06-June-2015, 10:24:58
Cześć , w tym poradniku pokaże wam wszystko co dotyczy redstone .
1.
![[Obrazek: image.php?di=2378]](http://mineserwer.pl/uploadzdjec/image.php?di=2378)
Przekźnik dodany w wersji beta 1.3 , został stworzony w celu przedłużania sygnału czerwonego obwodu . Posiada opóźnienie 0,1 do każdej konfiguracji czyli:
Konfiguracja 1. 0,1
Konfiguracja 2. 0,2
Konfiguracja 3. 0,3
Konfiguracja 4. 0,4
.Oprócz zastosowania w przedłużaniu energii znalazł zastosowanie w : zegarach i pulsatorach , mostach przekaźnikowo-redstonowych , przesyle energi w górę.
2.
![[Obrazek: image.php?di=A92U]](http://mineserwer.pl/uploadzdjec/image.php?di=A92U)
Komparator ma dwa wejścia i jedno wyjście , boczne wejście odejmuje liczbę 1-15 w zależności od poziomu zasilenia obwodu czerwonego proszku . Wejście główne zasila cały komparator liczbą napięcia 1-15 . Kiedy jest włączone odejmowanie napięcia (czerwona dioda ) komparator odejmuje dwie liczby np. w głównym wejściu jest liczba 6 a w bocznym liczba 5 w tedy komparator wypuści sygnał o silę 1 . Oprócz tego sprawdza stany bloków np. wie kiedy się w piecu coś przepala jak jest postawiony za piecem.Został dodany w wersji 13w01a.
3.
Przewód z czerwonego proszku jest używany do przesyłu energii elektrycznej,został dodany w wersji ,,Alpha,, . Maksymalnie można go pociągnąć przez 15m bez odnawiania .
4.
Komórki pamięci są wykorzystywane do zaawansowanych układów z czerwonego proszku np. to jest jedna z najczęściej używanych (http://scr.hu/6ugf/jhzd4).
5.
Bramki logiczne stosowane w celu sprawdzenia czy wszystkie wejścia są zasilone albo odwrotnie
. Prawie wszystkie bramki logiczne mają od 2-4 wejść ale pierwsza bramka która wykożystuje samą negacje ma jedno .
6.
Przesyłać energie w gurę
Bramki logiczne służą tagże do zapamiętywania sygnału czerwonego proszku : np. http://scr.hu/6ugf/z08tq
7.
Przesyłać energie w góre i w dół możemy za pomocą :
-Wieżami pochodniowymi
-Wieżami tłokowymi
-Schodami redstonowymi
![[Obrazek: image.php?dm=QQKZ]](http://mineserwer.pl/uploadzdjec/image.php?dm=QQKZ)
8.
Command_block tagże jest mechanizmem , za pomocą tego nie zwykłego bloku poleceń można się teleportować , robić niezwykłe liczniki itp.
W bloku poleceń istnieją cztery selektory:
@p – najbliższy gracz
@f – najdalszy gracz
@a – lista wszystkich graczy
@r – losowy gracz
Za pomocą komendy : tp [@p albo @f albo @a albo @r albo nick ] [koordynaty z y x ] można się teleportować .
9.
Kompanenty dzielą się na trzy grupy :
-przesyłowe które przesyłają energie'
-odbiorcze które można zasilić
-zasilające które zasilają redstone
10.
W minecraft'cie najmniejsza jednostka czasu to 1/20 dla redstone zaś 1/10 .
11.
Istnieją trzy sposoby prowadzenia energii :
-Binarny(cyfrowy) najczęściej używany polega na przedłużani sygnału energii elektrycznej za pomocą przekazników .
-Analogowy (komparatorowy lub przekaznikowy)
-Jedno składnikowy który można ciągnąć tylko przez 15m .
- Przekaźnik
- Komparator
- Redstone
- Komórki pamięci bez bramek logicznych .
- Bramki logiczne
- Bramki logiczne z funkcją zapamiętywania .
- Transport sygnału w górę i w dół
- Command_block
- Grupy kompanentów
- Czas redstone
- Typy przesyłu energi
1.
Przekźnik dodany w wersji beta 1.3 , został stworzony w celu przedłużania sygnału czerwonego obwodu . Posiada opóźnienie 0,1 do każdej konfiguracji czyli:
Konfiguracja 1. 0,1
Konfiguracja 2. 0,2
Konfiguracja 3. 0,3
Konfiguracja 4. 0,4
.Oprócz zastosowania w przedłużaniu energii znalazł zastosowanie w : zegarach i pulsatorach , mostach przekaźnikowo-redstonowych , przesyle energi w górę.
2.
Komparator ma dwa wejścia i jedno wyjście , boczne wejście odejmuje liczbę 1-15 w zależności od poziomu zasilenia obwodu czerwonego proszku . Wejście główne zasila cały komparator liczbą napięcia 1-15 . Kiedy jest włączone odejmowanie napięcia (czerwona dioda ) komparator odejmuje dwie liczby np. w głównym wejściu jest liczba 6 a w bocznym liczba 5 w tedy komparator wypuści sygnał o silę 1 . Oprócz tego sprawdza stany bloków np. wie kiedy się w piecu coś przepala jak jest postawiony za piecem.Został dodany w wersji 13w01a.
3.
Przewód z czerwonego proszku jest używany do przesyłu energii elektrycznej,został dodany w wersji ,,Alpha,, . Maksymalnie można go pociągnąć przez 15m bez odnawiania .
4.
Komórki pamięci są wykorzystywane do zaawansowanych układów z czerwonego proszku np. to jest jedna z najczęściej używanych (http://scr.hu/6ugf/jhzd4).
5.
Bramki logiczne stosowane w celu sprawdzenia czy wszystkie wejścia są zasilone albo odwrotnie
6.
Przesyłać energie w gurę
Bramki logiczne służą tagże do zapamiętywania sygnału czerwonego proszku : np. http://scr.hu/6ugf/z08tq
7.
Przesyłać energie w góre i w dół możemy za pomocą :
-Wieżami pochodniowymi
-Wieżami tłokowymi
-Schodami redstonowymi
8.
Command_block tagże jest mechanizmem , za pomocą tego nie zwykłego bloku poleceń można się teleportować , robić niezwykłe liczniki itp.
W bloku poleceń istnieją cztery selektory:
@p – najbliższy gracz
@f – najdalszy gracz
@a – lista wszystkich graczy
@r – losowy gracz
Za pomocą komendy : tp [@p albo @f albo @a albo @r albo nick ] [koordynaty z y x ] można się teleportować .
9.
Kompanenty dzielą się na trzy grupy :
-przesyłowe które przesyłają energie'
-odbiorcze które można zasilić
-zasilające które zasilają redstone
10.
W minecraft'cie najmniejsza jednostka czasu to 1/20 dla redstone zaś 1/10 .
11.
Istnieją trzy sposoby prowadzenia energii :
-Binarny(cyfrowy) najczęściej używany polega na przedłużani sygnału energii elektrycznej za pomocą przekazników .
-Analogowy (komparatorowy lub przekaznikowy)
-Jedno składnikowy który można ciągnąć tylko przez 15m .