No dobrze, monster wypowiedział się co sądzi o secie, dlatego myślę że to moja kolej.
Z pewnością przewagą setu nieśmiertelnych jest to, że nie musimy wbijać aż 90 poziomu żeby stał się użyteczny, wystarczy nam 75. Kolejną ważną zaletą jest fakt, że może założyć go każda klasa. W przypadku tych nowych każda z klas będzie miała swój unikalny set.
Teraz przyjrzyjmy się statystykom poszczególnych setów (dodam tylko, że wzoruję się na pierwotnym pomyśle banana):
Set nieśmiertelnych ma statystyki w zakresie od 15-20, co daje nam średnio około 18 oraz 4 bonusy w zakresie 10-15.
Nowe sety mają
jedną, główną statystykę (mam na myśli statystykę którą bazowo maksujemy na danej klasie, czyli dla woja siła, strzelca zręka itp) na poziomie 20 punktów a resztę po 15. Jeżeli chodzi o bonusy to z tego co widziałem mają zaledwie jeden bonus. No i oczywiście bonus 100 pkt statystyk przy pełnym secie.
Jak finalnie to wygląda?
Na potrzeby porównania pozwolę sobie użyć setu berserkera, czyli setu pod siłę.
Set nieśmiertelnych pozwoli nam uzyskać od 60-80 siły. Set berserkera natomiast da nam 80 pkt siły i dodatkowe 100, czyli łącznie 180.
W tym momencie jest znacząca przewaga setu berserkera,
ALE tak jak wcześniej wspomniałem, set nieśmiertelnych posiada pewne bonusy, a są to:
szansa na Unik
Zwiekszone obrazenia
Zwiekszona Energia Magiczna
Zwiekszone obrazenia krytyczne.
I teraz, bazując na tym co banan mówi w minucie 4:20 poniższego streama :
https://www.youtube.com/watch?v=_bWJYkLUMXY&t=2263s
Możemy dojść do wniosku, że:
Zwiekszone obrazenia to to samo co siła;
Zwiekszone obrazenia krytyczne to to samo co zręczność.
(Zwiększona energia magiczna nie jest tym samym co inteligencja, banan wytłumaczył to na jednym ze streamów na dc).
Teraz, wychodzi nam że w rzeczywistości set nieśmiertelnych może nam dać 100-140 siły, co sprawia, że set berserkera jest lepszy o zaledwie 40 pkt. Już dosyć wyrównanie prawda?
No a teraz dorzućmy kolejny przypadek. Na bescie mamy obrażenia podstawowe, jak i krytyczne.
W przypadku obrażeń krytycznych gdzie pod uwagę bierze się siłę i zręczność set nieśmiertelnych będzie miał minimum 200 statystyk(minimalna zręka + siła + bonus siły + bonus zręki, całość pomnożona przez 4 elementy seta)
Maksymalna wartość statystyk dla obrażeń krytycznych (maksymalna zręka + siła + bonus siły + bonus zręki, całość pomnożona przez 4 elementy seta ) będzie zatem wynosiła aż 280, podczas gdy na secie berserkera będzie wynosić... 140.
Tak jak więc widzicie, gdy mówimy o obrażeniach podstawowych set nieśmiertelnych i nowe sety są w wyrównane z niemałą przewagę dla setów nowych. Ale, gdy bierzemy pod uwagę obrażenia krytyczne, to sety dla klas będą za przeproszeniem wielkim shitem...
Jak więc powinien wyglądać balans? zrobilbym to tak, aby główną statystykę na każdym nowym secie obniżyć do jakichś 18 pkt, ewentualnie dać zakres 16-19 czy coś w tym stylu, a resztę stat ustawić na jakieś 15-17. Dlaczego akurat takie zakresy? Bo bez jest to po prostu bezsensu, rozumiem, że losowe statystyki to pewna gratka na bescie i w zasadzie serwer może się szczycić tym systemem, ale bez przesady, muszę być jakieś granice. No i co najważniejsze, dodać wreszcie jakieś sensowne bonusy, bo 20 szansy na unik przyda się tylko na pvp które swoją drogą również wymaga delikatnej poprawy. No i warto dodać, że muszą być wyrównane do setów nieśmiertelnych bo nie wierzę że będą one dropić z jakichś prostych bossów co mają 5k hp, tylko co najmniej z bossa porównywalnego do Omegi.
Czy to co napisałem sprawdzi się w każdym przypadku? Nie wiem, porównałem sety tylko pod względem setów wojownika, a jak będzie nad resztą klas nawet się nie zastanawiałem. Niech gracze i co najważniejsze banan wypowiedzą się na ten temat. Mam nadzieję, że opisałem to w miarę jasno.
Smacznej kawusi, herbaty, kubusia czy co tam pijecie
