Proponuję dodać na serwer plugin, który usuwa itemy z ziemi. Podczas late game'u jest dużo potworów, które mają umiejętności eksplozji. Przy czym niszczą bloki, a te wypadają na ziemie. Do tego podczas walki niszcząc trawę/liście etc. do naszego eq wpadają chwasty, które najczęściej każdy wyrzuca na ziemie. Odciażyło by to serwer oraz rozgrywka stała by się przyjemniejsze.
wiekszosc smieciowatych blokow nie dropi bo juz zostala zablokowana, jesli jakies dropia a nie powinny wystarczy je wypisac i opisac sytuacje w ktorej dropia (np exlozja lub wykopanie reka).
Itemy, które zasyfiają eq:
- Wszelkiego rodzaju sadzonki z drzew po zniszczeniu liści lub zniszczeniu drzewa
- Ziarna pszenicy piekarzom gdy niszczą dojrzałą uprawę, piekarz ma 64 nasiona, więc to mu powinno wystarczyć. Średnio robi 27 zbóż, więc nawet 32 nasiona by wystarczyły. Również piekarze wyrzucają swój nadmiar nasion na ziemie lub wrzucają do magazynu.
- Od eksplozji wypadają wzmocnione bloki, dirt(z bloku minecraft:grass, ale z minecraft:dirt chyba też), kobel, gravel i każdy blok, który ma budowniczy. Testowałem za pomocą creepera, umiejętnością "autodestrukcja"
- Redstone oraz bloki glowstone wypadają z praktycznie KAŻDEGO bloku, który zniszczymy kilofem/łapką/mieczem. Za pomocą eksplozji nie wypadają. Proponuję, aby ograniczyć bloki, z których red/glowstone mogą wypaść. Bo nie ukrywając są one potrzebne dla alchemika i chemika.
- Nasiona pszenicy z wszelkiego rodzaju roślinności na dircie(nie licząc kwiatów)
- Butelki, które dropią ze szkła, które można by craftować w craftingtable
- Butelki od miksturek. Można by wprowadzić, aby znikały po wypiciu, bo i tak są potem useless.
Jak coś jeszcze znajdę to dopiszę

Butelki nie sa useless bo mozna wciaz je napelniac woda i robic potki lub mikstury wiec ani ze szkla ani z eq deleteowane nie beda.
Bloki maja wypadac przy explozji tak samo jak redstone czy glowstone ktore sa podstawa dropu niezbednego dla chemika/alchemika.
Nie ogarniasz definicji syfu do ktorej mozesz co najwyzej zaliczyc grzyby, trawe rzeczy ktore nie stanowia ZADNEGO uzytku w gry (to ze grasz wszechem i wpada ci redstone nie ma znaczenia).
Jak chcesz blokowac konkretne bloki podawaj ich id. Blokowac wszystkiego nie mozna bo nagle polowa funkcji przestanie dzialac, blokowane ma byc tylko to co faktycznie wystepuje na mapach a nie "wszystkiego rodzaju xxx".
Ok, zrobiłem listę:
- dirt id:3 - nikt z niego nie buduje, jest podatny na explozję więc useless
- schodki kamienne 109 - też z nich nikt nie buduje
- płytki kamienne 44:5 - to samo co wyżej
- nasiona 295 - jak wspomniałem we wcześniejszych postach, piekarze mają wystarczająco nasion
- allium(kwiat) 38:2 - useless
- blue orchid(kwiat) 38:1 - useless
- sadzonki drzew 6 6:1 6:2 6:2 6:3 6:4 6:5 - useless, na większości map jest wystarczająco drzewa/strzał
- clay 337 - występuje chyba tylko na mapie św nekro, useless
- grzyby 39 40 - useless
- gravel 13 - tego bloku nawet nie da się postawić, useless
- moss stone 48 - mało go występuje na mapach, tylko zawadza miejsce w eq
Jeśli coś jeszcze znajdę to edit się pojawi
Edit:
- red hardened clay 159:14 - z niego też nikt nie buduje
- red carpet 171:14 - też useless, ciężko go nawet zauważyć w eq, bo ma teksturę na 1/16 pixeli
zablokowalem przy explozji wszystkie schody, wszystkie polplytki, coarse dirt, allium, blue orchid, grzyby, gravel, clay block.
nasiona blokowane nie beda, nadmiar sie zawsze moze komus przydac, to samo z moss stonem, bezsensu argumentacja, blok jak blok.
zgloszenia typu "337" sa nieprawidlowe bo masz zglaszac bloki a nie to co z nich wypada ale clay block dodany.
update zrobiony na obu serwerach.