28-April-2015, 19:15:29
Witam, z powodu wielu pytan typu: jak sa robione takie gory ? jak zrobiliscie takie duze drzewa. Odpowiedz jest prosta, VoxelSniper, co to jest zapytacie ? VoxelSniper to plugin ktory polega na robieniu, ogromne gory,wyspy,drzewa, Napewno na wielu serwerach widzieliscie piekne krajobrazy i tez takie chcielibyscie robic, w typ poradniku podam wam komendy od podstaw do konca , Zaczynajmy!
Instalacja
Link do download (plugin) http://dev.bukkit.org/server-mods/voxelsniper/
Plugin wypakowac do folderu (Plugins) w folderze z naszym serwerem, Pamietaj ze serwer musi byc wylaczony podczas wgrywania pluginu 

Podstawowe narzedzia
Arrow - Strzała (Domyslnie strzała zmieniamy dany blok na wybrany przez nas, domyślnie jest to powietrze (Odchudza)
Gunpowder - Proch strzelniczy (Prochem stawiamy nasz blok na innym bloku(Dodaje bloki)
Gunpowder - Proch strzelniczy (Prochem stawiamy nasz blok na innym bloku(Dodaje bloki)
Trzeba pamietac ze przed wybraniem innego pedzla trzeba wpisac /d (reset danego pedzla) aby wybrac nowy.
Przy liczbach wiekszego pedzla niz 20, informuje nas wtyczka, że używamy niebezpiecznie duzego rozmiaru, nalezy tutaj uwazac.
Podstawowe komendy voxelsnipera
/vs - Pokazuje obecne ustawienia pedzla
/u <liczba> - Cofamy nasze dzialania o okreslona liczbe(Nie wiecej nia 15 razy)
/b <pędzel> - nasz pedzel
/b <rozmiar> - rozmiar pedzla
/v <blok> - czym malujemy lub czym chcemy malowae
/vr <blok> - co chcemy malowae lub co chcesz aby zostało zmienione (np /vr 0 malujemy wokol czegos nie naruszajac jego struktury)
/d - resetujemy pedzle
/addsniper [nick_gracza]: Daje podanemu graczu uprawnienia do snajpera. Wymaga OPA.
/addlitesniper [nick_gracza]: Daje podanemu graczu uprawnienia do Mini-snajpera. Wymaga OPA.
/removesniper [nick_gracza]: Zabiera podanemu graczu uprawnienia do snajpera. Wymaga OPA.
/addsnipertemp [nick_gracza]: Daje podanemu graczu na stałe uprawnienia do snajpera. Wymaga OPA.
/addlitesnipertemp [nick_gracza]: Daje podanemu graczu na stałe uprawnien
/u <liczba> - Cofamy nasze dzialania o okreslona liczbe(Nie wiecej nia 15 razy)
/b <pędzel> - nasz pedzel
/b <rozmiar> - rozmiar pedzla
/v <blok> - czym malujemy lub czym chcemy malowae
/vr <blok> - co chcemy malowae lub co chcesz aby zostało zmienione (np /vr 0 malujemy wokol czegos nie naruszajac jego struktury)
/d - resetujemy pedzle
/addsniper [nick_gracza]: Daje podanemu graczu uprawnienia do snajpera. Wymaga OPA.
/addlitesniper [nick_gracza]: Daje podanemu graczu uprawnienia do Mini-snajpera. Wymaga OPA.
/removesniper [nick_gracza]: Zabiera podanemu graczu uprawnienia do snajpera. Wymaga OPA.
/addsnipertemp [nick_gracza]: Daje podanemu graczu na stałe uprawnienia do snajpera. Wymaga OPA.
/addlitesnipertemp [nick_gracza]: Daje podanemu graczu na stałe uprawnien
Pedzle
volt - Voltomierz
lc - Loader chunkow
t <tree/bigtree/birch/redwood/tallredwood> - Generator roslonnosci, lasu
drain - Pedzel usowajacy wode
b - Pedzel tworzacy kulki
Disc Face - Pedzel tworzacy dyski w ksztalcie twarzy
Voxel Disc - Pedzel voxelowy dysk
Voxel Face - Pedzel voxelowa twarz
Snipe - Pojedynczy snajperek
No-Physics Ink Snipe
e melt - Pedzel, ktory topi teren do danego poziomu
e fill - Pozwala on na rownanie terenu, co oznacza ze mozemy zrobic go bardziej plaski
e smooth - Pedzel, ktory wygładza ostre kanty i eliminuje pojedyncze bloki
bb - Pedzel ten zaokragla ostre krawedzie
e lift - Pedzel ten podnosi teren, przy 1 kliknieciu teren jest podnoszony o 1 blok
over d<liczba>(d=głębokość)- Pedzel ten pokrywa gorna warstwe terenu na wybrana przez Ciebie głebokosc
d i - Pedzel ktory z połaczeniem z /v water (farba jako woda) rowna wode w bardzo fajny sposob
disc - Pedzel tworzy dysk
<pędzel> mm - Pierwsze m to material ktorym malujemy: /v, drugie m to material na ktory ma sie zmienic na pierwszy material: /vr.
l - Pedzel ten pozwala na tworzenie lini pomiędzy 2 punktami (Zaznaczamy 2 punkty: Strzala prawym przyciskiem myszy pierwszy punkt i proszkiem drugi punkt)
lc - Loader chunkow
t <tree/bigtree/birch/redwood/tallredwood> - Generator roslonnosci, lasu
drain - Pedzel usowajacy wode
b - Pedzel tworzacy kulki
Disc Face - Pedzel tworzacy dyski w ksztalcie twarzy
Voxel Disc - Pedzel voxelowy dysk
Voxel Face - Pedzel voxelowa twarz
Snipe - Pojedynczy snajperek
No-Physics Ink Snipe
e melt - Pedzel, ktory topi teren do danego poziomu
e fill - Pozwala on na rownanie terenu, co oznacza ze mozemy zrobic go bardziej plaski
e smooth - Pedzel, ktory wygładza ostre kanty i eliminuje pojedyncze bloki
bb - Pedzel ten zaokragla ostre krawedzie
e lift - Pedzel ten podnosi teren, przy 1 kliknieciu teren jest podnoszony o 1 blok
over d<liczba>(d=głębokość)- Pedzel ten pokrywa gorna warstwe terenu na wybrana przez Ciebie głebokosc
d i - Pedzel ktory z połaczeniem z /v water (farba jako woda) rowna wode w bardzo fajny sposob
disc - Pedzel tworzy dysk
<pędzel> mm - Pierwsze m to material ktorym malujemy: /v, drugie m to material na ktory ma sie zmienic na pierwszy material: /vr.
l - Pedzel ten pozwala na tworzenie lini pomiędzy 2 punktami (Zaznaczamy 2 punkty: Strzala prawym przyciskiem myszy pierwszy punkt i proszkiem drugi punkt)
Wyglad uzycia voxela z pedzlem
/b e smooth
/b e fill
/b e fill
SS budowli jakie mozna zrobic voxelsniperem 
Zdjecia nie naleza do mnie! zostaly pobrane z google grafika
z powodu ze nie mam serwera na ktorym moge cos zrobic voxelem

Zdjecia nie naleza do mnie! zostaly pobrane z google grafika

![[Obrazek: World-One-500_3895559.jpg]](http://static.planetminecraft.com/files/resource_media/screenshot/1242/World-One-500_3895559.jpg)
---------------------------------------------------------------------------------------------
![[Obrazek: terraforming_toolkit_3.jpg]](http://inhaze.net/images/scripts/terraforming_toolkit/terraforming_toolkit_3.jpg)
Zakonczenie
To juz jest koniec, jezeli chodzi o ss postaram sie je dodac
oczywiscie nie pogardze komentarzem jak i diaxem.
