Witam, w tym poradniku dowiesz się, jak zrobić txt swoje własne.
_______________________________________________________________________
Pierwszym krokiem jest program w którym chcemy edytować tekstury, ja polecam gimp, link :
https://www.gimp.org/downloads/
_______________________________________________________________________
Drugim krokiem jest pobranie jakiegoś texturepacka (potrzebujemy 3 pliki które nwm gdzie znaleźć, a w każdym txt są)
_______________________________________________________________________
Trzecim krokiem jest wejście w %appdata%, .minecraft, resoursepack i stworzenie folderu. Musimy go nazwać tak, jak chcemy żeby nasze txt się nazywało, ja bym napisał np. TxTByNeedi.
_______________________________________________________________________
Krok czwarty polega na tym, że kopiujemy wszystkie pliki z wybranego przez siebie txt, do swojego.
_______________________________________________________________________
potem, wchodzimy w assets, minecraft, textures, i np. blocks
Wszystkie foldery :
-Blocks-bloki
-colormap - nie wiem, nikt tego nawet nie otwiera
-entity-moby
-environment- słońce, księżyc itp.
-font-czcionka
-gui-inventory, życie itp.
-items-przedmioty
-map-opcje mapy
-misc-Jak ma wyglądać założona dynia, jak ma wygladać enchant itp.
-models-zbroje
-painting-obrazy
-particle-efekty, np. po uderzeniu przeciwnika
_____________________________________________________________________
Następnie otwieramy gimpa i przerzucamy rzecz, która chcemy edytować (ja zabrałem kox jabłko).
_____________________________________________________________________
Potem, edytujemy. Ja zawsze to robię ołówkiem/wypełnieniem. Jeżeli zamazaliśmy prawie cały obrazek, to znaczy, że mamy zły rozmiar, można go zmienić w Przyborniku (tam gdzie wybieramy kolor itp). Musimy najechać na pole o nazwie "Rozmiar", i wpisać "1".
_____________________________________________________________________
Gdy skończyliśmy edytować, musimy to zapisać, klikając PPM, potem najeżdżamy na Plik, potem, gdzieś w środku pisze "Zastąp ....PNG". Klikamy w to.
_____________________________________________________________________
Tak robimy ze wszystkim (oczywiście tylko to, co chcemy aby było zedytowane).
_____________________________________________________________________
Potem cofamy się do miejsca, gdzie mamy pliki : Assets, pack.mcmeta, pack.
Potem edytujemy pack (nie pack.mcmeta), czyli ikonę, którą widać przy wyborze tekstur w minecraft'cie.
_____________________________________________________________________
Dobra, pokazałem już jak zrobić TxT, teraz pokaże jak zrobić/dodać skina do texturepacka oraz jak zrobić kolorowy ogień i inny kolor lawy.
++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++
Skin :
Jak to działa ? - Zamieniamy texture stiva, na skina wybranego przez siebie. Czyli jeżeli chce mieć skina, a nie mam premki/zyczu to dodaje do txt i mam. Jak to zrobić? W folderze entity mamy na samym dole plik "steve", usuwamy go, pobieramy skina wybranego przez siebie, nazywamy go steve i przerzucamy go do entity. Ten sposób ma jeden minus, każdy kto jest stivem, będzie miał tego samego skina co wy.
++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++
Kolorowy Ogień
Musimy znaleźć w blocks dwa pliki PNG o nazwie fire. Edytujemy je (pojedynczo)
Następnie Bierzemy pierwsze narzędzie
I zaznaczamy dwa ognie. Potem na górze są zakładki plik, edycja itp, nas interesuje Kolory, wchodzimy i klikamy barwa i nasycenie i ustawiamy -180, potem -135 itd, niżej wam wypisałem wszystkie.
-180
-135
-90
-45
z tymi dwoma nic nie robimy
45
90
(nie pamiętam czy było więcej)
Tak robimy z każdym. Oba pliki "fire" robimy tak samo
++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++
Zmiana Koloru lawy
W blocks znajdujemy dwa pliki lava, tak jak z ogniem. Edytujemy również oba. Różnica jest tylko taka, że zaznaczamy całość i wybieramy tylko jeden kolor wybrany przez siebie.
++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++
UFFF, zrobione, miło mi będzie, gdy napiszesz, czy pomogłem. Mam nadzieję, że kilka txt przybędzie jak to przeczytacie