Witam! Jest to poradnik, a w zasadzie całkowicie inny poradnik. Pokazę wam w nim jak chocby w 1% obronić się przed atakiem botów na wasz serwer. Kazdy wie że przed atakiem na maszynę cięzko się obronić, sam w zasadzie nie wiem jak za bardzo się obronić przed atakiem DDOS, gdzyż nigdy mi sie to nie zdarzyło. Ale nie o tym jest ten temat. Temat jest botach serwerowych. Może nie napisze tu wspaniałych sposobów, jednak ze przydadzą sie one ludzią którzy dopiero zaczynają przygodę z własnymi serwerami ( nie duzymi oczywiście). Istnieje kilka sposobów, przedstawie wam kilka których znam.
================================================
1. Dobry AntyBot
Ten sposób chyba większośc zna. Na serwery instaluje się pluginy, aplikacje, skrypty antybotowe które mają zapewnić ochrone przed atakiem botów na serwer. Nie zawsze pluginy są skuteczne gdyż dzisiejsze programy typu DarkBot są w stanie takie pluginy ominac. Oto kilka antybotów:
https://github.com/Thefilippop1PL/Anti-Bot/releases
http://dev.bukkit.org/bukkit-plugins/eas...ot-proxie/
Oczywiscie dobre antyboty są również własnego autorstwa jesli ktoś umie pisać pluginy ;p
2. AuthMe
Drugą ochrona przeciw botom jest plugin AuthMe. Pewnie zastanawiacie się o co chodzi. W głowniej mierze chodzi tu o config pluginu. Sama ochrona jest niewielka no ale jak to mowi niektórzy ''zawsze coś''. Oto najwazniejsze linijki które powinniście znaleść w configuracji:
Kod PHP:
maxRegPerIp: 1 = 1 konto na 1 IP
kickOnWrongPassword: true = Kick przy źle wpisanym haśle
maxNicknameLength: 8 = maksymalna dlugosc nicku
Te 3 linijki powinny choć troche wam pomóc w walce z botami.
3. Skrypty
3 sposobem sa skrypty, które również powinny znaleśc się w waszym posiadaniu.
Zwykle proste skrypty mogą was obronic przed marnymi bociakami. Oto one:
Kod PHP:
on connect:
if {gracz::%player%} is set:
stop
kick player due to "&6&lWEJDZ PONOWANIE NA SERWER"
set {gracz::%player%} to now
on join:
if {weryfikacja.%player%} is not set:
kick player due to "&6&l&oAntyBot &8>> &7Weryfikacja przebiegła pomyslnie"
set {weryfikacja.%player%} to true
stop
Moze nie sa one specjalnie dobre ale gwarantuje że prawie wszytskie małe serwery posiadają taką ochronę. Ważna jest podwójna weryfikacja, gdyż większość botów ma umiejętność DoubleJoin czy ReJoin co pozwala im na ponowne wejscie na serwer. Oczywiście skrypty bardziej zaawansowanych antybotów dają lepszą ochronę.
4. Anty-Bot-Spam
To jest kolejna droga ochrony, jak pewnie wiecie boty po wejsciu na serwer spamią wiadomościami na chacie serwera. Aby temu zapobiec potrzeba pluginu lub skryptu. Bardzo polecam typowe skrypty np:
- Aby pisac na chacie wykop 1000 bloków stone!
- Aby pisac na chacie musisz miec 3 lvl! itp
Dobre jest także zastosowanie tu shopkeepersów np:
- Aby zakupić umiejętność pisania na chacie wykup u NPC przepustke ( tabliczke po której na kliknieciu otrzymujemy mozliwosc pisania).
Niestety tego typu skryptów wam nie podam bo jeszcze ich nie napisalem ( choc widzilem na necie( reklama pewnego serwera, nie podam bo bana dostane))
5. Ban-IP
Ten sposob chyba malo skuteczny ale podam, moze komus sie przyda. Dotyczy on juz gry na serwerze. Jak wiecie atak botow zaczyna sie od gracza ktory je wywalal.
Czasami wystarczy banip dla jednego bota ( jesli bedziemy wystarczajaco szybcy) to mozemy zażegnać ataku ( przynajmniej na chwile do czasu wgrania lepszego antybota).
=================================================
Przedstawilem wam 5 sposobow na to aby miec szanse walce z botami. Niestety czasami nawet to nie skutkuje. Widzialem wiele serwerów nawet na którym grało po kilka set osob które upadaly przez atak botow, tego zagrozenia do konca nie mozna wytepic nawet z najlepsza ochroną, No ale moze kiedys bede lepsze pluginy i programy do tego by miec wieksze szanse na powtrzymanie botow. Oczywiscie ten ktory zna się dobrze na jezyku Javy i umie pisac dobre pluginy ma wieksze szanse na to ze boty nie zagroza jego serwerowi ( tak jest oczywiscie w przypadku Banana).
To na tyle mam nadzieje że się sposobalo, i do zobaczenie w nastepnych poradnikach. ;p