Witam wszystkich zgromadzonych przed monitorami!
Jak doskonale wiecie bądź nie wiecie - w ciągu ostatnich kilku miesięcy trwały prace nad nową edycją trybu
REAL LIFE. Wraz z tym wątkiem mam przyjemność ogłosić, że
OTWARTE BETA TESTY tego trybu rozpoczną się już we
wtorek na serwerze
MINESERWER.PL! Dokładna godzina startu jest niepewna, nie mniej jednak nastawcie się na czas między
14:00 - 16:00.
1. CZYM SĄ OTWARTE BETA TESTY?
Otwarta beta (bądź otwarte beta testy... jak kto woli) to stan trybu w którym jest on dostępny do gry dla każdego, jednak nie jest to też skończona w 100% wersja danego trybu gry. W trakcie otwartej bety możecie natrafić na mnóstwo błędów, których regularne zgłaszanie przyspieszy proces polepszania jakości trybu. Otwarte testy to też czas na dyskusję pt. "BALANS GRY", czyli coś co pozwoli wam niezależnie od sposobu na podobne jakościowo zarobki bądź postępy w grze.
Wolałem na starcie zaznaczyć ten temat by nikt nie zdziwił się, że może natrafić na niedziałającą funkcjonalność. Tryb posiada już zaimplementowane metody na zdobywanie pieniędzy (a więc spełnia podstawowe założenia projektu) jednak nie ma w nim jeszcze 100% balansu prac (a co za tym idzie - nie wszystko może być tam kolorowe).
Aktywne zgłaszanie problemów czy też propozycji z pewnością przyspieszy dojście do finałowej wersji tego projektu i da wam znacznie większą satysfakcję z gry na działających rozwiązaniach
Odnośnie balansu zawodów - to jest jeden z głównych powodów powołania otwartych testów. Nie mam wyczucia we wszystkim, więc dobrze by było by wierni fani/wyjadacze tego trybu mogli dorzucić tutaj swoje grosze
2. NOWY REAL - NOWE PRACE!
Wraz z czwartą edycją nadchodzi 17 gotowych prac, w których skład wchodzą:
- Pracownik Fabryki (a.k.a stary górnik)
- Drwal
- Rolnik (NOWOŚĆ)
- Śmieciarz
- Ratownik (NOWOŚĆ)
- Rybak
- Górnik (NOWOŚĆ)
- Grzybiarz (NOWOŚĆ)
- Myśliwy (NOWOŚĆ)
- Farmer (NOWOŚĆ)
- Mleczarz (NOWOŚĆ)
- Kurier DHL
- Mechanik (PRZEROBIONY)
- Pracownik Portowy (NOWOŚĆ)
- Policjant (PRZEROBIONY)
- Strażak (PRZEROBIONY)
- Złodziej (PRZEROBIONY)
Jak widać atrakcji wcale nie będzie brakować. Na szczegółowy opis wszystkich prac poświęcę na pewno osobny wątek, nie mniej jednak chciałbym już teraz wspomnieć, że najbardziej zadowolony jestem z przeróbek
Mechanika,
Policjanta i
Złodzieja.
Poniżej opowiem wam krótko o nich.
Mechanik czyli jak zrobić ciekawą przeróbkę starej pracy:
Odświeżenie mechanika po dwóch edycjach jego istnienia miało jeden cel - wyeliminować statyczność tej pracy. Nowy mechanik od teraz musi najpierw wydobyć ze skrzyni części silnika samochodowego, które zawierają w sobie ilość procentową postępu naprawy. Użycie takiej części na silniku doda przydzieloną jej wartość procentową do postępu naprawy (w skrócie - klikacie LPM na silniku mając w dłoni część silnika i dostajecie postęp do naprawy - max postęp na jedno auto wynosi oczywiście 100%). Gdy osiągniecie próg 50%, dalsze postępy w naprawianiu auta mają szansę na trafienie Wam specjalnego wydarzenia -
testu naprawczego.
Test naprawczy otwiera wam menu, w którym po kolei będzie zapełniać wam puste miejsca w tym teście jako fragment postępu wykonanego testu. Gdy wszystkie miejsca zostaną zapełnione należy jak najszybciej w przeciągu trzech sekund kliknąć środkowy zielony przycisk aby test został zaliczony jako udany. Kliknięcie w nieprawidłowy element, bądź kliknięcie zbyt wcześniej czy też ręczne zamknięcie tego menu nałoży wam karę i wyzeruje postęp naprawy samochodu!
Policjant i złodziej - dwaj rywale w nowej odsłonie:
Tak jest! prace które do tej pory miały bardzo ikoniczne interakcje teraz doczekały się zmian!
Najważniejszą zmianą dla obydwu prac jest to, że mają
aż 2 sposoby na zarabianie!
Kolejną zmianą (dla policjanta) jest sposób aresztowania przestępców - teraz zamiast komendy wystarczy dokupić sobie
kajdanki.
Dalej co do policjanta - oprócz możliwości aresztowania przestępców, to również co pewien czas na mapie pojawiają się także
gangi przestępców (w formie mobów do zabicia). Za ich zabicie policjanci otrzymują postępy do leveli oraz do zarobku.
Co do złodzieja:
Złodziej na nowym realu stanowi pracę pochodzącą z tzw. "czarnego rynku". Charakteryzują go poniższe właściwości:
a) NIE JEST JUŻ PUBLICZNĄ PRACĄ! Oznacza to że nie można go level'ować, a jedynie można nim dorabiać pieniądze.
b) Można go wybierać mając wybraną
każdą inną pracę oprócz policjanta (i to działa także w drugą stronę - nie można być podwójnym agentem!). Apropos tego też bardzo fajna i taktyczna zmiana - dopóki was ktoś nie okradnie to nie macie nigdy pewności czy taka osoba nie pracuje na czarnym rynku. Oznacza to, że pod listą graczy czy też na chacie nie jest zamieszczana informacja o wybranej pracy złodzieja
c) Głównym sposobem zarobku złodzieja jest okradanie graczy poprzez komendę
/obrabuj <tu podajemy nick gracza>. UWAGA: nie można okraść gracza z pieniędzy ulokowanych w banku! kradziona gotówka musi być używana przez gracza!
d) Drugim sposobem zarobku złodzieja są
NAPADY NA BANKI. Czyli w wielkim skrócie witamy Brutal Life'a na Real Life
Co do banków to też ciekawostka - gdy napad jest aktywny w całym banku włączone jest
PVP. Oznacza to, że policjanci i złodzieje mogą się ze sobą bić i zgarniać za siebie pieniądze.
I tak - wprowadziłem coś czego nigdy przedtem nie było -
ITEMY NA TEJ EDYCJI NIE WYPADAJĄ Z GRACZY!
I drugie tak - bronie palne powracają!
3. MAPA NOWEGO REAL LIFE
W sumie - co mam się tu dużo rozwodzić... ujmę to stylem jednego z byłych pomocników:
Popatrzcie na obrazek, potem popatrzcie na obecnego reala... popatrzcie jeszcze raz na obrazek i wniosek nasuwa się sam
Nawet całej mapy nie mogło mi zmieścić xD
(nie przejmujcie się tym co jest na bokach mapy, to są jakieś dziwne zbugowane u mnie wyświetlane fragmenty innych map #voxelmap)
4. NOWY SYSTEM ZARABIANIA
Zmieniliśmy w końcu sposób w jaki można na tym trybie zarabiać. Nie wpłynie to dość mocno na sumę dziennych zarobków nie mniej jednak warto o tym wspomnieć.
Od tej pory na serwerze
co 15 minut pojawia się
Serwerowa Wypłata. W tej wypłacie przyznawana jest nagroda pieniężna za wykonane przez Was działania w ciągu tych 15 minut.
Wypłata obejmuje pieniądze w formie:
- zasiłku (jeżeli nie mamy wybranej pracy bądź nie wykonywaliśmy akcji podlegających pod wypłatę)
- stawki minimalnej + sumy postępów wykonanych w ciągu ostatnich 15 minut
- nagrody za wygranie w lotto (która może być doliczana do poprzednich punktów)
Pieniądze mogą być przyznane nawet jeśli wcześniej będziecie musieli wyjść z serwera. Dzieje się tak dlatego, że wasze zarobki lądują bezpośrednio do banku a nie do waszych kieszeni!
5. FIRMY - CZYLI SPOSÓB NA GRĘ Z PRZYJACIÓŁMI!
Tak jest! Dokładnie tak! Po trzech edycjach wprowadzone zostały te nieszczęsne i dłuuuuugo wyczekiwane firmy! (*odgłosy trąbek here*)
Na czym to polega?
Potrzebujecie 75 tysięcy aby założyć taką firmę. Gdy już takową firmę utworzycie, to możecie dodać znajomych do firmy i nie musicie od tej pory pracować poprzez dostępne dla reszty prace. Zamiast tego firmy zarabiają za sprzedawanie przedmiotów u tego pana:
W przyszłości na pewno będzie pole do popisu by firmy miały większe sposoby na zarobkowanie.
6. I NA TYM NIE KONIEC!
Nowy Real Life jest przygotowany z otwartą furtką na przyszłość. To sprawi, że będzie można swobodnie wprowadzać później nowe prace i nowe funkcjonalności w oparciu chociażby o pomysły fanów tego trybu. Teraz mamy na to miejsce, bo mapa jest większa. Teraz mamy do tego możliwości - wersja wyższa niż 1.8 a więc i możliwości rosną!
Ważna rzecz: na starcie otwartej bety nie będzie prawdopodobnie usług typu VIP czy zamawianie kasy. Skupiamy się póki co na ewentualnych poprawkach bądź balansowaniu obecnie przygotowanej formy, dlatego wstrzymujemy was jeszcze z zakupami takich dodatków. Gdy będziemy na dobrym tropie wówczas wprowadzi się serwerowy portfel i osoby chętne do wsparcia serwera będą miały taką możliwość
7. PODZIĘKOWANIA
Bez tego nie mogło się obejść
Na szczególną uwagę tutaj zasługują:
-
KokeKoke (za pomoc przy technicznej części prac)
-
kogvt_
-
Kargoren
-
Asiaaa
-
TheFifik02
Cała powyższa czwórka - za pomoc przy budowaniu i formowaniu obecnej mapy do ładu i składu.
8. ???
Na koniec tak humorystycznie... w moim stylu, bo kto mi zabroni?
No to się rozpisałem... dawno nie było długiego postu od Ajronka nieprawdaż?
Mam nadzieję że nowa odsłona tego trybu przypadnie wam do serduszka. Ja uciekam na ten czas przygotowywać wam dalej ten start, a was pozostawiam z tym wątkiem byście nałapali trochę pozytywnych emocji na ten tydzień
Serdeczne pozdrowienia:
~
Ajron - twórca nowego Real Life