MineServer.pl - Minecraft Serwer Serwery Minecraft

Pełna wersja: [Rozwiązane] Portal endermana - zmiana mechaniki
Aktualnie przeglądasz uproszczoną wersję forum. Kliknij tutaj, by zobaczyć wersję z pełnym formatowaniem.
Stron: 1 2
Na WvsP bardzo kluczową rolę odgrywa portal endermana, szczególnie po stronie potworów. Lecz jego mechanika jest trochę nie dopracowana. Mianowicie są gry, gdzie portal jest cały czas wyłączony, albo cały czas włączony - zależy to od tego jak bardzo ogarniętych graczy mamy na serwerze. Imo należy to zmienić, aby gry nie były jedno stronne, bo obecnie ten kto włada portalem wygrywa.

Więc jak wygląda obecna sytuacja?
Po stronie potworów portal możemy włączać co 30 sekund jako enderman gdziekolwiek jesteśmy. Oznacza to, że gracz, który gra endermanem i włącza portal może kampić nawet na respie, gdzie jest niezniszczalny i włączać portal 24/7 sprawdzając LPM "Teleport do portalu" i klikając brame portalu, gdy ukaże się czerwony napis. A mowa tutaj o JEDNYM endermanie.... a co, gdyby takich było trzech (chyba, że obecnie jest globalny cooldown na włączenie portalu endermana, tego nie sprawdzałem, my bad)?
Natomiast po stronie wojowników gracz, który zdobędzie klocki od portalu (endstone'y) ma władzę nad portalem i może zabić praktycznie każdego bossa, który jest oddalony od strefy/przejętej świątyni bez możliwości ucieczki do bezpiecznego miejsca. Co sprawia, że jest "nietykalny" przez bossy, bo jeżeli któryś z nich (bossów) chciałby takiego gracza zaatakować to on wyłącza portal, odpala róg i zabija sobie na czilu KAŻDEGO bossa, który do niego podejdzie (mowa o tych lepszych warlock/rycerz/giganty etc.). Oczywiście jest też tutaj cooldown (chyba) 20 sekund pomiędzy użyciem kolejnego endstone'a

Więc co powinno ulec zmianie?
Po pierwsze dodać globalny cooldown do włączenia portalu endermana (jeżeli takiego jeszcze nie ma). Po drugie zwiększyć inwidualny cooldown per player (dla jednego/każdego gracza) do, np 60 sekund, tak, aby zaraz po wyłączeniu portalu wojownik mógł go znowu włączyć i zabić bossa, ale boss miał szansę na ucieczkę (do portalu). Po trzecie ograniczyć ilość endstone'ów (bram portalu) jaką może użyć wojownik lub posiadać w ekwipunku, aby nie dochodziło do sytuacji, że wojownik posiada 10 endstone'ów i każdy boss się boi do niego podejść, bo wie że to pewna śmierć.
Faktycznie, troche to powinno zostać zmienione co do tego portalu.

Np. cały portal by był z innego bloku a tylko środkowy blok portalu byłby endstonem do jego wyłączenia, byłoby by to na + i przeciwdziałało nafarmieniu sobie anty-portali, żeby zrobić ez win...
@temat
Z tego co pamiętam to zniszczenie całego portalu dawało 24 endstowny, czyli zamiast trzymać wszystkie anty-portale lepiej je rozdzielić pomiędzy dobrych graczy np 3-4 osoby po 6-8 endstownów. Nie będzie trzeba robić żadnych ograniczeń na gracza, a w przypadku kiedy jakiś dzban wywali się z 24 fragmentami nie będzie trzeba poddawać gry.
Jedyne co by się przydało to global cd na włączenie portalu [Obecnie 1 enderman może włączać portal co 30s] jak i cd na użycie endstowna dla graczy.
Cytat:Np. cały portal by był z innego bloku a tylko środkowy blok portalu byłby endstonem do jego wyłączenia, byłoby by to na + i przeciwdziałało nafarmieniu sobie anty-portali, żeby zrobić ez win...
Bez sensu... raz wyłączysz portal na grę, enderman włączy portal i później nie zabijesz żadnego z lepszych bossów, bo będą uciekać do portalu, którego nikt nie może wyłączyć, bo będzie tylko jeden endstone w grze.

Cytat:Z tego co pamiętam to zniszczenie całego portalu dawało 24 endstowny
Dokładnie to 21, ale to szczegół.

Cytat:zamiast trzymać wszystkie anty-portale lepiej je rozdzielić pomiędzy dobrych graczy np 3-4 osoby po 6-8 endstownów
Problem jest taki, że czasami randomy zbierają cały portal i giną, albo ktoś zbierze cały portal i nie ma czasu/chęci podzielić się tymi klockami, przez dynamiczny przebieg walki lub też z zwykłej chciwości.

Cytat: w przypadku kiedy jakiś dzban wywali się z 24 fragmentami nie będzie trzeba poddawać gry
Racja nie będzie trzeba poddawać gry, bo z automatu ją przegrasz (jako wojownik). Powodzenia w zabiciu gigantów, rycerzy i warlocków, gdy nie możesz nim wyłączyć portalu.
@refresh
XD limit klocuni ? nie no .
Poczekam aż ktoś wymyśli coś lepszego choć i tak nie ma co zmieniać ....
@up
Jakiś argument, uzasadnienie coś? Cokolwiek? Każdy potrafi napisać, że coś jest bez sensu, ale nie każdy potrafi to uargumentować. Chyba, że jest to argument typu "nie bo nie", co jest pewnego rodzaju hipokryzją, bo też nie ma sensu.
Przy okazji @refresh
@refresh
twoj pomysl bum tez jest bez sensu, gdy sam gram dementorem to nawet jak sobie sfarmisz wszystkie kamienie endstona na mapie, to w pare minut sprawie ze je wszystkie stracisz, co kilkadziescia sekund bede otwierac portal, a ten bardziej ogarniety wojownik niech sobie ma i 20 fragmentow... w koncu mu je zuzyje jesli bede gral defensywnie w tylach (do czego dementor swietnie sie nadaje - demoniczna lewitacja + wysoki podskok). Gdyby kamienie mialy dodatkowe limitu to juz wogole wojownicy bylyby w dupie.
Tylko, że dementor jest klasą premium, co sprawia, że nie każdy ją posiada. Więc nie wiem czy to jest dobry przykład jak na ten problem, bo klasa ta jest w sumie do tego przeznaczona (nie mówię, że enderman nie). A endermana przy odrobinie szczęścia może mieć każdy, co jest zbyt broken, bo może być ich nawet kilka oraz każdy gracz może taki portal włączyć zewsząd - czyli nawet ze spawnu gdzie jest nieśmiertelny. Co sprawia, że portal będzie 24/7 włączony.
Oraz wciąż będzie sytuacja taka, że jeden z wojowników będzie "nieśmiertelny", bo większość bossów, które do niego podejdą będzie zabite z comba endstone + róg. A takiego to będzie można tylko zabić combem krowa + gigant. Taka osoba też uniemożliwia innym wojownikom posiadanie endstoneów, bo najczęściej są to hefajstosi/archaniołowie, którzy mają wybitne skille movmentu i mogą najszybciej się dostać pod portal. Co sprawia, że taki np wszechmogący nie będzie mógł pokonać warlocka, bo nie będzie mógł mu wyłączyć portalu.
Stron: 1 2
Przekierowanie