MineServer.pl - Minecraft Serwer Serwery Minecraft

Pełna wersja: Moja perspektywa WD - Strategie dla początkujących.
Aktualnie przeglądasz uproszczoną wersję forum. Kliknij tutaj, by zobaczyć wersję z pełnym formatowaniem.
Sup.
Teoretycznie mógłbym marudzić i nawijać godzinami o tym jakie WD ma problemy z balansem, jakie jest P2W itd, ale żeby nie było że generuję tylko narzekania, też warto zrobić coś produktywnego, więc poopowiadam zaciekawionym troszkę o tym, jakie efektywne strategie istnieją na WD dla graczy bez setów i boskich. Spokojnie Bananku, "życie znajdzie sposób" Smile

Zanim zaczniemy, musimy założyć że żaden seciarz nie znęca się nad danym graczem i ten gracz jest w stanie opuścić swój spawn bez natychmiastowej obliteracji. #MyLife.

Zacznijmy od strategii dla każdego, nawet gracza, który nie ma kompletnie żadnej klasy:

#1 Skrytobójstwo Kamieni Dusz - Prosta strategia i dosyć często używana, polega na szybkim atakowaniu Kamieni Dusz, w odpowiednim momencie (czyli kiedy defensywy drużyny przeciwnej są puste albo da się odwrócić ich uwagę). Oto konkretne kroki:

Krok 1 - Od momentu startu gry należy udać się do kopalni żelaza i węgla, wykopać kilka rud i zacząć przepalać na kilofy. Osobiście wykopuję 6 żelaza na 2 kilofy gdyby jakiś przybłęda zaczął mi przeszkadzać.

Krok 2 - W trakcie przepalania warto też wydobyć trochę drewna, przyda się do robienia kilofów i innych narzędzi.

Krok 3 - Udajemy się do kopalni złota, tam możemy wyciągnąć żelazo na kilofy (jeśli prywatny piec jest w kopalni złota, w przeciwnym wypadku trzeba niestety dymać do respu), zrobić kilof i zacząć kopać. Optymalna ilość złota na początek to 32 rudy. Minimalna to 20, bo tyle starczy na składniki do mikstur niewidzialności i 2 złote kilofy - te kilofy niszczą kamień dusz najszybciej). Ale jak już wspomniałem, ktoś cię może w każdej chwili okroić z materiałów, więc warto mieć więcej.

Krok 4 - tworzenie Mikstur niewidzialności - Sprawa trochę skomplikowana, bo istnieją prywatne statywy alchemiczne, JEDNAKŻE jeśli gracz nie wejdzie do gry przed rozpoczęciem 1 tury, statyw nie będzie działał (co oznacza że zamiast 20 złota trzeba będzie mieć 30, na nowy statyw, o ile mapa nie ma jakichś darmowych statywów). Dla niewtajemniczonych, oto przepis na miksturę niewidzialności (wymaga 14 złota, 17 złota z prochem strzelniczym lub 27 ze statywem):
-Butelki z wodą,
-Netherowa brodawka,
-złota marchewka,
-sfermentowane oko pająka,
-proszek redstone (przedluża efekt, zalecane).
-proch strzelniczy - gunpowder (powoduje że mikstury są rzucane, nie trzeba ich pić ale trwają Minimum 25% krócej, zależy od sposobu rzucenia i odległości od stłuczenia, opcjonalne).

Krok 5 - Zaklinanie złotych kilofów (opcjonalne) - na każdej mapie są drużynowe stoły do zaklinania, jeśli masz okazję wrzucenia jakiejś efektywności do kilofa - zrób to. To zwiększy prędkość niszczenia kilofa i zawsze więcej obrażeń tym zadasz.

Krok 6 - Idź i atakuj. Tylko pamiętaj, nie podchodź na głupiego do kamieni zabezpieczonych klasami obronnymi typu Gladiator, Pirotechnik, Duch, Skorpion itd. Graj agresywnie, ale mądrze. Poniżej wypiszę mocne i słabe strony najistotniejszych klas broniących, czyli 4 wymienionych:

Gladiator:
Mocne strony:
-Potrafi zablokować osobie stojącej przy kamieniu dusz możliwość jego atakowania przez 10 sekund. Dodatkowo przez te 10 sekund ofiara jest spowolniona (anuluje to też tymczasowo efekty szybkości) i nosi na sobie blok lodu w ramach uwidocznienia. Blok lodu można z siebie zdjąć.
-Ma kamienny miecz i lepszą zbroję przy odrodzeniu, co oznacza że jest twardszą klasą do pokonania.
-Może używać swojej umiejętności z każdego miejsca, jednak musi być na terenie swojej bazy.
Słabe strony:
-Gladiator rusza się 20% wolniej od każdej klasy, więc łatwiej jest go wystrefować na otwartym terenie.
-Jego umiejętność działa tylko na 1 osobę (nie więcej) co 40 sekund.

Pirotechnik:
Mocne strony:
-Posiada umiejętność, która jest w stanie podpalić każdego w promieniu 4-5 kratek, może jej używać co kilka sekund.
-Posiada kamienny miecz zamiast drewnianego.

Duch:
Mocne strony:
-Potrafi zamienić się miejscami z przeciwnikiem (max 15 kratek, działa przez ściany, efekt natychmiastowy), co powoduje że może wyrzucić oponenta w nieznane dla niego miejsce, zazwyczaj za mapę.
Słabe strony:
-Upozycjonowanie się jako Duch wymaga często czasu.
-Jeśli masz łuk, możesz często potraktować Ducha strzałą i zrzucić go z jego pozycji prosto w otchłań.

Skorpion:
Mocne strony:
-Podobny do ducha, jednak zamiast zamiany, powoduje "przyciągnięcie" w formie teleportu do siebie (a raczej na kratkę, na której stoi).
-Posiada kamienny miecz, więc jest nieco bardziej wyzywającym oponentem.
-Jego umiejętność szybko się odnawia, co 6 sekund.
Słabe strony:
-Skorpiony mają tendencję do stania przy krańcu mapy, więc łuk i strzały mogą się znowu przydać.
-W odróżnieniu od Ducha, umiejętność Skorpiona nie działa przez ściany + rzucany jest "pocisk" działający trochę jak strzała, jednak z mniejszą prędkością i zasięgiem ataku.

#2 "Szpiegostwo" - Strategia której ja często używam, jednak mało kto inny ją stosuje. Polega na stworzeniu dobrego miecza (żelazny ostrość 1-2 zalecany, mikstur niewidzialności oraz mikstur siły (mikstury siły II nie działają ale siła I jest):

Krok 1 - Zreplikuj 4 pierwsze kroki z poprzedniej strategii.

Krok 2 - Czekaj do tury 4. W międzyczasie idź wykopywać więcej złota lub zacznij tworzyć dobry miecz.

Krok 3 - Po jej nastąpieniu, zacznij tworzyć mikstury siły. Potrzebujesz na nie 24 sztabek złota lub 27 z prochem strzelniczym. Receptura:
-Butelki z wodą,
-Netherowa brodawka,
-Ognisty proszek (pojawia się w sklepie od 4 tury),
-Czerwony proszek (przedłużający efekt, zalecane),
-Gunpowder (opcjonalne).

Krok 4 - Staraj się znaleźć kogoś, kto ma żelazny set i boskie przedmioty. Kiedy to zrobisz, poczekaj aż twoja ofiara znajdzie się w sytuacji kryzysowej (obita, uciekająca) albo ma odwróconą uwagę (afczy, strzela do kogoś, nawet pisze na czacie jeśli czujesz się bezczelnym, ja tak :v).

Krok 5 - Jeśli udało ci się pokonać oponenta i uciec żywy - gratuluję Ci, masz dla siebie boskiego seta i jeszcze efekt siły z mikstur, który da ci ogromną przewagę.

Pewnie zastanawiacie się dlaczego nazwałem to "Szpiegostwem". Otóż to dlatego, że po zabiciu ofiary mamy jej przedmioty - wcielamy się w jej rolę, "przebieramy" się za nią i jest to szkoda dla całej drużyny przeciwnej. W końcu mają o jednego silnego żołnierza mniej.

Dobra, tyle jeśli chodzi o strategie dla początkujących. Z czasem ujawnię też konkretne metody raczenia sobie z kilkoma odblokowanymi klasami w zanadrzu.
Resumując dość ciekawie przedstawione. Jednak większość strategii i sytuacji tu wymienionych mysle ze jest bardzo dobrze znana bo można się z nimi spotkać praktycznie podczas każdej gry na WD. Ale z racji iz jest to skierowane dla początkujących to jest okej. Jakby było jeszcze trochę kolorystyki to mysle że by to nie zaszkodziło, ale ogólnie treściowo całkiem dobra robota.

Punktu reputacji nie przyznam z wiadomych przyczyn.
Pozdrawiam
(30-October-2019 21:46:43)Ravcore napisał(a): [ -> ]Jakby było jeszcze trochę kolorystyki to mysle że by to nie zaszkodziło, ale ogólnie treściowo całkiem dobra robota.

Może być?
@up Ujdzie, przynajmniej teraz całość nie zlewa się w jeden suchy tekst tylko wyszczególnione są najważniejsze podpunkty i nazwy.
Do strategi dodaj fokusowanie się nad jednym graczem, przyjemna, zabawna a czy skuteczna to już zależy od gracza ??
(04-November-2019 02:10:43)iKartoofelv2 napisał(a): [ -> ]Do strategi dodaj fokusowanie się nad jednym graczem, przyjemna, zabawna a czy skuteczna to już zależy od gracza ??

To są ogólne strategie. To że Tobie zachciało się znęcać nad jedną osobą, to już jest Twój wybór, który nie wnosi nic do mojego tematu.
Witaj , WD czytam poradnik w 2021 i ponad to wiem jak grać bo jesteś graczem który gra od 2016 i poradnik jest okej lecz zmienił bym w 4 turze na pójście na bossa bo zawsze jest to dodatkowy item.
Przekierowanie