I tak odpada, o ile w wielu watkach argumenty masz sensowne to tu nie widze zadnych.
Odosnie tematu jak sadzisz ze podolasz przygotowaniu takiego gui w skripcie to smialo.
Format w skripcie trywialnie prosty
set {_i} to 1 of glowing diamond sword named "&4&lUpgrade 1"
set 2th line of {_i}'s lore to "&6Upgrade NazwaKlasy"
set 3th line of {_i}'s lore to "&7Poziom/Opis/etc"
set 4th line of {_i}'s lore to "&7Poziom/Opis/etc"
set 5th line of {_i}'s lore to "&7Poziom/Opis/etc"
set 6th line of {_i}'s lore to ""&7Poziom/Opis/etc"
set 7th line of {_i}'s lore to ""&7Poziom/Opis/etc"
set 8th line of {_i}'s lore to ""&7Poziom/Opis/etc"
set 9th line of {_i}'s lore to ""&7Poziom/Opis/etc"
set 10th line of {_i}'s lore to "&b&lKoszt xxxx$"
format gui slot 0 of {_p} with {_i} to run function upgrade({_p}, "upgrade1"
set {_i} to 1 of glowing diamond sword named "&4&lUpgrade 2"
set 2th line of {_i}'s lore to "&6Upgrade NazwaKlasy"
set 3th line of {_i}'s lore to "&7Poziom/Opis/etc"
set 4th line of {_i}'s lore to "&7Poziom/Opis/etc"
set 5th line of {_i}'s lore to "&7Poziom/Opis/etc"
set 6th line of {_i}'s lore to ""&7Poziom/Opis/etc"
set 7th line of {_i}'s lore to ""&7Poziom/Opis/etc"
set 8th line of {_i}'s lore to ""&7Poziom/Opis/etc"
set 9th line of {_i}'s lore to ""&7Poziom/Opis/etc"
set 10th line of {_i}'s lore to "&b&lKoszt xxxx$"
format gui slot 1 of {_p} with {_i} to run function upgrade({_p}, "upgrade2"
itd
moze byc jako funkcja jak powyzej lub moze by jako "player" jako komenda.
(21-February-2021 13:55:44)entity_seven napisał(a): [ -> ]Moje propozycje upgrade dla podstawowych klas potworów.
-zombie- cały set, obecnie ma tylko klatę i nogawice koszt 1000 $
-szkielet- mocniejszy łuk moc do ustalenia, dało by to większą możliwość uzyskania killa tą klasą koszt 2000 $
-wilk- zwiększyłbym mu ilość wilków do przyzwania ilość do ustalenia koszt 3000 $
-creeper- eksplozja koszt 4000 $
-pig zombie- dałbym mu stałą siłkę koszt 5000 $
-pająk- tu coś szalonego, dajmy mu podskok 6000 $
-enderman- jedna potka niewidzialności na kilka sekund 7000 $
Naprawdę fajne propozycje, jednak...
Wilkowi zamiast większej ilości psów (które praktycznie nic nie robią - giną na hita) można dać wilki z inteligencją botów zombie.
Moby te mają wysokość tylko jednego bloku, więc nie będą zasłaniać świątyni i przeszkadzać w biciu wojowników.
Stała siłka u pigmana gryzłaby się z siłką z portalu (tak więc byłby to nerf, a nie buff).
Jeśli chodzi o pająka, to zamiast podskoku możnaby dać mu umiejętność rzucania pajęczynami (skill "pajęcza sieć", który obecnie jest dla ozdoby).
Z resztą raczej się zgadzam (tylko zastanawiam się, o co chodzi w upgrade creepera

).
Pomysł z botami jak u zombie jest niezły, nie pomyślałem o tym. Co do pig zombie, można dać mu inny efekt np szybkość.
Co do pająka to się zgadzam. W sumie rzadko używam creepera. Ma on niszczenie bloków i autodestrukcję. Dodanie kolejnego skilla destrukcji jest dobrą opcją.
Osobiście uważam, że system z punktami nie jest w cale taki zły, ale będzie z tym trochę zabawy.
Jeżeli mówimy o upgradach za $$$, to powinny one być rzeczywiście warte tych dolarków, ale jednocześnie nie powinny one eliminować największych wad danej profesji jednocześnie sprawiając, że gra tą konkretną profesją będzie aż zbyt prosta. (przykład- pigzombie to klasa typu glass cannon, nie powinno dodawać jej się armor wraz z upgradami, enderman nie powinien mieć łatwiejszego skradania się, portal daje ogromną przewagę potworom etc...)
Skoro jesteśmy już przy tych upgradach, chciałbym zwrócić uwagę na ogromną ilość mobilności jaką posiadają praktycznie wszystkie bossy oraz multum różnego typu debuffów czy to slowness, blindness etc. Grając wszechmogącym bez boskich przedmiotów jestem kompletnie bezradny, a co dopiero klasy podstawowe. Oczywiście klasy podstawowe nie mają być z założenia silne, jednak fajnie byłoby dać im jakąkolwiek możliwość przeżycia walk. Wszystkie zmiany w zbrojach nie są złe, ale przy ilości mobilności na trybie, nie ważne jak dobry armor będziemy mieć to nic nie zdziałamy bez mobilności/możliwości ucieczki, a armor klas podstawowych jest krótko mówiąc słaby. Wracając do tematu upgradów, załóżmy, że każda profesja miałaby 4 upgrady, nie będę się skupiać na tych pierwszych, ale na tym ostatnim, dobrze jakby ten ostatni upgrade dawał wojownikowi double jumpa, do tego cooldown powiedzmy 10s, oczywiście ten skok nie byłby jakiś wielki (coś w stylu 4/5 kratek w górę i 8 do przodu), ale w niektórych sytuacjach mógłby uratować życie.
Pomysł z double jumpem jest opcjonalny, jak przypadnie do gustu to w porządku, a jak nie to mówi się trudno. Chce tylko uświadomić wszystkich, że kolejne buffowanie armorów, broni, nerfienie bossow itd dużo nie zmieni, gdy mobilność bossów, klas premium jest gigantycznie większa od mobilności klas podstawowych, którzy jej w ogóle nie posiadają, w tym także druid, barbarzyńca, kapłan, templariusz.
Może ktoś wpadnie na lepszy pomysł, aby zwykli gracze mieli możliwość szybkiej ucieczki.
Aaa i jeszcze jedno pytanie, banan dałbyś radę zrobić coś takiego, że ilość potek krzywdy bossów jest zależna od ilości aktulanych graczy? Czasami potek może być za mało, a najczęściej jest tak, że potki pozwalają na pozbycie się większości wojowników
(21-February-2021 15:08:57)JanekPLPL napisał(a): [ -> ]Aaa i jeszcze jedno pytanie, banan dałbyś radę zrobić coś takiego, że ilość potek krzywdy bossów jest zależna od ilości aktulanych graczy? Czasami potek może być za mało, a najczęściej jest tak, że potki pozwalają na pozbycie się większości wojowników
wiadomo ze wszystko da sie zrobic ale nic takiego nie bedzie za duzo roboty i przebudowywanie calego systemu wyboru profesji a teraz juz i upgradow.
odnosnie reszty masz racje to nie moze tez byc tak ze upgrade sprawi ze klasa nagle jest calkowicie inna, bonus ma byc nieznaczny.
Myślę , że da się wymyślić sensowne questy nie zwiazane z zabijaniem.
Np niszczenie fragmentów świątyń , craftowanie wzmocnionych zbroi zbrojmistrzem lub zabójstwa klasami typu golem pigman,
którymi da się zabić i są darmowe lub ogolnie quest na zabojstwa każdą klasą.
Z tym , że za kille pająkiem np więcej pieniędzy niż za kille golemem.Można też wprowadzić zabójstwa mieczem wojownika lub zwykłym łukiem przez co gracze
z boskimi czasami by utrudniali sobie gre grając z podstawowymi przedmiotami
i butelki z expem lub w ogóle exp byłby bardziej przydatny bo ludzie by enchantowali łuk i dobra zabawa by z tego wyszła a exp jest dostępny dla kazdego ludzie by kopali złoto dla expa a potem dawali zbrojmistrzowi na zbroje lub zaczeli uzywac metody z butelkami wody w światyni.
Jest możliwość zrobienia czegoś ciekawszego i optymalniejszego , zwiekszajaca frajde dla graczy f2play oraz jednoczesnie dodając ciekawe wyzwania dla graczy co już posiadają boskie.
Wracając do tematu, co z tymi upgrade? Kiedy można się ich spodziewać?
moze upgrade seta dla kaplana?
1 poziom ironowy prot 1
2 poziom ironowy prot 2
3 poziom ironowy prot 3
o cenach oczywiscie mozna podyskutowac, zeby nie bylo za latwo
Czy wraz z tą aktualizacją związaną z UPGREDAMI dało by radę wprowadzić mapę z Woj vs Pot 1 (tą o której wspomniał kiedyś legendarny ImJustaHexa gdzie zapadała noc wraz z wypuszczeniem potworów, uważaną przez większość za najlepszą mapę tamtych czasów???)
tutaj link:
https://www.planetminecraft.com/project/...of-nolrim/
Co do wątku może lepiej zrobić coś w stylu sklepiku z UPGRADE'AMI w którym to tak jakby moglibyśmy rozwijać naszą klasę. Osobno jako wojownik i osobno jako potwór. Np. Jako wojownik mielibyśmy możliwość |DAM LOSOWE PRZYKŁADY!| Możliwość wyboru 3 skili, sami zadecydujemy w jaki sposób nasza postac mamy ulepszyc : pierwszy skill to zwiększenie speeda o 5%, drugi to zwiększenie krytycznych obrażeń o 5%, trzeci to odporność na czar po jego odblokowaniu mielibyśmy jakiś tam procent szans na to abyśmy nie zostali zatruci przez pajaka po rzuceniu w nas butelki z trucizna, czy nie podpaleni przez smoka, pigzombie. Ogólnie każdy dostępny skill moglibysmy wybrać np. max 5 razy i otrzymywalibyśmy informacje w sklepie (widniałby napis) jak nasza postac jest ulepszona. Każdy jeden UPGRADE kosztowałby np 500s