silnik bardzo mocny, 0-100km/h osiągamy w niecałe 6 sekund, jeśli ktoś jest przygotowany na koszty utrzymania, nie widze problemu aby wybrał ten silnik, aczkolwiek występuje on w droższych modelach.
1.8T
Opis:
Popularna jednostka benzynowa o pojemnosci 1800cm3 z turbo. Prosta i wytrzymała konstrukcja sprawia że ten silnik idealnie nadaje sie do założenia LPG. Bardzo podatny na modyfikacje, w wersji podstawowej posiada 160-180km, lecz z tuningu możemy wyciągnąć nawet 500KM!
Subiektywna opinia:
Absolutny faworyt przy wyborze auta, małe spalanie, mała awaryjność, podatnosc na modyfikacje, sprawiają że jest smakowitym kąskiem u pasjonatów i zwyklych kierówców.
2.0 TFSI
Opis:
Uturbiona dwulitrowa jednostka, w teorii oszczędna i przyjazna dla środowiska, jednak nie jest pozbawiona usterek technicznych, przy czym pierwsze problemy mogą pojawić się przy 90tys km przebiegu w wersji FSI gdzie zbiera sie nagar. Spala też dużo oleju.
Subiektywna opinia:
Nie podalem jednostki FSI, ponieważ wersja TFSI jest zdecydowanie lepsza. Popularnosc tej jednostki i dostępnosc czesci zamiennych, sprawia że z naprawą nie ma wiekszych problemów, jednak wadą jest spore spalanie oleju.
3.0 V6 TFSI
Opis: 6 cylindrowa jednostka zasilająca samochody wyższej klasy o dużym zapasie mocy (około 300KM) i momencie obrotowym 420nm.
Nie współgra zbytnio z LPG, jednak jak na swoją pojemność nie posiada aż tak strasznego spalania (10L na 100km). Na razie nie widać negatywnych opinii pod względem trwałości tego silnika.
Subiektywna opinia:
Dość chwalona jednostka, dynamiczna i o świetnej kulturze pracy.
LPG nie jest zalecane, jednak jeśli sie na nie decydujemy, musi być dobrej jakości, co niesie za sobą koszty, gdyż gorsze może po prostu zniszczyć nam silnik.
|