Siemka siemka ziomki
Dawno tej serii nie było a nabyłem bardzo dużo zdolności ;p
Dzisiaj, jak tytuł wskazuje, pokażę wam alternatywę pluginu MythicMobs w Skripcie.
Na wstępie dla nowych - MythicMobs odpowiada za tworzenie mobów i dodawanie im niesamowitych umiejętności.
Dzisiaj pokażę wam jak stworzyć zatem moby w Skripcie a na sam koniec podsumujemy który z tych pluginów jest lepszy do tworzenia mobów i pod jakim kątem
Zaczynając od zrobienia komendy, która zrespi nam moba.
Na wstępie pokażę wam jak zapisać spawnowanie się danego moba na przykładzie zombie:
Kod PHP:
spawn zombie at player's location
Cały spawn mamy poniżej:
Kod PHP:
command /zombie:
trigger:
spawn zombie at player's location
Jak widać nic trudnego, robimy komendę i dopisujemy wariant z mobem ;p
Zapewne większość pomyślałaby że to już koniec. Zaskoczę was - nie.
Otóż MythicMobs umożliwia zrobienie wielu rzeczy takich jak nazwy moba, ilość życia, skille, ekwipunek i drop itd.
W Skripcie powyżej wymienione są możliwe jak najbardziej do zrobienia poza skillami, jako iż skille to już skupisko wyobraźni i tu zbyt mocno kombinowania by potrzeba było.
Dodajmy teraz do kodu jakieś życie ponad normę moba. Domyślnie powinno to być 20 hp czyli 10 serc. Ja dodam w tym wypadku 60 hp czyli 30 serc.
Aby ustawić max życie moba potrzebna nam następująca linijka:
Kod PHP:
set spawned entity's max health to 60
Mamy już max życie, lecz dodając tylko to, mob nadal będzie miał 20 hp i będzie się regenerował do tego hp.
Aby sprawić by na wstępie było 60 hp potrzebna nam ta oto linijka:
Kod PHP:
set spawned entity's health to 60
Skoro mamy już życie moba, możemy teraz dodać mu nazwę. Aby dodać nazwę wpisujemy:
Kod PHP:
set name of spawned entity to "&4&lToksyczny Zombie"
Po dodaniu nazwy ostatnią rzeczą jaką możemy tu dodać to ekwipunek
UWAGA: mimo wszystko nie zalecam dodawania mu ekwipunku, bo może się to z dropem zmieszać i w efekcie dropnie coś czego nie chcemy. Ja to robię po to byście poznali podstawowe funkcje pomagające napisać własnego potwora
Ja dodam mu żelazny hełm i miecz. Aby to zrobić wpisuję:
Kod PHP:
set helmet of spawned entity to iron helmet
set tool of spawned entity to iron sword
Teraz nasz kod wygląda tak:
Kod PHP:
command /zombie:
trigger:
spawn zombie at player's location
set spawned entity's max health to 60
set spawned entity's health to 60
set helmet of spawned entity to iron helmet
set tool of spawned entity to iron sword
Ale pytanie - gdzie drop? Otóż drop dodaje się poprzez event śmierci moba czyli "on death".
Wprowadzę was mniej więcej w ten drop. Robimy od komendy linijkę odstępu i piszemy tak:
Kod PHP:
on death of zombie:
if victim is zombie:
if name of victim is "&4&lToksyczny Zombie":
clear drops
chance of 20%:
drop 1 diamond at victim's location
Objaśnię wam to teraz
on death of zombie: - to jest nasz zapis eventu, który się wywoła tylko gdy zginie zombie
if victim is zombie: - victim z j. ang. oznacza ofiarę, zatem tutaj jest warunek potwierdzający to że zrobi się to gdy ofiara (czyli ten kto zginie) jest zombie. W wypadku eventów damage i death jest konieczne opisanie victim i attackera, w niektórych przypadkach takich jak drop można pominąć jednego z nich
if name of victim is "&4&lToksyczny Zombie": - tą linijkę można kojarzyć z sprawdzaniem nazwy itemu tyle że ona sprawdza czy ofiara ma nazwę którą ustawiliśmy (ta linijka jest zalecana dla mobów z własną nazwą)
clear drops - bardzo ważna linijka, usuwa/blokuje wszelki naturalny (czyli niechciany) drop typu zgniłe mięso itd. jednak nie da wam 100% pewności że zablokuje drop ekwipunku moba po śmierci, lecz normalnie blokuje go (to znaczy iż są sytuacje gdzie mimu tego kodu takie coś dropi)
chance of 20%: - to jest nowa linijka. Oznacza ona zapis szansy na zdarzenia określone poniżej. Każdy zapis szansy musi zawierać jej jednostkę (czyli znak
%) oraz dwukropek na końcu, ponieważ tworzymy w ten sposób pewnego rodzaju warunek (czyli co się ma zdarzyć gdy zostanie osiągnięta dana szansa).
drop 1 diamond at victim's location - myślę że łatwe do zrozumienia. Określa ono co dropnie i gdzie dropnie, czyli po śmierci wypadnie diament w lokalizacji śmierci moba
Tak oto zapisaliśmy moba, zrobiliśmy mu życie, nazwę, drop i ekwipunek.
Cały nasz koda wygląda tak:
Kod PHP:
command /zombie:
trigger:
spawn zombie at player's location
set spawned entity's max health to 60
set spawned entity's health to 60
set helmet of spawned entity to iron helmet
set tool of spawned entity to iron sword
on death of zombie:
if victim is zombie:
if name of victim is "&4&lToksyczny Zombie":
clear drops
chance of 20%:
drop 1 diamond at victim's location
Finalnie pora na podsumowanie.
Ogółem MythicMobs o tyle jest fajny, że ma więcej udogodnień niż masowe kombinacje w skripcie, lecz Skript z kolei jest bardzo przydatny do określania szybciej dropu z moba niżeli plugin, w którym trzeba jeszcze stworzyć item, który ma dropić a potem wpisać go w drop ;p
Skript można także wykorzystać do kombinacji z mobami, np teleportacja gracza po śmierci moba albo inne tego typu bajery
Mam nadzieję że się spodobało, zapraszam do komentowania i oceniania
Pozdrówka ironhide