25-January-2021, 11:45:41
Na Wężowej Twierdzy od pewnego czasu jest wprowadzona blokada nad drugą świątynią w postaci barrier blocków. Została ona wprowadzona po to, aby gracze tam nie kampili. Co i tak wiele nie zmieniło, bo nadal gracze tam przesiadują kiedy należy bronić drugiej świątyni. Ale czy tak naprawdę sam otwór w dachu był przyczyną bycia OP tej pozycji? Imo nie, ponieważ nie to czyniło tą pozycję niedostępną, lecz pierścienie z obsydianu (bloku na trybie domyślnie niezniszczalnego w żaden sposób), które odgradzały większość jednostek bez skilli movmentu, który pozwoliłby im przejść przez te pierścienie. Oczywiście ktoś może powiedzieć, że można postawić liany i czekać aż się rozrosną... ale ten proces jest bardzo czasochłonny i zanim liany wyrosną to wojownik zdąży je zniszczyć.
Więc co proponuję zmienić. Po pierwsze usunąć barrier blocki znad drugiej świątyni na mapie wężowa twierdza https://imgur.com/a/P14Y4zz A po drugie usunąć te pierścienie z obysdianu, które powodują, że wojownicy są niedostępni dla większości potworów. https://imgur.com/a/Z04F7zL Ta zmiana sprawi, że potwory wkońcu będą mogły atakować wojowników na górze świątyni, a usunięcie barrier sprawi, że będą mogły ich zepchnąć na dół do ewentualnej krówki z gigantem
Ktoś zapyta jak tam wejśc? Bierz pająka i zrób liany https://imgur.com/a/v9zyksG
Zmiana ta ułatwi obronę świątyni szczególnie graczom bez boskich/klas specjalnych, ponieważ broniąc świątynie z dołu mają zerowe, a wręcz ujemne szansę na przeżycie. Można również dodać jakąś trawę, drzewa na górną część mapy, tak aby też była jej grywalną częścią.
Ale żeby wojownikom nie było za łatwo to proponuję zbuffować dwie jednostki z drużyny potworów. Mianowicie zbuffowaniu uległy by dwie jednostki - rybik oraz szlam. Tym buffem byłoby nadanie im stałego efektu haste (tak, wiem, że potwory na starcie posiadają efekt haste 1 na 60 sekund, lecz to jest tylko możliwe do wykorzystania gdy portal jest przy świątyni). Dlaczego? A no dlatego, że wojownicy najczęściej przerywają niszczenie świątyni potworom po przez rzucenie młotem w świątynie. Młot zadaje obrażenia przy czym odpycha lekko potwory, a te przez chwile przestają niszczyć świątynie. Pojedyncze serce świątyni (enchantment table) normalnie łapką niszczy się około 22 sekundy. Natomiast młotem thora możemy rzucać co 16 sekund. Lecz gdyby rybikowi nadało się stały efekt haste to taki enchantment niszczyło by się już około 14 sekund - czyli po rzuceniu mlota przez wojownika gracz grający rybikiem ma dwie sekundy różnicy do wykorzystania, aby zniszczyć kawałek świątyni. Szlamowi też można nadać stały efekt haste, a może i nawet haste 2, wtedy enchantment niszczyło by się około 12 sekund. A do tego postacie te (szlam nie zawsze, jego model to rng) posiadają mały hitbox, co sprawia, że trudniej jest je z takiego młota trafić.
Podsumowując - po takim update'cie gracze bez boskich/klas premium będą mogli znów mieć szansę bronić świątyni z góry przy pomocy łuków, lecz z drugiej strony to miejsce już nie będzie tak bezpieczne ze względu na usunięcie pierścieni i bariery oraz będzie łatwiej takich graczy zepchnąć na dół. Również wojownicy będą mieli trudniej, ponieważ bardziej muszą się skupić na obronie tej świątyni ze względu na zbuffowanego rybika i szlama. Co nie będzie takie łatwe ze względu na ilość bossów jaka panuje teraz na trybie.
Więc co proponuję zmienić. Po pierwsze usunąć barrier blocki znad drugiej świątyni na mapie wężowa twierdza https://imgur.com/a/P14Y4zz A po drugie usunąć te pierścienie z obysdianu, które powodują, że wojownicy są niedostępni dla większości potworów. https://imgur.com/a/Z04F7zL Ta zmiana sprawi, że potwory wkońcu będą mogły atakować wojowników na górze świątyni, a usunięcie barrier sprawi, że będą mogły ich zepchnąć na dół do ewentualnej krówki z gigantem


Ale żeby wojownikom nie było za łatwo to proponuję zbuffować dwie jednostki z drużyny potworów. Mianowicie zbuffowaniu uległy by dwie jednostki - rybik oraz szlam. Tym buffem byłoby nadanie im stałego efektu haste (tak, wiem, że potwory na starcie posiadają efekt haste 1 na 60 sekund, lecz to jest tylko możliwe do wykorzystania gdy portal jest przy świątyni). Dlaczego? A no dlatego, że wojownicy najczęściej przerywają niszczenie świątyni potworom po przez rzucenie młotem w świątynie. Młot zadaje obrażenia przy czym odpycha lekko potwory, a te przez chwile przestają niszczyć świątynie. Pojedyncze serce świątyni (enchantment table) normalnie łapką niszczy się około 22 sekundy. Natomiast młotem thora możemy rzucać co 16 sekund. Lecz gdyby rybikowi nadało się stały efekt haste to taki enchantment niszczyło by się już około 14 sekund - czyli po rzuceniu mlota przez wojownika gracz grający rybikiem ma dwie sekundy różnicy do wykorzystania, aby zniszczyć kawałek świątyni. Szlamowi też można nadać stały efekt haste, a może i nawet haste 2, wtedy enchantment niszczyło by się około 12 sekund. A do tego postacie te (szlam nie zawsze, jego model to rng) posiadają mały hitbox, co sprawia, że trudniej jest je z takiego młota trafić.
Podsumowując - po takim update'cie gracze bez boskich/klas premium będą mogli znów mieć szansę bronić świątyni z góry przy pomocy łuków, lecz z drugiej strony to miejsce już nie będzie tak bezpieczne ze względu na usunięcie pierścieni i bariery oraz będzie łatwiej takich graczy zepchnąć na dół. Również wojownicy będą mieli trudniej, ponieważ bardziej muszą się skupić na obronie tej świątyni ze względu na zbuffowanego rybika i szlama. Co nie będzie takie łatwe ze względu na ilość bossów jaka panuje teraz na trybie.