24-June-2016, 20:43:45
Witam ziomki 
Z racji zakończenia roku szkolnego (ykhy, pozdro dla każdego kto je dziś miał
) oraz tego iż od jutra zajmę się trochę bardziej MS i prywatnymi sprawami, postanowiłem napisać poradnik nt. teleportacji i naprawiania itemów (jeszcze raz RayQ mnie zaczniesz wymuszać to nie napiszę nigdy ;p)
Zacznijmy od teleportacji.
Wielu z was pewnie się zastanawiało, jak to jest że na RPG pewne przedmioty pozwalają wam się teleportować, najprościej tłumacząc -> Banan napisał na to plugin. Skript umożliwia dokładnie podobną funkcję teleportacji, tyle że nie stosuje on dokładności lokalizacji (w sensie liczb po przecinku tylko oryginalny numer koordów)
Aby napisać samą teleportację wpisujemy:
ogólnie lokalizację można podać na 3 sposoby:
- podać lokalizację w zapisie tp
- zrobić wykonanie komendy tp (zalecany bardziej)
- stworzyć opcję, która przetrzymuje koordy
Pierwszego sposobu nie zalecam, gdyż sam nie znam się na nim za bardzo, za to drugi i trzeci sposób jak najbardziej mogę podać:
2.
3.
Jak widać w komendzie przecinki są zbędne, natomiast w zapisie opcji, już są niezbędne.
Pokażę wam teraz kod na najprostszy przedmiot który nas gdzieś teleportuje
Jak widać proste - magmowy krem po kliknięciu PPM na nim, teleportuje nas w podaną lokalizację, zalecam zawsze używanie drugiej metody, gdyż jest bardziej wygodniejsza w użyciu.
Pora na naprawę
Ogólnie naprawa ma też kilka sposobów na jej zapis:
- sposób kodowany
- sposób komendowy (zalecany bardziej)
Sposób kodowany to nic innego jak:
Sposób komendą jest podobny do sposobu teleportacji tyle że musimy wpisać jako KTÓRA OSOBA wykona się ta komenda (bo osoby są 2 - gracz, konsola). Oczywiście musi to być gracz
Wygląda to mniej więcej tak:
Zatem przedmiot naprawy będzie miał następujący kod:
To w zasadzie wszystko. Teleportacja jest jednym z częściej używanych rzeczy w skripcie niż naprawa, więc myślę, że warto ją znać
To by było na tyle dzisiaj
Pozdrawiam cieplutko mordki
ironhide