MineServer.pl - Minecraft Serwer Serwery Minecraft

Pełna wersja: [Rozwiązane] Smaczny Banan
Aktualnie przeglądasz uproszczoną wersję forum. Kliknij tutaj, by zobaczyć wersję z pełnym formatowaniem.
Stron: 1 2
Witam.
W dzisiejszym wątku chciałbym poruszyć temat Smacznego Banana.
Jak zapewne wiecie, jest to przedmiot, który posiada część klas premium. Daje on nam absorbcję 4 (8 dodatkowych serc) na czas 1000 sekund (około 16 minut).
Przedmiot ten w obecnej edycji trybu jest praktycznie bezużyteczny, jego wartość równa się +- wartości dwóch zwykłych mikstur leczenia.
Dlaczego?
W obecnych czasach, mnóstwo przedmiotów daje efekt absorbcji. Są to:
- Magiczny Eliksir - absorbcja 8 (16 dodatkowych serc) na 60 sekund
- Róg Wojenny - absorbcja 4 (8 dodatkowych serc) na 130 sekund
- Mikstura VIP - absorbcja 4 (8 dodatkowych serc) na 60 sekund
- Księga Oczyszczenia - absorbcja 1/2 (2/4 dodatkowe serca) na 10 sekund
- Dusze Potworów - absorbcja 5 (10 dodatkowych serc) na 60 sekund

Zauważcie, że wszystkie te przedmioty, oprócz absorbcji, oferują nam inne potężne efekty (regenerację, siłę, szybkość lub/i odporność).
Również poziom absorbcji, jaki dają, jest podobny lub większy do tego, jaki dodaje nam Smaczny Banan. Jedyne, w czym ten przedmiot się wyróżnia, to czas trwania efektu, który, jak na ironię, nic kompletnie nam nie daje.
Porównajmy go dla przykładu z eliksirem, którego poziom absorbcji jest dwukrotnie większy, ale czas trwania mniejszy ponad 16 razy. Mimo to, eliksir jest zdecydowanie silniejszy. Dlaczego?
Otóż, jak dobrze wiecie, zdrowie dodawane przez efekt absorbcji się nie regeneruje. I nawet, jeśli eliksir daje tak potężną ilość HP, to tracimy je stosunkowo szybko (no chyba że kampimy, ale po co eliksir do kampienia?). Rzadko zdarza się, żeby ktoś nie zużył wszystkich dodatkowych serc eliksiru, a posiada je tylko przez minutę.

Do czego zmierzam? Zdrowie uzyskane dzięki spożyciu Banana tracimy zazwyczaj w 10-20 sekund, a w niektórych sytuacjach nawet szybciej (1 uderzenie pigmana na siłce - około 3 serca). Co za tym idzie, nie mamy możliwości wykorzystania czasu trwania efektu, jaki oferuje nam banan.
Propozycja, którą chcę przedstawić, spowoduje, że banan będzie miał praktyczne zastosowanie, spowoduje, iż stanie się on oryginalnym przedmiotem i odróżni go od wymienionych wyżej itemów.
Przechodząc do sedna, mam na myśli zamianę oferowanego przez niego efektu (przypomnijmy, aborbcji 8 na 16 minut) na efekt health 2 boosta trwający, powiedzmy, 50 sekund.
Spowoduje to, iż zjedzenie banana da nam 4 dodatkowe serca, które jednak będziemy mogli regenerować. Będzie on jedynym przedmiotem na trybie nadającym taki efekt, a przy okazji nie będzie zbyt op - efekt potrwa jedynie 50 sekund.

No dobra, na czym teraz będzie polegać wyjątkowość banana? Powiecie, że to tylko 4 serca, w dodatku trwające jedynie niecałą minutę. W teorii to prawda, jednak...
Banana będzie dało się łączyć z innymi przedmiotami oferującymi efekt absorbcji (co prawda, nie da nam to zbyt wiele, gdyż jego efekt będzie trochę marnowany, jednak nie będzie sytuacji jaka jest obecnie - użycie księgi oczyszczenia usuwa efekt banana).
Ponadto, co najważniejsze, dzięki bananowi będzie dało się przeżyć giganta+krowę. Będzie to jedyny na trybie sposób na przeżycie bezpośredniego uderzenia takiego combo (obecnie nie ma najmniejszych szans). Przy czym, nie będzie to zbyt op, gdyż efekt trwa tylko 50 sekund, więc można takiego gracza przeczekać.
Dwa giganty i krowa i tak zabiją gracza na hita (4,5 + 4,5 + 6 > 14). Trzy giganty również będą w stanie to zrobić, jednak jest to bardzo ciekawa sytuacja - 4,5 + 4,5 + 4,5 = 13,5 serca. Ile natomiast HP ma gracz który zjadł banana? Równe 14. Wynika z tego, że gracz mający całkowicie full hp będzie w stanie przeżyć trzy giganty, jednak jeżeli otrzyma jakikolwiek hit (mikstura, uderzenie gigantusa, nawet hit pająka) zostanie zabity natychmiastowo.
Jeżeli uważacie, że 50 sekund to zbyt długo, można zredukować go do 40 lub nawet 30 sekund, jednak wtedy powinien mieć jakiś dodatkowy efekt - np, skoro jest taki smaczny, niech przywraca cały głód (jednak nie poprzez efekt saturacji, tylko skryptowo, by nie regenerował HP w ten sposób co księga).
Również, jeżeli macie jakieś ciekawe pomysły, jak najbardziej możecie przedstawić je pod tym wątkiem.

Pozdrawiam całą społeczność WVSP Smile
IMO, myślę że zmiana efektu banana z absorbcji na health boosta nie będzie żadną przesadą. Będzie to przedmiot, dzięki któremu byśmy faktycznie byli w stanie przeżyć GIG + KROWA, bo w końcu custom damage nie ignoruje health boosta. I będzie można się w św wbijać i potwory niszczące pozabijać gdy kombo tych bosów w nim będzie. Owszem, jeśli ktoś bezmyślnie się wbije w św to padnie jeśli bossy taktycznie zagrają. Ja jestem za Big Grin
Pomysł jak najbardziej na +. Banan obecnie nie ma żadnego zastosowania, jest aż tak useless, że czasami zapominam, że mam go wgl w ekwipunku. A to ze względu na potężny dmg od krytów jaki dostajemy w emeraldowym secie (przez brak armor thougness DSmile. Dzięki temu w końcu pojawi się jakaś kontra na słynne comba, co również zmniejszy w pewnym stopniu kampienie u graczy.

Tak na marginesie to na trybie są dwa rodzaje bananów - jeden z literówką w lorze - zamiast "Mniam" jest "Mnim". Nie wiem czy będzie to problemem przy zmianie jego efektów, ale gdy dostaniemy od kogoś banana z innym lore'm to one się nie stackują i zabierają dodatkowego slota w EQ.
@refresh
@refresh
@refresh
@refresh
@refresh
@refresh
Że się tak zaśmieję...
Niech banan tepa jednorazowo, użytkownika to sw3...
kinda będzie to unikalny przedmiot, który pomoże nie w jednej sytuacji z np gig + krówką.
Stron: 1 2
Przekierowanie