Nadszedł czas na kolejny odcinek Waszej ukochanej Akademii Taktycznej! Wiem, że z nieco większym odstępem niż poprzednie jednak musiałem spędzić trochę czasu nad przypominaniem sobie taktyk, a do tego miałem parę innych zajęć w ciągu weekendu. Dzisiaj z rana (pewnie jak skończę to pisać to nie będzie to już takie rano ;f) zabieram się za odcinek o kochanych Shotgunach, byście po powrocie ze szkoły mieli świeżutki odcinek akademii ;v
Tak więc zacznijmy:
Witam.
Przedmiotem dzisiejszego odcinka będą
Strzelby.
Jak przez ostatnie 2 odcinki zaczniemy od omówienia sobie
informacji dla nieogarów.
Na Trybie GTA obecnie jest 5 Strzelb:
1.
Dwururka
2.
Śrutówka
3.
ShotGun Polautomat
4.
Strzelba Bojowa
5.
Broń Myśliwska
Strzelba (ShotGun) to broń o kilku ciekawych właściwościach, nadająca się na bliskie dystanse.
Koniec info dla nieogarów, teraz info dla bardziej ogarniętych nieogarów (~J~)
Pierwszą z takich właściwości będzie :
Bonus Damage Per Tick - jest to właściwość, która poprawnie ustawiona powoduje, że pociski shotgunowe zadają tym mniejsze obrażenia, im dalszą drogę przelecą.
Removal Or Drag Delay - przez to właśnie pociski wystrzelone z shotguna opadają po bodajże....jednej piątej sekundy (20% sekundy) czyli dla bardziej zaawansowanych - czterech tickach.
No Fall Damage - powoduje, że trzymając w ręku strzelbę nie otrzymujemy damagu od upadku.
Teraz przejdziemy już chyba do taktyk, kiedy wystarczająco znużyłem Was częścią teoretyczną. Nie powinno być ich zbyt wiele, więc mam nadzieję, że starczy Wam miejsca w umyśle aby to całe przeczytać. (Wiem, że komuś się odechce XDD)
Taktyka Nr.1
Z Bliska
Pierwsze, co musicie wiedzieć, to to, że im bliżej przeciwnika podejdziecie tym większe obrażenia otrzyma. Wniosek z tego taki - podchodzcie jak najbliżej, nie strzelajcie z 20 metrów bo to da tyle co nic....
Właściwie nie ma co o tej taktyce dłużej opowiadać, bo chyba jest zrozumiała dla wszystkich.
Taktyka Nr.2
Nalot
Fajna Taktyka, polega na ustawieniu się w popularnym miejscu na dachu albo moście i strzelać do osób przechodzących na dole. Niestety czasem jest trudno trafić, ale reakcja "trollowanych", którzy rozglądają się z miną "WTF" na twarzy jest po prostu mlekiem i miodem opływająca. (Pominę fakt, że twarz Steve'a póki co nie posiada umiejętności ukazywania emocji. Może kiedy będzie Mc 1.25....)
Taktyka Nr.3
Wallhack
Strzelby wystrzeliwują po 10 pocisków naraz, wszystkie pociski lecą trochę na boki. Ciekawostką jest, że jeśli wróg kampi się za rogiem jakiegoś budynku (musi stać nie dalej niż 1 kratka za rogiem) wciąż możecie go trafić. Uwielbiam tą taktykę
Taktyka Nr.4
Wyczucie czasu
Taktyka miodna na wąskie korytarze. Na przykład w Domu CJa na Grove Street (duży drewniany dom z szarym skośnym dachem) znajduje się taki czarny korytarz łączący "balkon" z pokojem. Możecie łatwo ukryć się w tym korytarzu od strony pokoju ze strzelbą. Następnie czekacie aż ktoś będzie wchodził od balkonu. Kiedy widzicie nick idącego gracza, kiedy nick jest już 1 kratke od wejścia do korytarza, oddajecie strzał i chowacie się w pokoju, czyli po prostu idziecie kawałek w bok.
Efekt: Wchodzący do korytarza gracz otrzyma strzał z shotguna prosto w twarz, a może wcale was nie zobaczyć... Trolololo
Taktyka Nr.5
Nie wiem jak to nazwać ;f
Jeśli ktoś dużo strzela ze snajperki mógł zauważyć, że często pocisk snajperski rozbija się o niepełne bloki, nawet jeśli celujecie obok nich. Dla przykładu stojący samotnie płotek to tylko taki słupek. Czasem pocisk rozbije się o niego, nawet jeśli celowaliście nie na słupek, lecz obok niego. Jednak wciąż na tym samym bloku, nie na bloku obok.
Shotguny mają możliwość strzelania przez bloki niepełne (oczywiście nie przez SAME BLOKI NIEPEŁNE, lecz przez przestrzeń obok nich, jednak nie rozbijają się o kratkę na której jest blok niepełny) są to półpłytki, płotki, murki lub też kraty.
Taktyka Nr.6
Zasypywanie
Shotgun, ze względu na spowolnienie naboi następujące po 1/5 sekundy nadaje się idealnie do "zasypywania" wroga czającego się na przykład na dachu. Kiedy wiecie, że nad wami czai się wróg, strzelajcie strzelbą w niebo nad dachem, a macie dużą szansę, że go traficie.
Taktyka Nr.7
Ścinanie
Podobna do poprzedniej, jednak jej celem jest takie wystrzelenie naboi, by pokryły jak największą powierzchnię dachu. Aby to wykonać, odsuncie się od dachu, gdzie kampi przeciwnik i pod odpowiednim kątem strzelajcie tam z shotguna. Kąt trzeba samemu sobie wyrobić, jaki komu odpowiada, kiedy już mniej więcej to opanujecie, będziecie mogli sprawić, że naboje opadają jakby jeden po drugim, co powoduje, że pociski rozbijają się nie w jednym miejscu, lecz po pociągłym "pasie" bloków.
Taktyka Nr.8
W Powietrzu
Ta Taktyka poprostu fajnie wygląda, i zawsze to dość zabawna sytuacja... Jednak trudno trafić na okazję do jej wykonania. Czasem zdarzy się, że wasz rywal goni Was po mieście. Możecie wtedy skoczyć do jakiegoś dołu, dobrym przykładem jest kanał burzowy (długi piaskowcowy kanał) lub zeskoczyć ze ściany obok autostrady. Wróg prawdopodobnie skoczy za Wami. Wtedy wyjmujecie strzelbę i staracie się go trafić póki spada. Jeśli uda się i zginie w powietrzu wygląda to bardzo fajnie, chociaż właściwie nie ma żadnej korzyści
Taktyka Nr.9
IT'S A PRANK BRO
Uwaga
To jest bardziej taktyka-troll
Jeśli macie już na trybie jakieś przedmioty, pewnie wielu graczy podchodzi do Was trzymając łom w geście "sojuszu" i piszą na czacie "soj soj pls". Jeśli chcecie zostać pranksterami polecam takową taktykę:
1.Wyciągacie nóż/katanę/łom i trzymacie prawy przycisk myszy oraz powoli podchodzicie do "soja".
2.Nie puszczając prawego przycisku, zmieniacie slot na Strzelbę. Nie muszę dalej wyjaśniać, bo na skutek nie przerywanego trzymania prawego przycisku efekt jest natychmiastowy.
3. Piszecie na czacie IT'S A PRANK BRO.
Taktyka Nr.10
Okrążanie
Była wspominana we wcześniejszych poradnikach, chodzi tu o bieganie dookoła gracza. Na unikanie strzelby jest naprawdę efektowana, wielu graczom trudno trafić kogoś biegającego wokoło. Przydatna jeśli chcecie zabić kogoś ze sztyletu.
Również można ją wykorzystać biegając dookoła gracza i licząc liczbę strzałów. Na przykład kiedy ma dwururkę po 4 strzale usłyszycie dźwięk otwierania strzelby - przeciwnik przeładowuje. Wtedy macie czas by zabić go ze sztyletu, katany itp
Uważajcie, bo przeciwnik najpewniej naładuje jeden tylko nabój, po czym zamknie strzelbę i wystrzeli.
Ciekawostki:
Jeśli traficie z bliska rywala raz z PSG-1 w głowę, a następnie z Broni Myśliwskiej (zakładając, że ma pełne życie) możecie dać mu uciekać - spłonie.... trolololo
Strzelba bojowa oraz broń myśliwska nadają się świetnie do ciekawych wizualnie zabić, w obu przypadkach po 2 strzałach rywalowi zostanie 1-2hp - idealna ilość by dobić go we własnym uznaniu, ja na przykład lubię na koniec zafundować jeden strzał z Magnuma. Ale równie dobrze można nie marnować amunicji i przywalić mu
Pieczonym Kurczakiem KFC
Wielu graczy wykorzystuje strzelbę, by się samemu dobić. W sumie kiedy macie mało życia i nie macie żarcia dobrze to zrobić. Wystarczy strzelić nad siebie.
Widziałem kiedyś zawody w unikaniu pocisków shotgunowych obok morisa xD 10 ludzi siedziało u morisa i strzelało shotgunami w górę, a potem biegało dookoła i próbowało nie dostać pociskiem
Cóż.. każdy ma swój sposób na grę...
To już tyle w tym odcinku, teraz dam Wam kilka dni przed kolejną Akademią Taktyczną, abyście mieli czas
opróżnić wasze głowy z tej wiedzy i przyjąć kolejną.... eeee.... żarcik
Tak czy inaczej pozdrawiam wszystkich!
Aberforth