Hej,
W tym poradniku pokaże wam tylko kilka zabezpieczeń, pułapek które pozwolą obronić CUBOID.
Niezrozumiałe słowa - PW, chętnie odpowiem
OBRONA CUBOIDA
CUBOID - by wybudować dobry cuboid trzeba go najpierw wygładzić ,a potem położyć tam obsydian (wszystko po to by nasz teren nie był aż tak zgrifowany). Teren może być też podwyższony o 4 kratki w górę by TNT na niskim położeniu się zatrzymywało
Teraz przejdę do podstawowej czynności czyli od dobrze zbudowanego żółwia
ŻÓŁW - to podstawowe zadanie każdego członka gildii. Im lepszy żółw tym trudniej będzie się do niego dostać. Musi się on składać z obsydiana, zaś góra naszego żółwia powinna być oblana wodą (TNT nie wybucha w wodzie lecz są serwery gdzie niszczy i ją, jak i bloki znajdujące się pod nią). Dookoła muszą znajdować się płytki naciskowe by woda się nie rozlewała
Wszystko powinno prezentować się tak:
Przejdźmy do wejścia żółwia
WEJŚCIE ŻÓŁWIA - wejście powinno być ze stoniarek (generatorów cobla pojawiających się na serwerze) lub z prostego generatora cobla składającego się z wody i lawy. By przeciwnik tak prędko się nie dostał - zróbcie trzy takie "drzwi" (może być ich więcej, lecz taka liczba powinna choć trochę go powstrzymać)
Coś takiego:
Teraz obrona samego żółwia
MUR Z PIACHU/ŻWIRU - po wybudowaniu obronnego żółwia trzeba zrobić mur z piasku bądź ze żwiru (jeszcze się nie spotkałem by gildia miała zabezpieczenie ze żwiru lecz ma taką samą funkcję jak piach) od bedroka w górę. Takich murów dookoła żółwia musi być minimum trzy - trzy bo nie dwa
. Nie no żartuję, minimum trzy ponieważ zanim wróg wbije do naszej gildii, upłynie dość sporo czasu. Gdy postawimy jeden mur, intruz może przedostać się nawet po 10 minutach (ze słabą armatką).
Jeśli jesteśmy biedni to możemy zrobić dookoła cuboida mały mur z kamiennych płotków, z krat bądź z pół płytek sięgający na 4-5 kratek w górę.
Gdy już to zrobimy wszystko powinno prezentować się tak: (
mur może być od bedroka aż po same niebo lecz ja zrobiłem tylko do połowy)
NAJPOPULARNIEJSZE PUŁAPKI
Teraz przejdę do najpopularniejszych pułapek które pozwolą pozbyć się intruza
BECZKA - <fosa> jest to wykopana dziura aż do bedroka. Służy do zrzucania graczy. Kiedy przeciwnik tam wpadnie - ma powolną śmierć, chyba że rzuci perłę i ucieknie
. By beczka tak szybko się nie popsuła, należy ją zbudować z kowadeł, enchantów bądź innego bloku który przetrwa więcej niż obsydian.
Wymiary takiej ściany są dowolne. W dziurze polecam postawić tabliczki albo nici - rzut perłą będzie zmarnowany a gracz nie wyjdzie
Na samym dole beczki możemy zrobić komuś nóżki. Kiedy wykonamy je w odpowiedni sposób (mowa o dobrze postawionych blokach), gracz ma pewną śmierć.
Mniej więcej wszystko powinno prezentować się w taki sposób:
DZIWNE DRZEWO - gdzieś w lesie walczą dwie wrogie gildie. Jednej z gildii skończyły się sety i koksy. Uciekają... Podczas uciekania przypomnieli sobie że nieopodal klepy znajduje się jedno wyróżniające się drzewo. Małe, porośnięte wysoką trawą. Dobiegają do miejsca, wyciągają miecze z knockiem i strącają rywali prosto do dziury...
Takie drzewo to świetna pułapka na wojny w lesie/polanie.
Drzewo pełni taką samą funkcję jak zwyczajna beczka, lecz pod pniem ma dziurę do bedroka. Jest to ryzykowne zagranie bo łatwo nabrać podejrzeń.
Wszystko prezentuje się w ten sposób:
Oczywiście ta trawa powinna tam być, lecz ja ją usunąłem by nie zasłaniała dziury.
TUNEL ŚMIERCI - Skończyły ci się koksy a goni cie przeciwnik? Orasz bo nie chcesz zginąć? To proste! Wejdź do tunelu, stań na płytkę a tłoki cie wyręczą!
Cała pułapka jest prosta. Naciskasz dźwignie/guzik/płytę naciskową i gotowe. Oczywiście to nie wszystko
By działało, trzeba zrobić mały mechanizm.
Pułapka w całej okazałości:
DRZEWKARKA - jest to prosta w budowie pułapka. Nie ma ona żadnych mechanizmów, ale jej budowa jest wyczerpująca. Trzeba zbudować schody sięgające nieba.
Gdy jakiś typ cie goni, wejdź na wystarczającą wysokość i go zepchnij - o to cała pułapka.
O takie o:
JEZIORO - Kiedy uciekasz przed wrogiem przypomniałeś sobie że niedaleko masz pułapkę. Podbiegasz, knockasz go do wody a on spada do beczki...
Teraz troszkę czasochłonna pułapka gdyż trzeba wykopać dziurę o takich samych wymiarach jakie ma jezioro w MC. Aby wszystko wyglądało naturalnie musicie sami znaleźć takie jezioro.
Jeśli już zrobiliście beczkę to pod wodą połóżcie tabliczki - woda się nie rozleje.
To samo jest z lawą.
Powinno to wyglądać tak:
KLATKA - chcesz się poklepać z kolegą? Idźcie na klatkę!
Znudziła ci się klepa, a on nadal cie biję? Postaw obojętnie jaki blok a on spadnie w przepaść
!
Prosta w budowie pułapka pozwala nam na zabicie kilku wrogów na raz.
By ją zbudować będziemy potrzebować:
- bloki do zrobienia klatki
- piachu/żwiru (żwir będzie wyglądał podejrzanie)
- sadzonek (obojętnie jakich, może to być nawet kwiat)
Najpierw trzeba zrobić dziurę do bedroka o wymiarach 10x10 (minimalne)
Potem o 3 kratki w dół (od rozpoczęcia się dziury) musimy postawić dirta, a na niego wspomniane wcześniej sadzonki
Na koniec postaw piach/żwir i gotowe (
po tej czynności zniszcz wszystkie bloki dirta znajdujące się pod piaskiem (w zraz z nimi zniszczą się sadzonki)
Wszystko powinno wyglądać w ten sposób:
Wszystko. Myślę że się przyda
Jeśli będziecie chcieli, mogę zrobić jeszcze zabezpieczenia w środku gildii !