25-September-2015, 21:27:57
Redstone to system mechanizmów składających się z czerwonego proszku i kilku rodzajów komponentów, pierwsze z nich to komponenty energetyczne emitują sygnał na 15kratek należą do nich czerwona pochodnia, czerwony blok, guziki, wajchy. Drugie z nich to komponenty przesyłowe które jak sama nazwa mówi przesyłają energie na dalsze odległości, komponenty przesyłowe to np. czerwony proszek, przekaźnik, komparator. Trzecia i ostatnia z tych grup to komponenty odbiorcze czyli wszystkie które odbierają prąd np. tłoki, bloki, bloki dźwiękowe, drzwi. Należy pamiętać że wszystko ma swoje opóźnienie każdy przekaźnik ma 0,1-0,4sekundy opóźnienia co sprawia że mechanizmy działają wolniej, czerwone pochodnie i inne tego typu bloki mają zazwyczaj opóźnienie 0,1 sekundy. W mechanice minecraftowej należy pamiętać że istnieje kilka sposobów przesyłu energii, najbardziej popularny i znany jest cyfrowy polega na przedłużaniu sygnału co piętnaście kratek zazwyczaj przekaźnikiem, drugim sposobem jest analogowy który się dzieli na dwie grupy pierwsza to sposób komparatorowy z wykorzystaniem bloków i czerwonego proszku, trzeci to jedno składnikowy którego praktycznie używam bardzo rzadko, ten system charakteryzuje się że może być prowadzony tylko na odległość piętnastu kratek długości. Należy pamiętać że jeżeli mechanizm jest bardzo wolno to zaleca się zamienienie niektórych przekaźników na instanty co powoduje że mechanizm jest szybszy, instatny stosuje się przy dużych mechanizmach tylko dlatego że przy tak szybkim przekazie jakim jest sygnał puszczany przez instanty lampa nam nie zadziała... ponieważ to dla lampy jak za krótki czas żeby zdążyła zareagować, ale jeżeli zaś mamy takie mechanizmy gdzie przed lampami stoi kilka przekaźników to zalecam zastosowanie instantów. W budowie komputerów wiele osób popełnia błąd i to bardzo wielki, zamiast skracać sygnał oni go jeszcze rozciągają co powoduje takie coś jak zamulony mechanizm. Bramki pamięci są szybkie w porównaniu do innych bramek logicznych, polegają na negowaniu i zasilaniu negacji. Polecam bramkę flip flap flop gdyż jest szybką pamięcią z ubgrade, drugą a zarazem nie praktyczną bramką jest j k flip flap flop. To jest najbardziej rozbudowana bramka a zarazem szybka ale gdyż na wielkie rozmiary rzadko kto ją stosuje.