nie bedzie ani szczescia ani zadnego innego efektu ktory dziala jak domyslny minecraftowy.
zapraszam kreatywne osoby do wymyslenia wlasnych nieprzesadzonych enchantow.
Banan, jeśli chcesz przeczytać samą propozycje, to zjedź w miejsce gdzie tekst jest pochylony.
Pobawię się trochę w Doriana, więc z góry uprzedzę - Mogę się rozpisać, ale to zobaczymy w trakcie ;p Przez dzień wczorajszy i dzisiejszy rozmyślałem jak, a raczej co miałaby robić efektywność. I najlepiej z tutaj wyjaśnić mniej więcej co to oznacza: Efektywność - Efekt podjętych działań/efekt pracy. Tak że, jakby się chwilę zastanowić, to Grzesiek i Mefisto złych propozycji nie rzucili, bo efektem działania może być równie dobrze szybkość jego wykonywania, jak i również otrzymywane wynagrodzenie. No ale zaznaczyłeś z góry, że nie ma to być enchant wyjęty żywcem z oryginalnego Minecrafta, a takie te propozycje były. Sam wczoraj próbowałem coś wymyśleć, jednak nic zbytnio mi nie wpadło do głowy poza tymi rzeczami zaproponowanymi przez chłopaków wcześniej ;p Dzisiaj jest już lepiej - Na początku pomyślałem "A może by tak coś na wzór automatycznego sprzedawania wykopanych bloków?" Pomysł ten szybko trafił u mnie do kosza, bo byłby to mizerny i niechciany enchant - Fakt, w którym wykopujemy rudę złota i ta zostaje sprzedana za grosze, podczas gdy my chcieliśmy ją przetopić najpierw na sztabki, a potem na bloki i sprzedać o wiele drożej.. Potem zostałem przy kwestii sprzedaży i wymyśliłem coś takiego:
Coś na wzór bonusu przy sprzedawaniu bloków (Np. sprzedajemy bloki za 110% ich ceny u NPC) Wtedy jednak stwierdziłem że totalnie wpłynie to negatywnie na ekonomię serwera, a w dodatku byłby to dziwny enchant - Ciężko mi jest wyobrazić, że kilof może wpływać na cenę sprzedaży; ludzie tworzyliby kilofy tylko i wyłącznie z tym enchantem i sprzedawali bloki mają go w eq drożej niż normalnie - Moim zdaniem bez sensu ^^
Wtedy też zostawiłem totalnie temat sprzedawania bloków. Jeszcze raz grubo pomyślałem i chyba wpadłem na jakiś interesujący pomysł
I tutaj już jest propozycja:
Enchant efektowność mógłby oferować jakiś tam % szans (Np. 10% - Temat do omówienia), że przy wykopanym bloku zmieni on się w ten, który jest w sklepie drożej; bardziej opłacalny do sprzedania u NPC - Czyli kopiąc rudę złota enchant się aktywuje, daje nam sztabkę, kopiąc cobble zamiast wypadania cobble może nam wypaść stone, kopiąc glowstone zamiast wypadania jasnopylu wypada nam glowstone, zamiast wypadania granitu wypada mam wypolerowany granit, a szczytem marzeń byłoby tu gdyby z wykopanego bloku żelaza wypadało kowadło. Ewentualnie znacznie mniejszy - Np. 1% na wykopanie z rud pełnych bloków złota/żelaza/emeraldu/diamentu. Oczywiście enchant ten nie miałby wpływu na bloki, które są w sklepie "Najdroższe", np. blok kości - Bo coś takiego nic lepszego by nie oferowało (Mączna kostka tańsza po zsumowaniu). Przez chwilę myślałem, gdyby tak te najdroższe bloki enchant mógł automatycznie sprzedawać (Ten sam % szans jak w wykopaniu lepszego bloku) jednak uważam, że byłoby to zbyt wiele jak na możliwości jednego enchantu ^^
Tematy sporne:
- Wpływ działania enchantu na ziemię/stone itp bloki które możemy pozyskać tylko i wyłącznie z jedwabnego dotyku - Sprawa wygląda tak, że ten enchant mógłby przestać być potrzebny gdyby efektywność działała tak jak proponuje. Z drugiej strony jedwabny jest zwykły (I znacznie bardziej powszechny) a efektowność legendarna i znacznie rzadziej występująca + Jedwabny miałby większy % na otrzymanie trawy/stona itp.
- Enchant jest jakby to ująć.. Połączeniem kilku
Jeśli propozycja zostanie zaakceptowana, to mogę pomóc w ukazaniu które bloki w trzech pierwszych kopalniach będą się zaliczać do działania tego enchantu.
Dzięki za przeczytanie ^^
Średni pomysl
bo dziala jak mieszanka jedwabnego dotyku czy alchemi, no ale doceniam pomysl dalem repa.
Kombinujcie jeszcze

poczujcie ile pracy przy zamym rozkminianiu kosztowało wymyślenie aktualnych 30enchantów

Dobra, skoro to co wczoraj było średnie, to mam nadzieję, że to co dziś zaproponuje będzie dobre ;b
Poza tym, musisz przeczytać wszystko, aby zrozumieć ideę działania tego enchantu, sorcia
I nadal bazuję na tym, że efektywność daje jakiś efekt:
Enchant mógłby działać tak, że dawałby większy % szans/dłuższy czas działania każdego INNEGO enchantu (Oraz ewentualnie kilka innych unikalnych; zwiększenie kilku innych atrybutów enchantów, ale o tym niżej).
O co mi chodzi? Mamy kilof z jedwabnym dotykiem (A jak wiemy jedwabny dotyk daje 20% szans na wykopanie niezmienionego bloku) oraz efektywnością 1 (Zwiększałby szansę wykopania niezmienionego bloku o 4%). Czyli kilof posiadający enchanty jedwabny dotyk 1 i efektywność 1 ma szansę 24% na wykopanie niezmienionego bloku.
Jeśli chodzi o "Dłuższy czas działania" - Bardzo proste działanie. Stwierdziłem że samo zwiększenie % zadziałania enchantu w niektórych przypadkach byłoby zbyt op (Przykład Super Breaker) i kosztem tych % byłby wydłużony czas działania. Gdy już jesteśmy przy Super Breakerze powiedzmy o pół sekundy do maksimum sekundy. Chodzi o to, że % będzie też większy, ale gdy będziemy robić upgrade enchantu (Na przykład z efektywność 2 do 3) zamiast zwiększonej szansy zadziałania enchantu było by właśnie to dłuższe działanie.
Czyli tak - Mamy kilof z Super Breaker 4 i Efektywność 2 (I tutaj bije się w pierś - Nie wiem ile jest % szans na zadziałanie Super Breakera, ale załóżmy że 10%). Efektywność będzie dawała nam dodatkowe 6% szans, czyli zamiast 10, będzie to 16% szans na zadziałanie.
Przykład numer dwa, tylko zamiast efektywności 2 mamy efektywność 3. Efektywność daje nam dodakowe 6% szans na zadziałanie oraz wydłużone działanie o 0,5 sekundy. Czyli mamy 16% szans na zadziałanie i 4,5 sekundy działania Super Breakera (Zakładając że Super Breaker działa 4 sekundy).
Jeszcze jeden przykład. Posiadamy kilof mający efekty efektywność 5, naprawa 4, dotyk Hermesa 4 i pośpiech 3. (Nie wiem jaki % zadziałania mają enchanty, także wymyślę przykładowo własne) Naprawa daje 5% szans na naprawę narzędzia, dotyk Hermesa daje 20% szans na wykopanie dodatkowych pieniędzy podczas wykopania bloku, a pośpiech daje 15% szans na dostanie krótkiego efektu pośpiechu podczas kopania. Dzięki efektywności pozostałe enchanty otrzymują dodatkowo:
Naprawa - Dodatkowe 5% szans na zadziałanie enchantu,
Dotyk Hermesa - Zwiększenie prawdopodobieństwa wykopania o 5% oraz zwiększenie wynagrodzenia o 10% (To jest ten unikalny benefit płynący z enchantu; nie musi zostać wprowadzany, jeśli uzna się go za zbyt op),
Pośpiech - Zwiększenie czasu działania o 1 sekundę oraz dodatkowe 10% na zadziałanie enchantu. Czyli wychodzi tak: Naprawa z 10% szansą na naprawienie, dotyk Hermesa 25% szans na wykonanie pieniędzy oraz 110% wynagrodzenia (100% normalnego + 10% wynikającego z enchantu) oraz pośpiech, który ma 25% szans na aktywację oraz trwa 1 sekundę dłużej. Może wydawać się to op, jednak proszę zwrócić uwagę, że to jest 5, maksymalny możliwy stopień efektywności.
Oczywiście nie każdy enchant musi mieć stały % zwiększania możliwości zadziałania (Na przykład efektywność 1 daje każdemu enchantowi 3%, efektowność 2 6% i tak dalej). Zależeć to według mnie powinno od tego jaki to enchant i jak bardzo wpływa na kopanie/co daje i tak dalej. Wszystko po to, aby uniknąć sytuacji, aby kilof dzięki jednemu enchantowi był zbyt op, oczywistym jest, że "Najlepsze enchanty" będą dostawać mniejszy bonus, a słabsze większy, tak aby ewentualnie trochę zacieśnić ich granicę ;p Oczywiście to są tylko przykłady i nie muszą dawać takich benefitów.
Myślę, że propozycja o wiele lepsza niżeli to było wczoraj, propozycja, która nie odbiega od słowa "Efektywność", pozostaje jedynie kwestia czy da się coś takiego zrobić ;p I naprawę mam nadzieję, że Ci się to uda, bo pomysł na pewno lepszy niż wczoraj, ba, mój autorski, nie szukałem po internetach, wykazałem się kreatywnością (Której chyba mam mało). Jednakże tą kwestię zostawiam już Tobie Banan, bo w końcu Ty możesz coś takiego wprowadzić ^^
PS: Chciałeś kreatywne propozycje, to masz ^^
PS2: Ło ja sie w janusza pobawie, dzie reput za poprzednią propozycje? :c
już nieaktualne bo zrobiłem przed przeczytaniem kolejnych wpisów.