MineServer.pl - Minecraft Serwer Serwery Minecraft

Pełna wersja: Przegląd silników Audi/VW
Aktualnie przeglądasz uproszczoną wersję forum. Kliknij tutaj, by zobaczyć wersję z pełnym formatowaniem.
Witam, dzis przedstawie wam opinie i opis na temat popularnych silnikow z grupy VW i Audi.
Moze niektorym pomoze to przy wyborze przyszłego auta chociaz znajac srednia wieku, wiekszosc z was nie ma prawka... ale moze sie przyda, kto wie.

1.9 TDI
Opis:
Zaczynamy od najwiekszego klasyka wśród "klekotów", ze wszystkich to on ma najlepszą sławę. Silnik o pojemnosci 1897cm3 w wariantach od 105 do 115km mocy. Jego prosta budowa oraz zrównoważona konstrukcja, czyni z tego jednostkę nie do zepsucia, innymi słowy jest pancerna. Mozna na niej smialo robic miliony kilometrów dbając o olej i kondycje, znosi wszelkie przeciążenia. Prosta budowa czyni ten silnik tani w eksploatacji i łatwy w naprawie. Niskie spalanie, sprawia że idealnie nadaje sie na długie trasy (6-7l)
Subiektywna opinia:
Z mojej perspektywy, jest to jeden z najlepszych dostepnych silników na rynku gdyż sam posiadam go w moim Audi A4 B5 avant. Dynamiczny, oszczedny, w dobrze wygłuszonych samochodach nie slychac dzwieku pracy silnika chociaz jest głośny.

2.0 TDI
Opis:
Jeden z "nowszych" diesli które mialy zrewolucjonizowac rynek i zastąpić niezastąpione 1.9 TDI, mimo że jest bardziej nowoczesny, uchodzi za jednostkę awaryjną i nietrwałą, mało popularny i często zbywany na rynku aut używanych. Wszystko wynika z błędów konstrukcyjnych i oszczednosci materiałowych. Awaryjnosc oraz koszty napraw (gdyz lista usterek po 100tys km jest bardzo dluga) zniechęcają do zakupu.
Subiektywna opinia:
Ze wzgledu na koszty oraz jakosc, zdecydowanie odradzam (Inaczej wypada 2.0 TDI w wersji CD, jest znacznie mniej awaryjny)

2.5 TDI

Opis: Chyba najwieksza wpadka VW pod wzgledem silnikow diesla, nietrwały, po kilku latach psuje sie w nim praktycznie wszystko wiec daruje sobie opis.

Subiektywna opinia:
Odradzam zakup chocby to mialoby byc Audi A6 C5 za przysłowiową złotówkę.

2.7 TDI 3.0 TDI

Opis: Silniki wysokoprężne, które faktycznie dokonały przełomu poprzez układ wtryskiwania common rail. W stosunku do siebie były pokrewne, jednak posiadały skomplikowany napęd rozrządu, w przypadku awarii wymiana jest trudna i droga. Jednak ta zmiana nastąpiła po 2011 roku w silnikach 3.0 TDI gdzie ograniczono ilosc lancuchow rozrządu z 4 do 2 i jak producent zapewnia, nie powinny te problemy się powtórzyć.

Subiektywna opinia: Jesli mialbym wybierac miedzy 2.7 i 3.0 to wybrałbym 3.0 przez mniejsze napięcie rozrządu, trwalosc jest zadowalająca więc mógłbym polecić osobie niezdecydowanej nad wyborem silnika.

4.2 TD
I

Opis:
Największe bydle z silników diesla w tym zestawieniu. Mimo takiej pojemnosci, zapewnia najlepszą kulturę pracy z podanych silników wysokoprężnych. Jednak koszty serwisu, drogie części do "typowych usterek" czynią go drogim w utrzymaniu.

Subiektywna opinia:
Silnik bardzo mocny, 0-100km/h osiągamy w niecałe 6 sekund, jeśli ktoś jest przygotowany na koszty utrzymania, nie widze problemu aby wybrał ten silnik, aczkolwiek występuje on w droższych modelach.

1.8T


Opis:
Popularna jednostka benzynowa o pojemnosci 1800cm3 z turbo. Prosta i wytrzymała konstrukcja sprawia że ten silnik idealnie nadaje sie do założenia LPG. Bardzo podatny na modyfikacje, w wersji podstawowej posiada 160-180km, lecz z tuningu możemy wyciągnąć nawet 500KM!

Subiektywna opinia:
Absolutny faworyt przy wyborze auta, małe spalanie, mała awaryjność, podatnosc na modyfikacje, sprawiają że jest smakowitym kąskiem u pasjonatów i zwyklych kierówców.

2.0 TFSI

Opis:
Uturbiona dwulitrowa jednostka, w teorii oszczędna i przyjazna dla środowiska, jednak nie jest pozbawiona usterek technicznych, przy czym pierwsze problemy mogą pojawić się przy 90tys km przebiegu w wersji FSI gdzie zbiera sie nagar. Spala też dużo oleju.

Subiektywna opinia:
Nie podalem jednostki FSI, ponieważ wersja TFSI jest zdecydowanie lepsza. Popularnosc tej jednostki i dostępnosc czesci zamiennych, sprawia że z naprawą nie ma wiekszych problemów, jednak wadą jest spore spalanie oleju.

3.0 V6 TFSI


Opis: 6 cylindrowa jednostka zasilająca samochody wyższej klasy o dużym zapasie mocy (około 300KM) i momencie obrotowym 420nm.
Nie współgra zbytnio z LPG, jednak jak na swoją pojemność nie posiada aż tak strasznego spalania (10L na 100km). Na razie nie widać negatywnych opinii pod względem trwałości tego silnika.

Subiektywna opinia:
Dość chwalona jednostka, dynamiczna i o świetnej kulturze pracy.
LPG nie jest zalecane, jednak jeśli sie na nie decydujemy, musi być dobrej jakości, co niesie za sobą koszty, gdyż gorsze może po prostu zniszczyć nam silnik.
Gdyby nie ty nigdy bym nie wiedzial jaki silnik wybrac dziekuje
Na szczęście należę do tej mniejszości, może w paru kwestiach się nie zgodzę, ale opisy mogą być Smile
(26-May-2019 10:53:49)Camrakor_13 napisał(a): [ -> ]Na szczęście należę do tej mniejszości, może w paru kwestiach się nie zgodzę, ale opisy mogą być Smile

Ciekawi mnie twoja opinia, co u ciebie sie nie zgadza?
No offence
Wiadomość wygenerowana automatycznie !

[Obrazek: image.php?di=PT0G]

Ten wątek został zamknięty, jeśli nie zgadzasz się z tą decyzją
skontaktuj się z administracją MineSerwer.pl
Pozdrawiamy!

Przekierowanie