1. Wstęp.
Minecraft jak wiemy wszyscy jest grą typowo sandboxową. Oznacza to że tylko od nas zależy jak wykreujemy nasz świat.
Wielu graczy gra w survival, inni na multiplayerze, często na serwerach freebuild., a jeszcze inni z duszą bardziej artystyczną starają się budować na creativie.
Tutorial ten jest skierowany w większości do tej ostatniej grupy, ale nic nie stoi na przeszkodzie by także inni go przeczytali.
W końcu nie ma to jak schronić się w nocy, w swoim stylowym domku, albo poszpanować przed kolegami swoimi budowlami na serwerze.
Trzeba pamiętać że większość graczy Mc jest graczami młodszymi, więc nie można oczekiwać od takiego kogoś wielkich epickich budowli, gdyś zdoloności dopiero się rozwijają.
Czy to źle? Wręcz przeciwnie! Dzięki temu rozwiniecie swoje zdolności artystyczne oraz wyobraźnię.
Nie zniechęcajcie się porażkami. Droga do sukcesu wiedzie przez ogrom porażek.
2. Texturepack.
Uwaga! Jeśli grasz na serwerach gdzie używany jest podstawowy texture pack, możesz sobie ten temat odpuścić.
Ludzie sądzą wiele rzeczy o minecrafcie, jednak jedno trzeba po prostu przyznać: Minecraft jest okropnie brzydki.
Trzeba mieć niezły talent by wybudować coś na zwykłym texturepacku, żeby było to NAPRAWDĘ ładne.
Podstawą więc jest zadbać o dobry texturepack, otoczenie dzięki niemu będzie wyglądać po prostu lepiej.
Ponad to, nawet jeśli nie masz wielkiego talentu, często będzie Ci się budowało o wiele wygodniej, ze względu na (z reguły) większą przejrzystość textur.
Przedstawię 2 screeny przedstawiające różnicę między tzw. "Deafult-em", a dobrym texture packiem:
Bez:
Z:
Jak wydać różnice pod względem wyglądu są naprawdę spore.
Osobiście polecam texture pack "Dokucraft" dostępny w różnych rozmiarach przez co również słabsze komputery dadzą sobie radę.
Osobną sprawą jest tzw "Shader" który daje ultra-realistyczne oświetlenie, bardzo przydatne przy robieniu filmów bądź screenów.
Problem jest ten że shadery są okropnie wymagające; tylko naprawdę dobre maszynki udźwigną ten ciężar.
3. Wielkość.
Wszyscy wiedzą że minecraft jest zbudowany z bloków. Jest to po części plusem jak i przeszkodą. Trzeba nastawić się że jeśli masz wybudować coś epickiego, MUSI być to duże. Innej opcji nie ma.
Jeśli więc nastawiłeś się na to że roboty będzie niedużo, lepiej nie czytaj dalszego poradnika. Nawet wybudowanie dobrego spawnu może potrwać 3 dni.
4. Materiały.
Tu jest wedle gustu. Dobór materiałów zależy od tego jak TY chcesz żeby to wyglądało, więc nie ma na to uniwersalnego poradnika.
Mogę doradzić tylko parę rzeczy w tym temacie:
Zachowuj normy artystycze. Bruk zdecydowanie nie będzie specjalnie pasował do wełny.
Nie buduj z 1-3 materiałów. Kluczem do dobrego wyglądu jest różnorodność.
Staraj się wykorzystywać niestandardowe bloki w swoich budowlach, np. trapdoory lub pistony. Dzięki temu budowla będzie różnorodniejsza.
5. Oświetlenie.
Tutaj jest dość prosto do powiedzenia, ale trudniej do opanowania,
Staraj się robić oświetlenie w miejscach które będą dobrze oświatlać teren. Zapobiega to "spamu pochodni", który wygląda po prostu obrzydliwie.
6. Głębia.
Z doświadczenia wiem że jest to rzecz która często jest pomijana przez wielu "budowniczych". Zapomnienie o niej może być fatalne w skutkach.
Płaska ściana zawsze będzie wyglądała źle, i żaden texturepack ani shader tego nie zmieni. Właśnie tu nam pomaga pojęcie "głębi".
Jest to rzecz trudna do opowiedzenia więc przedstawię screena który przedstawi w prosty sposób stopnie budowy z głębią.
1. Podstawowa ściana.
2. Dodajemy coś na kształt filarów. Nie zabiera to dużo miejsca, a urozmaica budowlę.
3. Dobudowujemy "odgięcie" ściany. Wygląda to o wiele ciekawiej, od podstawy.
4. Na koniec zmieniamy surowce według upodobania, zachowując normy artystyczne.
Głebia jest rzeczą trudną do opanowania i wymaga wiele pracy do pojęcia jej prawdziwego znaczenia.
Mogę wam jedno jednak zapewnić: to właśnie głębia powoduje że budowle nie są "ładne", a "epickie".