06-December-2020, 18:39:42
Na WvsP bardzo kluczową rolę odgrywa portal endermana, szczególnie po stronie potworów. Lecz jego mechanika jest trochę nie dopracowana. Mianowicie są gry, gdzie portal jest cały czas wyłączony, albo cały czas włączony - zależy to od tego jak bardzo ogarniętych graczy mamy na serwerze. Imo należy to zmienić, aby gry nie były jedno stronne, bo obecnie ten kto włada portalem wygrywa.
Więc jak wygląda obecna sytuacja?
Po stronie potworów portal możemy włączać co 30 sekund jako enderman gdziekolwiek jesteśmy. Oznacza to, że gracz, który gra endermanem i włącza portal może kampić nawet na respie, gdzie jest niezniszczalny i włączać portal 24/7 sprawdzając LPM "Teleport do portalu" i klikając brame portalu, gdy ukaże się czerwony napis. A mowa tutaj o JEDNYM endermanie.... a co, gdyby takich było trzech (chyba, że obecnie jest globalny cooldown na włączenie portalu endermana, tego nie sprawdzałem, my bad)?
Natomiast po stronie wojowników gracz, który zdobędzie klocki od portalu (endstone'y) ma władzę nad portalem i może zabić praktycznie każdego bossa, który jest oddalony od strefy/przejętej świątyni bez możliwości ucieczki do bezpiecznego miejsca. Co sprawia, że jest "nietykalny" przez bossy, bo jeżeli któryś z nich (bossów) chciałby takiego gracza zaatakować to on wyłącza portal, odpala róg i zabija sobie na czilu KAŻDEGO bossa, który do niego podejdzie (mowa o tych lepszych warlock/rycerz/giganty etc.). Oczywiście jest też tutaj cooldown (chyba) 20 sekund pomiędzy użyciem kolejnego endstone'a
Więc co powinno ulec zmianie?
Po pierwsze dodać globalny cooldown do włączenia portalu endermana (jeżeli takiego jeszcze nie ma). Po drugie zwiększyć inwidualny cooldown per player (dla jednego/każdego gracza) do, np 60 sekund, tak, aby zaraz po wyłączeniu portalu wojownik mógł go znowu włączyć i zabić bossa, ale boss miał szansę na ucieczkę (do portalu). Po trzecie ograniczyć ilość endstone'ów (bram portalu) jaką może użyć wojownik lub posiadać w ekwipunku, aby nie dochodziło do sytuacji, że wojownik posiada 10 endstone'ów i każdy boss się boi do niego podejść, bo wie że to pewna śmierć.
Więc jak wygląda obecna sytuacja?
Po stronie potworów portal możemy włączać co 30 sekund jako enderman gdziekolwiek jesteśmy. Oznacza to, że gracz, który gra endermanem i włącza portal może kampić nawet na respie, gdzie jest niezniszczalny i włączać portal 24/7 sprawdzając LPM "Teleport do portalu" i klikając brame portalu, gdy ukaże się czerwony napis. A mowa tutaj o JEDNYM endermanie.... a co, gdyby takich było trzech (chyba, że obecnie jest globalny cooldown na włączenie portalu endermana, tego nie sprawdzałem, my bad)?
Natomiast po stronie wojowników gracz, który zdobędzie klocki od portalu (endstone'y) ma władzę nad portalem i może zabić praktycznie każdego bossa, który jest oddalony od strefy/przejętej świątyni bez możliwości ucieczki do bezpiecznego miejsca. Co sprawia, że jest "nietykalny" przez bossy, bo jeżeli któryś z nich (bossów) chciałby takiego gracza zaatakować to on wyłącza portal, odpala róg i zabija sobie na czilu KAŻDEGO bossa, który do niego podejdzie (mowa o tych lepszych warlock/rycerz/giganty etc.). Oczywiście jest też tutaj cooldown (chyba) 20 sekund pomiędzy użyciem kolejnego endstone'a
Więc co powinno ulec zmianie?
Po pierwsze dodać globalny cooldown do włączenia portalu endermana (jeżeli takiego jeszcze nie ma). Po drugie zwiększyć inwidualny cooldown per player (dla jednego/każdego gracza) do, np 60 sekund, tak, aby zaraz po wyłączeniu portalu wojownik mógł go znowu włączyć i zabić bossa, ale boss miał szansę na ucieczkę (do portalu). Po trzecie ograniczyć ilość endstone'ów (bram portalu) jaką może użyć wojownik lub posiadać w ekwipunku, aby nie dochodziło do sytuacji, że wojownik posiada 10 endstone'ów i każdy boss się boi do niego podejść, bo wie że to pewna śmierć.