Witam. Ostatnio pomyślałem sobie "w tym RPG mały wziąłem udział a szczególnie jeśli o wątki chodzi, więc może napiszę o czymś o czym tu nie ma" i tak też w tym wątku mam zamiar zrobić. W tym wątku przedstawię wam wszystkie questy jakie na RPG występują.
Ogólnie co to jest Quest bo wiem że wielu używa tego słowa lecz tak naprawdę mało kto zdaje sobie z niego znaczenie. Ogólne znaczenie tego wyrazu to najprościej ujmując - zadanie, które jednakże jest oparte najczęściej na zasadzie interesu (zrób to a ja ci dam to).
Na Mineserwerze, Minefoxie i McSurvi na trybie RPG mamy questy od przeróżnych NPC (wędrowców, osadników itd.). Najczęstsza forma jaką przyjmują to zabicie pewnej ilości określonych mobów (możliwe do tego dostarczenie przedmiotów do zleceniodawcy).
Na sam początek mamy 3 komendy od zadań:
/zadania info -
ta komenda wyświetla nam na chacie status naszego Questa, jeśli nie mamy aktywnego questa, na chacie również nas o tym poinformuje.
/zadania dziennik -
komenda myślę dla tych co lubią być wygodni dla siebie i nie męczyć się z ciągłym wpisywaniem poprzedniej komendy. Przywołuje ona książkę w której jest zapisany nasz status Questa, dzięki czemu możemy wygodniej sprawdzać nasz status zadania bez potrzeby patrzenia na chat (czyli bez ponawiania wpisywania komendy /zadania info).
/zadania opusc nazwa zadania -
ta komenda z kolei pozwala nam na tzw. "zmianę zdania" tzn. jeśli podjęliśmy Questa a jednak nie chcemy go wykonywać, możemy dzięki temu z niego zrezygnować. Jeśli nie pamiętacie nazw zadania to niestety musicie sprawdzić jego nazwę w dzienniku, lub możecie zerknąć na ten wątek ponieważ mam zamiar opisać dla was każdy quest łącznie z nazwą i jego celem oraz nagrodami
Przejdźmy więc do Questów!
Ogólnie mamy 5 NPC - zleceniodawców. Każdy z nich znajduje się w różnej lokalizacji na spawnie. Oto oni:
Wędrowiec Banana:
Lokalizacja: Jak widać na zdjęciach, okrąża on spawn chodząc po kamiennej drodze.
Menel:
Lokalizacja: Jak widzimy, jest to ukryta miejscówka obok portalu prowadzącego na expowiskach
Bibliotekarz:
Lokalizacja: Chatka za fontanną na targu, co widać na zdjęciu
Kapitan:
Lokalizacja: Wielki wieżowiec (wehikuł), Kapitan to creeper stojący pod nim.
Tyrael:
Lokalizacja: Przestrzeń między wehikułem a sklepem
Pierwsze 2 Questy są wam zlecane od 2 npc na spawnie - Bibliotekarza na targu oraz Menela, który nie wiem gdzie dokładnie stoi ale na 100% na spawnie jest
Quest 1 - Strachliwy bibliotekarz
Bibliotekarz przestraszony? to pewnie pierwsze dziwne co kiedykolwiek mogłeś usłyszeć na tym trybie. Jest to zarazem pierwsze zadanie które da ci przewagę, lecz do niego będziesz potrzebował jednakże sprytu i wysiłku taktycznego. Wojowniku musisz pomóc bibliotekarzowi i pokonać 100 zombie z expowiska 0!
Nagroda za zadanie: 100 dolarów jeśli się nie mylę (najwyżej Banan mnie poprawi jak znajdzie ten wątek xD)
Quest 2 - Ciemne Uroki Alkoholu
Wprawdzie ciężko określić który z tych questów jest tak naprawdę na dobry początek ale jeśli najpierw wystartował ktoś z bibliotekarzem to o tyle ma łatwo że głów zombie ma pewnie od hama w ekwipunku. Wojowniku, Menel zlecił ci zadanie abyś dostarczył mu byczą moc (miksturę), którą możesz zdobyć u pomocnika alchemika na /warp alchemik w wymianie głów zombie za miksturę! Potem dostarcz ją Menelowi!
Nagroda za zadanie: Stary Miecz (drewniany miecz, ostrość 1)
Od tego momentu zaczynają się questy u npc o nazwie Wędrowiec Banana! (tzn. Questy bierze się od npc nazwanego Wędrowiec Banana)
Quest 3 - Śnieżna Zamieć
Śnieg na RPG? no tak zapomniałem że jesteś nowym wojownikiem, więc śnieg dla Ciebie oznacza nowe expowisko - Śnieżne Golemy!
Wojowniku, Wędrowiec Banana (twórcy trybu) chce abyś zabił dla niego 100 Śnieżnych Golemów!
Nagroda za zadanie: szczerze mówiąc nie pamiętam nagrody ale jak mnie nie myli to chyba było żarcie
Quest 4 - Leśna Zemsta
Las i RPG to chyba mieszanka labiryntu i dziwnych przygód. Gobliny świetnie to potwierdzają. Wojowniku przyszła pora by dać ci szansę na zdobycie lepszej broni! Zabij dla Wędrowca Banana 100 Goblinów!
Nagroda za zadanie: Wzmocniony Sztylet Goblina (złoty miecz, ostrość 3, niezniszczalność 3)
Quest 5 - Pustynna Wyprawa
Zdaje się że Wędrowca również wkurzyły te "cheaty" amazonek (xDD) więc postanowił zatrudnić kogoś do zabicia ich. Wojowniku 100 Amazonek to pewnie sporo, lecz dzięki sprytowi i sile będziesz w stanie pokazać im ile warte są ich "cheaty" (xDD)
Nagroda za zadanie: 64 strzały myśliwskie
Quest 6 - Czarodzieje (prawdziwej nazwy nie pamiętam)
Czarodzieje i ich mikstury to dla szybkiego wojownika żaden problem. Wojowniku, twoim nowym zadaniem jest zabić 100 czarodziei! Gdy Ci się to uda wróć do wędrowca po nagrodę
Nagroda za zadanie: Napierśnik Młodszego Kowala o ile mnie pamięć nie myli (złota klata, ochrona 3 i niezniszczalność 3 (lub 10))
Quest 7 - Pajęcze Gniazdo
Gniazdo i pająki? czyżby pająki były ptakami? dziwny zamysł twórcy lecz niezbyt chybiony, jako że Tarantule są małe, sprytne i przebiegłe. Wojowniku zabij 100 tarantul aby zdobyć nowe okrycie głowy!
Nagroda za zadanie: Hełm upleciony z sieci pająka (kolczy hełm, ochrona 1 jeśli pamiętam)
Quest 8 - Adamentowe Tytany
Tytany i ich łuki to już po prostu dla wielu graczy problem, jako iż mało kto ich dobrze unikać potrafi. Wojowniku zabij 70 tytanów i dostarcz kowalowi 3 adamentowe stale, które wypadają z tytanów
Nagroda za zadanie: Napierśnik Starszego kowala (kolczy napierśnik, enchantów nie pamiętam ale na pewno dobry!)
Quest 9 - Demolandia
Anioły śmierci to chyba coś w rodzaju buntowników! Wojowniku, te potwory zbuntowały się przeciwko władcy niebios! Zabij 80 aniołów i dostarcz 10 sztuk potu anioła do alchemika a otrzymasz nagrodę!
Nagroda za zadanie: Piekielny miecz albo coś w tym stylu (kamienny miecz, ostrość 4 reszty nie pamiętam)
Quest 10 - Alkaida (znowu nazwy zapomniałem, Banan edit to jak znajdziesz te nazwy xd)
Alkaida to po prostu 1 określeniem - potwory! Wybuchają zanim się obejrzysz. Wojowniku, musisz zabić 100 muhamedów oraz dostarczyć wędrowcowi ładunek zapalający aby mógł on poznać sekret ich działania!
Nagroda za zadanie: Łuk wędrowca, żarcie i dolary o ile dobrze zapamiętałem
Quest 11 - Księżyc (obym nie pomylił nazwy)
Predatory na księżycu - zło, teleportery na księżycu - zło!! Wojowniku zabij 100 predatorów i dostarcz wędrowcowi 10 kawałków meteorytów
Nagroda za zadanie: Miecz Meteorytu (żelazny miecz, ostrość 1 prawdopodobnie)
Quest 12 - Cukierkolandia
Kraj cukierków pochłonięty przez EnderWarlordy to zło w czystej postaci. Wojowniku zabij 100 EnderWarlordów i dostarcz Wędrowcowi 15 sztuk głowy EnderWarlorda
Nagroda za zadanie: Napierśnik Warlorda (diaxowy napiersnik, ochrona 1)
Quest 13 - Pogromca Smoków
3 smoki - 3 wyprawy. Potrzebny wam zespół osób na normalną wyprawę do smoka lub dobre cele na evencie ze smokami aby to wykonać. Musicie zabić 3 smoki na wyspie smoka.
Nagroda za zadanie: Gwiazda Annihilacji (przedmiot do wykonania Annihilator Questa samodzielnie)
Pozostałe questy to questy o zabicie
3 razy bossa z danego expowiska.
Nagrodami za nie są dolary
Przejdźmy do questów od Kapitana:
Questy od Kapitana przy wehikule są to takie questy które nie wymagają od nas ograniczeń levelowych. Prawie każdy quest prócz 2 ostatnich to bossy z których dropią dolary oraz klejnoty. Są to:
Niszczyciel:
Boss zniszczenia -
Niszczyciel w swoim zamczysku czeka na każdego wojownika. Po jego zabiciu wypada dźwignia (oraz mogą wypaść klejnoty) którą można aktywować tylko i wyłącznie drzwi na szczycie zamku do walki ze
Złotym Goblinem. Po zabiciu goblina, możecie kosić drop
Nekromanta:
Boss nieumarłych -
Nekromanta to potwór, który w walce potrafi przywołać armię zmartwychwstałych. Po jego zabiciu macie szansę na drop zwojów naprawy oraz klejnotów
Dragon Quest:
To już zadanie dla grupy (4 osoby). Musicie stanąć na kładkach a 1 z osób musi mieć smoczą dźwignię do aktywacji bossa -
Smoka z Enderu. Potem po przywołaniu, musicie pokonać smoka, najlepiej łukiem.
Annihilator Quest:
Znowu 4 osoby lecz tym razem w pułapce. Przybywacie do pokoju annihilacji i macie 4 pozycje (każda odpowiada pozycji z pola widzenia poza szybą pokoju). Musicie stanąć na pozycjach a osoba która będzie najbliżej bossa powinna mieć ze sobą łuk, dużo strzał oraz dużo mikstur!
Po zabiciu bossa, zwolni się pułapka i czeka was mały parkour do drzwi.
Za drzwiami macie do wyboru nagrody - zwoje z enchantami!
Master Quest:
Podobny do annihilatora lecz o wiele bardziej trafny na to iż każdy musi mieć to samo co osoba najbliżej bossa przy annihilatorze. Nagrody - zwoje na zbroję.
Przejdźmy do questów od Tyraela:
Są to Questy z pewnym ograniczeniem levelowym, lecz dają bardzo dużo. Na pewno wymagać będą od was dobrego sprzętu!
Pokonaj Mroczną Trójcę
Tak jak nazwa tak i zadanie - musicie zabić na Opuszczonej Ziemi bossy: Diablo, Mefisto i Baal, po czym najważniejsze jest czy dropną wam z nich przedmioty: róg diablo, kamień dusz mefisto i oko baala. Jeśli wypadną, musicie je zebrać (3 koniecznie) i dostarczyć je tyraelowi.
Nagroda za zadanie: Gwieździsty Diament (poziom 8)
Pokonaj Piekielną Siódemkę (najnowszy Quest)
Znowu tak jak nazwa tak też i zadanie. Musicie zabić wszystkie bossy z sal tronowych w otchłani i zdobyć kamienie sal. Potem dostarczyć je Tyraelowi.
Nagroda za zadanie: Kamień Zagłady (przedmiot do wymiany na 1 część zbroi o niezwykłych właściwościach)
Mam nadzieję że się spodobało. Jeśli pojawi się coś nowego lub o czymś zapomniałem to dajcie znać
Pozdrawiam ironhide