Cześć!
W tym wątku chciałbym przedstawić Wam klasy występujące na
Super Sky Warsach. Opiszę, jak działają, trudność posługiwania się poszczególną z nich, cena, możliwości itd. Niby większość z tych informacji znajduje się na trybie, będzie tu jednak również moja subiektywna ocena dotycząca większości z nich, więc każdy może mieć inne zdanie na temat trudności w posługiwaniu się którąś z klas. Jest to poradnik bardziej dla osób początkujących, tak więc zapraszam, mam nadzieję, że się przyda
1)
PYRO
Cena: 5000 żetonów
Itemy: 1x Skórzany napierśnik, 1x krzesiwo, 2x wiadro lawy.
Trudność: 3/4
Zastosowanie: Wbrew pozorom, ta klasa nie jest taka prosta. Żeby jakkolwiek zaszkodzić przeciwnikowi, trzeba zbliżyć się na stosunkowo niewielką odległość. Większe prawdopodobieństwo na zadanie obrażeń przeciwnikowi będzie używając zapalniczki, trzeba jednak uważać, by nie podpalić samego siebie. Nawet jednak po podpaleniu gracza otrzymuje on stopniowo obrażenia, jeśli jednak ma lepsze uzbrojenie od Ciebie, prawdopodobnie zginiesz przed nim. Lepszym, zarówno jak i trudniejszym rozwiązaniem jest użycie wiadra z lawą. Trzeba wylać go akurat na bloku gdzie stoi przeciwnik. Jest to bardziej efektywne rozwiązanie, lawa spowolni delikwenta i jeśli nie posiada on żadnego uzbrojenia szybko zginie. Należy pamiętać, aby robić to ostrożnie, gdy przeciwnik się spostrzeże, co planujemy zrobić, jego ruchy utrudnią wylanie na niego lawy.
2)
TROLL
Cena: 5000 żetonów
Itemy: 1x żelazny napierśnik, 15x pajęczyna, 5x wiader lawy.
Trudność: 2/4
Zastosowanie: Nie jest to specjalnie wymagająca klasa, najlepszym sposobem jest zacząć od stawiania pajęczyn, mamy ich w miarę dużo, więc nie trzeba oszczędzać. Gdy przeciwnik wpadnie w pułapkę, w ruch idą wiaderka z lawą…
3)
BUDOWNICZY
Cena: 1000 żetonów
Itemy: 1x skórzany hełm, 1x drewniany miecz, 64x wełny.
Trudność: 1/4
Zastosowanie: Jest to klasa przydatna do niewielkich map, gdzie odległość od początkowej wyspy do centralnej jest niewielka. Nie trzeba wtedy tracić czasu i od razu można gnać po lepsze itemy. W razie czego zawsze ma się drewniany mieczyk, który może się przydać.
4)
KOWAL
Cena: 2500 żetonów
Itemy: 1x żelazny hełm, 1x kowadło, 6x butelek z expem, 1x enchantowana książka, 2x jabłka.
Trudność: 4/4
Zastosowanie: Klasa moim zdaniem jedna z najtrudniejszych, zupełnie nieprzydatna w bezpośrednich starciach. Jest użyteczna dopiero, gdy przeciwnik nie wie o naszej obecności, również wtedy, gdy znajdujemy się nad nim. Dobrze jest użyć kowadła gdy gracz schodzi do wnętrza wyspy/jest zajęty penetrowaniem skrzynek. Nie zawsze też użycie kowadła jest skuteczne, na pewno cel na którym chcemy go użyć, musi pozostać w bezruchu.
5)
ŁOWCA+
Cena: 2500 żetonów
Itemy: 1x skórzany hełm, 1x skórzane nogawice, 1x enchantowany łuk (moc I), 16x strzał, 1x chleb.
Trudność: 3/4
Zastosowanie: Z pewnością jest to klasa dla mających dobre umiejętności strzeleckie. Strzał nie mamy wiele, ale jeśli trafimy kogoś bez seta dwa razy z pełnego ciągu, zabicie przeciwnika gwarantowane. Trzeba jednak być oszczędnym. Jest to najczęściej wybierana klasa na serwerze.
6)
TAKTYK
Cena: 1000 żetonów
Itemy: 1x skórzany napierśnik, 1x drewniany miecz, 6x gąbek, 1x potka widzenia w ciemności.
Trudność: 1/4
Zastosowanie: Z pewnością do tej klasy potrzebne są tylko dobre umiejętności PvP, nic więcej.
7)
NEKROMANTA
Cena: 2500 żetonów
Itemy: 1x skórzany hełm, 1x skórzany napierśnik, 2x spawner szkieleta, 2x pieczone mięso.
Trudność: 4/4
Zastosowanie: Trudność tej klasy polega przede wszystkim na postawieniu swoich szkieletorów w odpowiednim miejscu. Nie każda mapa się do tego nadaje, musi być to miejsce zacienione lub z wodą, ewentualnie można nasze szkielety potraktować potką odporności na ogień. Najlepiej, żeby miejsce gdzie zostały postawione, miało dosyć dużo przestrzeni, żeby w razie ataku przeciwnika miał on trudniej dostać się do nich i do Ciebie. Gdy jest mało miejsca, gracz może szybko się pozbyć Ciebie i Twoich przyjaciół. Najczęściej jednak szkielety służą jako narzędzie pomsty, kiedy przeciwnik Cię już zabije przed szkieletami.
8)
BAŁWAN
Cena: 2500 żetonów
Itemy: 1x kolczuga, 1x drewniana łopata, 2x dynie, 4x bloki śniegu.
Trudność: 2/4
Zastosowanie: Klasa ta daje nam dużo możliwości, są one jednak tylko przydatne na powierzchni wyspy, żeby zrzucić przeciwnika w otchłań. Budując bałwana, zapewniamy sobie wierną ochronę i ciągły ostrzał graczy będących zasięgu. Dodatkowo, bałwany poruszając się zostawiają po sobie śnieg, który możemy użyć do budowy kolejnych, co zapewnia nam większe bezpieczeństwo. Sami również możemy używać tej amunicji. Należy jednak pamiętać, że nawet skumulowane śnieżki nie zadają za dużo obrażeń, służą tylko jako narzędzie do knocka.
9)
PŁOMYK
Cena: 5000 żetonów
Itemy: 1x kolczuga, 1x drewniany miecz, 2x spawnery płomyków.
Trudność: 2/4
Zastosowanie: Nie jest to klasa trudna ani łatwa. Płomyki można stawiać w każdym miejscu, gdyż ani grawitacja ani dzień na nich nie działa. Do tego, podpalają przeciwnika swoimi kulami, jednocześnie zadając obrażenia. Minusy to głównie duże odstępy czasowe od strzałów oraz możliwość odbicia ich kul, które potem trafiają w ich samych. Jeśli spotkamy ogarniętego przeciwnika, prawdopodobnie sobie z nimi poradzi. Ważne, aby stawiać je w miejscach trudno dostępnych dla broni bezpośrednich.
10)
KANONIER
Cena: 2500 żetonów
Itemy: 1x enchantowana kolczuga (odporność na wybuch I), 16x TNT, 32x czerwonego proszku, 1x wiadro wody, x8 drewnianych przycisków.
Trudność: 4/4
Zastosowanie. Uważam tą klasę za jedną z najbardziej skomplikowanych oraz moich ulubionych. W bezpośredniej walce nie mamy szans. Należy też pamiętać, że po postawieniu materiałów wybuchowych, trzeba je jeszcze aktywować, czyli postawić płytę naciskową i na nią wejść, co zajmuje więcej czasu niż zwykłe podpalenie TNT zapalniczką. Jeśli przeciwnik nie wie o naszej obecności, płytę można postawić tak, by sam na nią wszedł, jednak jeśli jest rozgarnięty, zniszczy pozostałe TNT zanim wybuchną, a jedno nie wyrządzi większej szkody. No właśnie, chąc obrócić w proch wyspę gracza, jedno ani dwa dynamity nie wystarczą na pewno. Ta klasa jest również bardzo przydatna, gdy cel unika bezpośredniej walki, ale dobrze się zaszył, np. zbudował słup i na nim stoi lub po prostu się zamurował/zadechował. O ile w drugim przypadku wystarczy po prostu podłożyć ładunki, to w pierwszym jest już o tyle trudniej, że próba dostania się do niego może skończyć się Twoją śmiercią. Ta klasa ma wiele zastosowań i jak jesteś z nią obeznany, nie musisz nawet z graczami walczyć bezpośrednio.
Póki co na tyle, jeśli choć trochę Was to zainteresowało, proszę dać znać. Proszę również pamietać, że opisana przeze mnie zastosowanie i trudność tych klas są moimi
SUBIEKTYWNYMI opiniami na ich temat. Jest to też poradnik dla zaczynających na Super Sky Warsach, więc starych weteranów tego trybu nie bardzo go zainteresuje. Pozdrawiam