Sup.
Teoretycznie mógłbym marudzić i nawijać godzinami o tym jakie WD ma problemy z balansem, jakie jest P2W itd, ale żeby nie było że generuję tylko narzekania, też warto zrobić coś produktywnego, więc poopowiadam zaciekawionym troszkę o tym, jakie efektywne strategie istnieją na WD dla graczy bez setów i boskich.
Spokojnie Bananku, "życie znajdzie sposób"
Zanim zaczniemy, musimy założyć że żaden seciarz nie znęca się nad danym graczem i ten gracz jest w stanie opuścić swój spawn bez natychmiastowej obliteracji. #MyLife.
Zacznijmy od strategii dla każdego, nawet gracza, który nie ma kompletnie żadnej klasy:
#1 Skrytobójstwo Kamieni Dusz - Prosta strategia i dosyć często używana, polega na szybkim atakowaniu Kamieni Dusz, w odpowiednim momencie (czyli kiedy defensywy drużyny przeciwnej są puste albo da się odwrócić ich uwagę). Oto konkretne kroki:
Krok 1 - Od momentu startu gry należy udać się do kopalni
żelaza i
węgla, wykopać kilka rud i zacząć przepalać na kilofy. Osobiście wykopuję 6 żelaza na 2 kilofy gdyby jakiś przybłęda zaczął mi przeszkadzać.
Krok 2 - W trakcie przepalania warto też wydobyć trochę
drewna, przyda się do robienia kilofów i innych narzędzi.
Krok 3 - Udajemy się do kopalni
złota, tam możemy wyciągnąć żelazo na kilofy (jeśli prywatny piec jest w kopalni złota, w przeciwnym wypadku trzeba niestety dymać do respu), zrobić kilof i zacząć kopać. Optymalna ilość złota na początek to 32 rudy. Minimalna to 20, bo tyle starczy na składniki do mikstur niewidzialności i 2 złote kilofy - te kilofy niszczą kamień dusz najszybciej). Ale jak już wspomniałem, ktoś cię może w każdej chwili okroić z materiałów, więc warto mieć więcej.
Krok 4 - tworzenie
Mikstur niewidzialności - Sprawa trochę skomplikowana, bo istnieją prywatne statywy alchemiczne, JEDNAKŻE jeśli gracz nie wejdzie do gry przed rozpoczęciem 1 tury, statyw nie będzie działał (co oznacza że zamiast 20 złota trzeba będzie mieć 30, na nowy statyw, o ile mapa nie ma jakichś darmowych statywów). Dla niewtajemniczonych, oto przepis na miksturę niewidzialności (wymaga 14 złota, 17 złota z prochem strzelniczym lub 27 ze statywem):
-Butelki z wodą,
-Netherowa brodawka,
-złota marchewka,
-sfermentowane oko pająka,
-proszek redstone (przedluża efekt, zalecane).
-proch strzelniczy - gunpowder (powoduje że mikstury są rzucane, nie trzeba ich pić ale trwają Minimum 25% krócej, zależy od sposobu rzucenia i odległości od stłuczenia, opcjonalne).
Krok 5 - Zaklinanie złotych kilofów (opcjonalne) - na każdej mapie są drużynowe stoły do zaklinania, jeśli masz okazję wrzucenia jakiejś efektywności do kilofa - zrób to. To zwiększy prędkość niszczenia kilofa i zawsze więcej obrażeń tym zadasz.
Krok 6 - Idź i atakuj. Tylko pamiętaj, nie podchodź na głupiego do kamieni zabezpieczonych klasami obronnymi typu
Gladiator,
Pirotechnik,
Duch,
Skorpion itd. Graj agresywnie, ale mądrze. Poniżej wypiszę mocne i słabe strony najistotniejszych klas broniących, czyli 4 wymienionych:
Gladiator:
Mocne strony:
-Potrafi zablokować osobie stojącej przy kamieniu dusz możliwość jego atakowania przez 10 sekund. Dodatkowo przez te 10 sekund ofiara jest spowolniona (anuluje to też tymczasowo efekty szybkości) i nosi na sobie blok lodu w ramach uwidocznienia. Blok lodu można z siebie zdjąć.
-Ma kamienny miecz i lepszą zbroję przy odrodzeniu, co oznacza że jest twardszą klasą do pokonania.
-Może używać swojej umiejętności z każdego miejsca, jednak musi być na terenie swojej bazy.
Słabe strony:
-Gladiator rusza się 20% wolniej od każdej klasy, więc łatwiej jest go wystrefować na otwartym terenie.
-Jego umiejętność działa tylko na 1 osobę (nie więcej) co 40 sekund.
Pirotechnik:
Mocne strony:
-Posiada umiejętność, która jest w stanie podpalić każdego w promieniu 4-5 kratek, może jej używać co kilka sekund.
-Posiada kamienny miecz zamiast drewnianego.
Duch:
Mocne strony:
-Potrafi zamienić się miejscami z przeciwnikiem (max 15 kratek, działa przez ściany, efekt natychmiastowy), co powoduje że może wyrzucić oponenta w nieznane dla niego miejsce, zazwyczaj za mapę.
Słabe strony:
-Upozycjonowanie się jako Duch wymaga często czasu.
-Jeśli masz łuk, możesz często potraktować Ducha strzałą i zrzucić go z jego pozycji prosto w otchłań.
Skorpion:
Mocne strony:
-Podobny do ducha, jednak zamiast zamiany, powoduje "przyciągnięcie" w formie teleportu do siebie (a raczej na kratkę, na której stoi).
-Posiada kamienny miecz, więc jest nieco bardziej wyzywającym oponentem.
-Jego umiejętność szybko się odnawia, co 6 sekund.
Słabe strony:
-Skorpiony mają tendencję do stania przy krańcu mapy, więc łuk i strzały mogą się znowu przydać.
-W odróżnieniu od Ducha, umiejętność Skorpiona nie działa przez ściany + rzucany jest "pocisk" działający trochę jak strzała, jednak z mniejszą prędkością i zasięgiem ataku.
#2 "Szpiegostwo" - Strategia której ja często używam, jednak mało kto inny ją stosuje. Polega na stworzeniu dobrego miecza (żelazny ostrość 1-2 zalecany, mikstur niewidzialności oraz mikstur siły (mikstury siły II nie działają ale siła I jest):
Krok 1 - Zreplikuj 4 pierwsze kroki z poprzedniej strategii.
Krok 2 - Czekaj do tury 4. W międzyczasie idź wykopywać więcej
złota lub zacznij tworzyć dobry miecz.
Krok 3 - Po jej nastąpieniu, zacznij tworzyć mikstury
siły. Potrzebujesz na nie 24 sztabek złota lub 27 z prochem strzelniczym. Receptura:
-Butelki z wodą,
-Netherowa brodawka,
-Ognisty proszek (pojawia się w sklepie od 4 tury),
-Czerwony proszek (przedłużający efekt, zalecane),
-Gunpowder (opcjonalne).
Krok 4 - Staraj się znaleźć kogoś, kto ma
żelazny set i
boskie przedmioty. Kiedy to zrobisz, poczekaj aż twoja ofiara znajdzie się w
sytuacji kryzysowej (obita, uciekająca) albo
ma odwróconą uwagę (afczy, strzela do kogoś, nawet pisze na czacie jeśli czujesz się bezczelnym, ja tak :v).
Krok 5 - Jeśli udało ci się pokonać oponenta i uciec żywy - gratuluję Ci, masz dla siebie boskiego seta i jeszcze efekt siły z mikstur, który da ci ogromną przewagę.
Pewnie zastanawiacie się dlaczego nazwałem to
"Szpiegostwem". Otóż to dlatego, że po zabiciu ofiary mamy jej przedmioty - wcielamy się w jej rolę, "przebieramy" się za nią i jest to szkoda dla całej drużyny przeciwnej. W końcu mają o jednego silnego żołnierza mniej.
Dobra, tyle jeśli chodzi o strategie dla początkujących. Z czasem ujawnię też konkretne metody raczenia sobie z kilkoma odblokowanymi klasami w zanadrzu.