17-April-2016, 12:18:38
level.dat - Plik znajdujący się w każdym save odpowiadający za zapis podstawowych rzeczy takich jak położenie gracza, położenie spawnu, gamerule, itemy w ekwipunku itp.
Do edycji tego pliku potrzebny nam jest program "NBTExplorer". Jest on prosty w instalacji.
Gdy już zainstalujemy ten program i chcemy edytować nasz świat wchodzimy w start > wpisujemy "%appdata%" i klikamy enter > wchodzimy w ".minecraft" > saves > świat który chcemy edytować > klikamy prawym na "level.dat" i na pasku wyboru wybieramy opcje "otwórz za pomocą" i klikamy program "NBTExploler".
![[Obrazek: image.php?di=S89I]](http://mineserwer.pl/uploadzdjec/image.php?di=S89I)
Gdy wejdziemy w level.dat okno pliku wygląda mniej więcej tak:
![[Obrazek: image.php?di=WE0W]](http://mineserwer.pl/uploadzdjec/image.php?di=WE0W)
Jak chcemy zmienić zawartość danego wpisu klikamy na dany wpis dwukrotnie. Gdy wciśniemy dwukrotnie wpis wyskoczy nam okno (poniżej jest napisane co trzeba lub można wpisać).
Przed edycją należy zapisać edytowany świat. Kiedy świat będzie otwarty i zapiszemy edytowany plik level.dat to może on się nam nie zapisać.
Jak chcemy zapisać nasz edytowany plik level.dat to musimy w oknie NBTexploler wejść w File > i wcisnąć opcje save.
Znaczenie poszczegulnych wpisów: (nie będę wymieniać wszystkich)
- allowCommands - czy w danym świecie można wpisywać komendy. Gdy wpiszemy 0 to nie będzie można, a jak 1 to komendy będą działać.
- hardcore - czy na danym świecie ma być tryb hardcore. Przydaje się to jak zginie się na hardcore i chcę się odzyskać świat.
- raining - czy w danym świecie ma padać deszcz. 0 oznacza że nie będzie, a 1 oznacza że będzie.
- rainTime - czas padania deszczu od chwili jego włączenia.
- DayTime - czas w minecrafcie. 0 oznacza poranek, a 40000 oznacza noc.
- RandomSeed - oznacza jaki seed ma dany świat.
- LevelName: {nazwa świata} - oznacza jaką nazwę ma świat.
Znaczenie wpisów w "Data > GameRules":
(true - włącza, false - wyłącza)
- commandBlockOutput - Włącza lub wyłącza wysyłane wiadomości przez command blocki.
- doFireTick - Włącza lub wyłącza rozpowszechnianie się ognia.
- doMobLoot - Włącza lub wyłącza wyrzucane exp i rzeczy przez potwory i zwierzęta.
- doMobSpawning - Włącza lub wyłącza spawnowanie się zwierząt i potworów.
- doTitleDrops - Włącza lub wyłącza drop z bloków.
- keepInventory - Włącza lub wyłącza drop itemów po śmierci.
- mobGriefing - Włącza lub wyłącza niszczenie przez moby.
- doDaylightCycle - Włącza lub wyłącza zamrażanie czasu.
- naturalRegeneration - Włącza lub wyłącza regenerowanie życia.
Wpisy które będą nas bardziej obchodzić "Data > Player":
- Fire - czas płonięcia. (norma to -20)
- Health - ile mamy życia (hp). Najwięcej można ustawić 20.
- foodlevel - ile mamy głodu. 0 oznacza że jesteśmy głodni, a 20 że mamy pełny głód.
- playerGameType - gamemode.
- Score - jaki wyświetli nam się wynik po śmierci. (xp)
- XpLevel - jaki mamy level xp. (Maksymalnie można wpisać "999999999")
![[Obrazek: image.php?di=LLW1]](http://mineserwer.pl/uploadzdjec/image.php?di=LLW1)
"Data > Player > Inventory":
Dzięki tej opcji możemy zrobić super enchanty. Najpierw wkładamy do ekwipunku daną rzecz z byle jakim enchantem. Jak np chcemy zaenchantować diamentowy miecz na ostrość 9999 i mamy w ekwipunku byle co z byle jakim enchantem, wchodzimy w inventory > 5 entiries > zmieniamy id na 276 (id miecza) > tag: 2 entries > ench: 1 entry > 2 entries > w id wpisujemy 16 (id enchantu ostorści) i w lvl wpisujemy lvl enchantu który chcemy, np 9999.
--> Więcej informacji od ID <--
"Data > Player > Pos" (położenie gracza):
Pewnie zastanawialiście się jak dotrzeć na ostateczną granice mapy, a comandblocki pozwalały dotrzeć wam do kratki 30000000. Dzięki edycji pliku level.dat dostaniecie się jeszcze dalej!
![[Obrazek: image.php?di=B24C]](http://mineserwer.pl/uploadzdjec/image.php?di=B24C)
To co oznaczyłem na czerwono to położenie X.
To co oznaczyłem na pomarańczowo to położenie Y.
To co oznaczyłem na niebiesko to położenie Z.
Rotation oznacza w którą stronę się patrzymy. Nie jest to za bardzo potrzebne.
"Data > Player > abilitles".
Są to przydatne efekty.
- flySpeed - oznacza szybkość latania. Norma to 0,05.
- walkSpeed - oznacza szybkość chodzenia. Norma to 0,1.
Jest to poradnik mojego autorstwa. Nie życzę sobie kopiowania go.
Do edycji tego pliku potrzebny nam jest program "NBTExplorer". Jest on prosty w instalacji.
Gdy już zainstalujemy ten program i chcemy edytować nasz świat wchodzimy w start > wpisujemy "%appdata%" i klikamy enter > wchodzimy w ".minecraft" > saves > świat który chcemy edytować > klikamy prawym na "level.dat" i na pasku wyboru wybieramy opcje "otwórz za pomocą" i klikamy program "NBTExploler".
Gdy wejdziemy w level.dat okno pliku wygląda mniej więcej tak:
Jak chcemy zmienić zawartość danego wpisu klikamy na dany wpis dwukrotnie. Gdy wciśniemy dwukrotnie wpis wyskoczy nam okno (poniżej jest napisane co trzeba lub można wpisać).
Przed edycją należy zapisać edytowany świat. Kiedy świat będzie otwarty i zapiszemy edytowany plik level.dat to może on się nam nie zapisać.
Jak chcemy zapisać nasz edytowany plik level.dat to musimy w oknie NBTexploler wejść w File > i wcisnąć opcje save.
Znaczenie poszczegulnych wpisów: (nie będę wymieniać wszystkich)
- allowCommands - czy w danym świecie można wpisywać komendy. Gdy wpiszemy 0 to nie będzie można, a jak 1 to komendy będą działać.
- hardcore - czy na danym świecie ma być tryb hardcore. Przydaje się to jak zginie się na hardcore i chcę się odzyskać świat.
- raining - czy w danym świecie ma padać deszcz. 0 oznacza że nie będzie, a 1 oznacza że będzie.
- rainTime - czas padania deszczu od chwili jego włączenia.
- DayTime - czas w minecrafcie. 0 oznacza poranek, a 40000 oznacza noc.
- RandomSeed - oznacza jaki seed ma dany świat.
- LevelName: {nazwa świata} - oznacza jaką nazwę ma świat.
Znaczenie wpisów w "Data > GameRules":
(true - włącza, false - wyłącza)
- commandBlockOutput - Włącza lub wyłącza wysyłane wiadomości przez command blocki.
- doFireTick - Włącza lub wyłącza rozpowszechnianie się ognia.
- doMobLoot - Włącza lub wyłącza wyrzucane exp i rzeczy przez potwory i zwierzęta.
- doMobSpawning - Włącza lub wyłącza spawnowanie się zwierząt i potworów.
- doTitleDrops - Włącza lub wyłącza drop z bloków.
- keepInventory - Włącza lub wyłącza drop itemów po śmierci.
- mobGriefing - Włącza lub wyłącza niszczenie przez moby.
- doDaylightCycle - Włącza lub wyłącza zamrażanie czasu.
- naturalRegeneration - Włącza lub wyłącza regenerowanie życia.
Wpisy które będą nas bardziej obchodzić "Data > Player":
- Fire - czas płonięcia. (norma to -20)
- Health - ile mamy życia (hp). Najwięcej można ustawić 20.
- foodlevel - ile mamy głodu. 0 oznacza że jesteśmy głodni, a 20 że mamy pełny głód.
- playerGameType - gamemode.
- Score - jaki wyświetli nam się wynik po śmierci. (xp)
- XpLevel - jaki mamy level xp. (Maksymalnie można wpisać "999999999")
"Data > Player > Inventory":
Dzięki tej opcji możemy zrobić super enchanty. Najpierw wkładamy do ekwipunku daną rzecz z byle jakim enchantem. Jak np chcemy zaenchantować diamentowy miecz na ostrość 9999 i mamy w ekwipunku byle co z byle jakim enchantem, wchodzimy w inventory > 5 entiries > zmieniamy id na 276 (id miecza) > tag: 2 entries > ench: 1 entry > 2 entries > w id wpisujemy 16 (id enchantu ostorści) i w lvl wpisujemy lvl enchantu który chcemy, np 9999.
--> Więcej informacji od ID <--
"Data > Player > Pos" (położenie gracza):
Pewnie zastanawialiście się jak dotrzeć na ostateczną granice mapy, a comandblocki pozwalały dotrzeć wam do kratki 30000000. Dzięki edycji pliku level.dat dostaniecie się jeszcze dalej!
To co oznaczyłem na czerwono to położenie X.
To co oznaczyłem na pomarańczowo to położenie Y.
To co oznaczyłem na niebiesko to położenie Z.
Rotation oznacza w którą stronę się patrzymy. Nie jest to za bardzo potrzebne.
"Data > Player > abilitles".
Są to przydatne efekty.
- flySpeed - oznacza szybkość latania. Norma to 0,05.
- walkSpeed - oznacza szybkość chodzenia. Norma to 0,1.
Jest to poradnik mojego autorstwa. Nie życzę sobie kopiowania go.