Witam
Przed przeczytaniem zacznij od jednego. Zrozum, że jesteś słaby w PVP MINECRAFT. Jeżeli to zrozumiesz to znaczy, że jesteś gotów aby zacząć ogarniać.
<3 (z dystansem do siebie ludzie :>)
Dużo osób pisało poradniki PvP, może teraz czas na mnie. Nie będzie to poradnik o koksach, tylko właśnie (chyba jedyny na tym forum), o potach.
Może coś zrozumiecie, i przekonacie się, że właśnie ta forma walki jest o wiele lepsza niż jak pewnie teraz większość osób na tym forum myśli, koksy. Wystarczy pomyśleć obiektywnie. :>
Będę na początku mówić o rzeczach łatwych i oczywistych, powoli wkraczając w te trudniejsze.
Zacznijmy!
Najpierw chcę Was w ogóle przekonać do tego stylu walki, wymienić jego wady i zalety, dlaczego jest lepszy od koksów. Pewnie większość sobie teraz pomyślała: "Ale jak to tak, na poty?! To nie możliwe!". Otóż mogę coś spokojnie powiedzieć, za granicą są praktycznie tylko potki, koksy to naprawdę rzadkość (na większości serwerów factions nie ma ich w ogóle). Oczywiście mowa o potach rzucanych.
Na początku trzeba nauczyć się je rzucać, przede wszystkim, nie rzucamy ich, stojąc skierowany/a w ziemię (!), nigdy się tak nie robi, stojąc, nad siebie też nie rzucamy. Tak naprawdę, jak potka poleci, zależy od speeda, im większy speed, tym niżej trzeba ją rzucić (oczywiście mówię o rzucaniu w biegu), musicie sobie sami wyrobić odruch na jakiej wysokości to zrobić. Trening czyni mistrza, oczywiście jeżeli ktoś będzie już na zaawansowanym poziomie to potka stanie się dla niego czymś co "zna na pamięć" i ma idealnie wyćwiczone jak ma rzucić w danej sytuacji. Łatwo. :>
TxT
Niby rzecz banalna, jednak warto o niej pamiętać. Na domyślnym TxT jest naprawdę duży ogień, zasłania pół ekranu jednocześnie znacznie utrudniając nam walkę. Co do wyglądu, to już sprawa indywidualna. Co do rozdzielczości, mogę powiedzieć, że naprawdę max 128x128 Wam spokojnie wystarczy, nie potrzeba większego. Osobiście w wyborze TxT polecam te z górnej półki (czyt. Nie z Polski)
Strefa / Strafe
Ta nazwa występowała już w CS 1.6 i jest używana w większości gier Multiplayer. Strefa polega na unikaniu ciosów od przeciwnika. Strefowanie czyli bieganie na boki ma utrudnić zadanie nam obrażeń. Trzeba wiedzieć jak i kiedy to robić. Nie da się tego napisać. W pewnym momencie zaczyna się to czuć.
Combo
Możemy tak nazwać wszystkie sytuacje w których to my wbijamy serię uderzeń w przeciwnika, a ten próbuje bezradnie nas dosięgnąć. Combo zaczyna się od naszego pierwszego uderzenia i kończy się wtedy kiedy przeciwnik nas dosięgnie. Największe combo jakie zostało uwiecznione na YT ma ponad 100 uderzeń w przeciwnika który (uwaga!) nie udaje i faktycznie próbuje walczyć. W MC umownie combo to także wtedy kiedy nasz przeciwnik widzi nas oddalonych od siebie o +5 kratek i my go dosięgamy, on nas nie może.
Garda / Blockhit
Może już słyszeliście co to jest. Znacząco pomaga w wykonaniu combo, nie potrzeba tak naprawdę jakiś umiejętności żeby tego używać, wystarczy klikać na raz dwa klawisze myszki. Garda zmniejsza naszego knockbacka, można napisać, że "przykleja" nas do przeciwnika oraz działa podobnie jak w-tap.
Ping
Jest jednym z najważniejszych czynników w naszej grze. Z reguły im mamy mniej pingu tym lepiej dla nas gdyż "nie latamy" czyli nasz przeciwnik nie bije nas tak mocno, że unosimy się w górę i odlatujemy na na milion kratek. ALE wysoki ping również może ułatwić nam rozgrywkę. Opóźniony knockback, opóźnione hit'y, to ułatwia nam rozgrywkę i potrafi wkurzyć przeciwnika. :>
Klikanie
Każdy wspomagacz w myszce sprawiający, że nasza postać macha mieczykiem szybciej sprawia, że nasz knockback maleje. Dzieję się tak przez to, że każde kliknięcie w innego gracza w zasięgu 4 kratek sprawia, że nasz sprint się wyłącza. Jeżeli mamy zbindowanego sprinta to prawie tego nie zauważamy. Jak wiadomo - wyłączenie i włączenie sprintu = mniejszy knockback. Dlatego też ludzie (szczególnie za granicą) uczą się jitter clicka. Również jest to główny argument dla "Wspomagacze w myszce to cheaty".
Tapowanie / W PL bugowanie(?) sprinta
Tapowanie zmniejsza barierę między twoją perspektywą, a perspektywą przeciwnika.
W MC twoja perspektywa w walce bardzo często nie równa się z perspektywą przeciwnika.
Np. Widzisz, że ktoś biję Cię z 5 kratek, a u przeciwnika to są zaledwie 3 kratki.
Tapowanie pozwala nam odrzucić przeciwnika na większą ilość kratek, ułatwia strefowanie oraz potrafi naprawdę czynić "cuda"
Shiftowanie / bugowanie(?) shiftu
Tak naprawdę, jest to bug Minecrafta. Gdy naciśniemy sprinta np. 3 razy, to zacznie nam samo "tapować". Dopiero ogarniam co to tak naprawdę daje, aktualnie zauważyłam tylko, że pozwala odrzucić przeciwnika na spore odległości.
Relog (tylko na Mojang'owych knockbackach)
Osoba która ostatnia wejdzie na serwer ma mniejszego knockbacka od osoby która na serwerze jest już dłużej. Nie da się tego "wyrównać". Jest to nic innego jak zwykły glitch/błąd.
Banały
- Kiedy mamy efekt "Speed 2" nie warto skakać.
- Potka leczenia 2 może maksymalnie uleczyć nam 4 serca.
Ustawienia
Pole widzenia: Od 50 do 75
Czułość: W MC ~121%. W myszce ~400 DPI. W Windowsie suwak na 5.
Zwiększ precyzje wskaźnika: OFF
Animacja chodzenia: ON
Tak polecam. ;>
Tak naprawdę, to tyle. Teraz jeszcze napiszę rzeczy, które są po prostu przydatne.
Są to mody do PvP, polecam zainstalować każdemu, naprawdę ułatwiają rozgrywkę:
MODY KTÓRYCH UŻYWAM <3
>KLIKNIJ<
I jeszcze chciałam wspomnieć pewnym pluginie, do edytowania knocków (od nich zależy jak przeciwnik poleci, jak będą wchodzić hity) ma to naprawdę duże znaczenie, byłoby świetnie jakby dodali go na nasze serwery. <3
Mam nadzieję, że ktoś cokolwiek zrozumiał, oczywiście wszystkiego trzeba się samemu nauczyć, nie jest tak, że przeczytasz i już wszystko wiesz i umiesz ;>
Chciałabym również dodać od siebie, że nie uważam się za osobę "dobrą w tę grę" pragnę tylko podzielić się tym co wiem. Jeżeli ktoś uważa inaczej to niech napisze oraz poda jakieś argumenty, jestem otwarta na krytykę. :v