MineServer.pl - Minecraft Serwer Serwery Minecraft

Pełna wersja: Co chwilę laguje RPG...
Aktualnie przeglądasz uproszczoną wersję forum. Kliknij tutaj, by zobaczyć wersję z pełnym formatowaniem.
Stron: 1 2 3
Witam, w ostatnich dniach zauważyłem, że co chwilę jak wejdzie jakiś gracz (Nie tylko nowy) to tryb zaczyna lagować, dzieje się to dosłownie przez chwilę ale z dnia na dzień co raz bardziej wkurzające, bo idzie szybko zdedać na bossie czy na expowisku...
Wiem, że był kiedyś podobny wątek chyba na BestRPG, Szybki coś tam zrobił i było po problemie.
Edit: Problem występuje na MF zapomniałem napisać.
Problem ten występuje na MF czy MS?
MF banan pisal ze lagi powroca przez baze danych ktora musi usuwac recznie
Dodam ze z dnia na dzien lagi sa coraz gorsze dzis juz 4 raz mnie wywala przez owe lagi moby to maja tp przez co nie da sie ani expic ani robic bossow
marudzicie ;d da sie na lagach duzo rzeczy robic. wystarczy ze sie nie bedzie skakac podczas tego laga i nie powinno cie wywalic. ja tak robie i bardzo rzadko mnie wywala
(08-March-2020 15:26:31)Gryfcio napisał(a): [ -> ]marudzicie ;d da sie na lagach duzo rzeczy robic. wystarczy ze sie nie bedzie skakac podczas tego laga i nie powinno cie wywalic. ja tak robie i bardzo rzadko mnie wywala

Nie chodzi mi o wywalanie tylko przez te lagi pada sie na bossach czytaj ze zrozumieniem
aa o to ci chodzilo. jest to dziwne ale moze by tak zrobic ze gdy graczow laguje to wszystkie moby tez? bo gdy ty masz laga moby cie moga bic a ty ich nie , gdy gracz i moby sa zlagowane to wtedy moze z 1-2 razy cie walna
(08-March-2020 15:26:31)Gryfcio napisał(a): [ -> ]marudzicie ;d da sie na lagach duzo rzeczy robic. wystarczy ze sie nie bedzie skakac podczas tego laga i nie powinno cie wywalic. ja tak robie i bardzo rzadko mnie wywala

Dużo rzeczy? np. wyjmowanie itemów z dziennej lub czegoś innego co się da? bardzo praktyczne wiesz Tongue
I nie wiem po co się wypowiadasz tutaj, lagi są jak ktoś wchodzi na serwer i nie wyssaliśmy sobie tego z palca, jak te twoje historyjki o bugach na bossach...
Jeżeli rzeczywiście lagi spowodowane są wbijaniem graczy na serwer (nie tylko nowych) oraz dane graczy są przechowywane w bazach danych, to myślę, że mam chociaż częściową solucję pozwalającą na rozwiązanie problemu.

1. Obciążenie nieco bardziej serwera w trakcie uruchamiania
Pomysł polega na tym, by stworzyć (o ile nie jest stworzona) HashMapę / Tablicę asocjacyjną czy jak tam chcecie to zwać, oraz w trakcie odpalania serwera sczytać do tej tablicy user'ów z bazy danych, którzy np. logowali w czasie dwóch tygodni i nie mają bana. Kluczem w tym przypadku mogłoby być UUID, a obiektem no już wiadomo co. W ten sposób zostałby bardziej obciążony RAM i w przypadku wbicia gracza na serwer były by jego dane już wgrane (o ile spełnił powyższe wymagania). W ten sposób można by było zmniejszyć częstotliwość tych lagów.

2. Przeniesienie testowo bazę użytkowników do plików
Kto wie, czy ten sposób nie byłby wydajniejszy w przypadku tak dużej liczby użytkowników. W przypadku konstruowania zapytania do bazy danych wyszukanie konkretnego rekordu może pochłonąć trochę czasu. Potem odpowiednio stworzyć obiekt gracza itd. W przypadku pliku mielibyśmy od razu otworzenie pliku na podstawie danych gracza, gdyż jej część posłużyła by jako nazwa pliku, np. userUUID.yml. Tak samo, zbudowanie programu, który by skopiował dane bazy danych do plików to kwestia 5 minut. Oczywiście wszystko zależy od tego, jak są jeszcze konstruktory sformułowane.
@refresh
Proszę o jak najszybsze naprawienie tego, bo lagi są coraz bardziej uciążliwe z dnia na dzień...
Stron: 1 2 3
Przekierowanie