MineServer.pl - Minecraft Serwer Serwery Minecraft

Pełna wersja: [Poradnik] Edycja pliku level.dat
Aktualnie przeglądasz uproszczoną wersję forum. Kliknij tutaj, by zobaczyć wersję z pełnym formatowaniem.
level.dat - Plik znajdujący się w każdym save odpowiadający za zapis podstawowych rzeczy takich jak położenie gracza, położenie spawnu, gamerule, itemy w ekwipunku itp.

Do edycji tego pliku potrzebny nam jest program "NBTExplorer". Jest on prosty w instalacji.

Gdy już zainstalujemy ten program i chcemy edytować nasz świat wchodzimy w start > wpisujemy "%appdata%" i klikamy enter > wchodzimy w ".minecraft" > saves > świat który chcemy edytować > klikamy prawym na "level.dat" i na pasku wyboru wybieramy opcje "otwórz za pomocą" i klikamy program "NBTExploler".
[Obrazek: image.php?di=S89I]

Gdy wejdziemy w level.dat okno pliku wygląda mniej więcej tak:
[Obrazek: image.php?di=WE0W]

Jak chcemy zmienić zawartość danego wpisu klikamy na dany wpis dwukrotnie. Gdy wciśniemy dwukrotnie wpis wyskoczy nam okno (poniżej jest napisane co trzeba lub można wpisać).
[Obrazek: image.php?di=DJ5W]

Przed edycją należy zapisać edytowany świat. Kiedy świat będzie otwarty i zapiszemy edytowany plik level.dat to może on się nam nie zapisać.

Jak chcemy zapisać nasz edytowany plik level.dat to musimy w oknie NBTexploler wejść w File > i wcisnąć opcje save.

Znaczenie poszczegulnych wpisów: (nie będę wymieniać wszystkich)
- allowCommands - czy w danym świecie można wpisywać komendy. Gdy wpiszemy 0 to nie będzie można, a jak 1 to komendy będą działać.
- hardcore - czy na danym świecie ma być tryb hardcore. Przydaje się to jak zginie się na hardcore i chcę się odzyskać świat.
- raining - czy w danym świecie ma padać deszcz. 0 oznacza że nie będzie, a 1 oznacza że będzie.
- rainTime - czas padania deszczu od chwili jego włączenia.
- DayTime - czas w minecrafcie. 0 oznacza poranek, a 40000 oznacza noc.
- RandomSeed - oznacza jaki seed ma dany świat.
- LevelName: {nazwa świata} - oznacza jaką nazwę ma świat.

Znaczenie wpisów w "Data > GameRules":
(true - włącza, false - wyłącza)
- commandBlockOutput - Włącza lub wyłącza wysyłane wiadomości przez command blocki.
- doFireTick - Włącza lub wyłącza rozpowszechnianie się ognia.
- doMobLoot - Włącza lub wyłącza wyrzucane exp i rzeczy przez potwory i zwierzęta.
- doMobSpawning - Włącza lub wyłącza spawnowanie się zwierząt i potworów.
- doTitleDrops - Włącza lub wyłącza drop z bloków.
- keepInventory - Włącza lub wyłącza drop itemów po śmierci.
- mobGriefing - Włącza lub wyłącza niszczenie przez moby.
- doDaylightCycle - Włącza lub wyłącza zamrażanie czasu.
- naturalRegeneration - Włącza lub wyłącza regenerowanie życia.

Wpisy które będą nas bardziej obchodzić "Data > Player":
- Fire - czas płonięcia. (norma to -20)
- Health - ile mamy życia (hp). Najwięcej można ustawić 20.
- foodlevel - ile mamy głodu. 0 oznacza że jesteśmy głodni, a 20 że mamy pełny głód.
- playerGameType - gamemode.
- Score - jaki wyświetli nam się wynik po śmierci. (xp)
- XpLevel - jaki mamy level xp. (Maksymalnie można wpisać "999999999")
[Obrazek: image.php?di=LLW1]

"Data > Player > Inventory":
Dzięki tej opcji możemy zrobić super enchanty. Najpierw wkładamy do ekwipunku daną rzecz z byle jakim enchantem. Jak np chcemy zaenchantować diamentowy miecz na ostrość 9999 i mamy w ekwipunku byle co z byle jakim enchantem, wchodzimy w inventory > 5 entiries > zmieniamy id na 276 (id miecza) > tag: 2 entries > ench: 1 entry > 2 entries > w id wpisujemy 16 (id enchantu ostorści) i w lvl wpisujemy lvl enchantu który chcemy, np 9999.
--> Więcej informacji od ID <--

"Data > Player > Pos" (położenie gracza):
Pewnie zastanawialiście się jak dotrzeć na ostateczną granice mapy, a comandblocki pozwalały dotrzeć wam do kratki 30000000. Dzięki edycji pliku level.dat dostaniecie się jeszcze dalej!
[Obrazek: image.php?di=B24C]
To co oznaczyłem na czerwono to położenie X.
To co oznaczyłem na pomarańczowo to położenie Y.
To co oznaczyłem na niebiesko to położenie Z.
Rotation oznacza w którą stronę się patrzymy. Nie jest to za bardzo potrzebne.

"Data > Player > abilitles".
Są to przydatne efekty.
- flySpeed - oznacza szybkość latania. Norma to 0,05.
- walkSpeed - oznacza szybkość chodzenia. Norma to 0,1.

Jest to poradnik mojego autorstwa. Nie życzę sobie kopiowania go.
Fajny poradnik! Plusełek dla Ciebie Smile
Epicki poradnik, leci plus
Super +
Plackuu ... Ciągle mnie czymś nowym zaskakujesz Big Grin. Pomysłowe a w szczególności przydatne.
Bardzo fajny poradnik!
Epickie +
Poradnik przydatny. Czytelny i estetyczny. Warty plusa Big Grin
Ciekawe, troszkę poczytałem Smile +
Dobry poradnik. +
Przekierowanie