Witam serdecznie!
Jesteśmy po drugiej próbie zrobienia dobrego turnieju PVP w przeciągu 2 dni i oczywiście drugiej mało udanej. Niestety nie jestem w stanie sobie odpowiedzieć, jak ludzie organizujący takie wydarzenia nie widzą, że event jest tragiczny jakościowo. Wypiszę ładnie w podpunkcikach co mi i pewnie sporej ilości osób się nie podoba, i super by było to zmienić!!!
1) Dobieranie ludzi do walk
Turniej PvP jest skonstruowany w taki sposób, że bierze dwie randomowe osoby, które są na liście zapisanych. Przekłada się to na intrygujący kalendarz walk; przykład: osoba A w przeciągu 10 walk zawalczy 4 razy, natomiast osoba B równe 0.
Propozycja:
Wprowadzić podział turnieju na rundy. Gracze, którzy wygrają swoją walkę niech będą przenoszeni na rundę 2 itd. aż do finału.
2) Niesamowite doznania PVP
Wydaje mi się, że defaultowy knockback to nie jest to, co przenosi się na ciekawą rozgrywkę. Walka to po prostu stanie w sobie, cud jak komuś uda się założyć combo (na osobach, które nie trzymają myszki po raz pierwszy).
Propozycja:
Wprowadzić jakikolwiek grywalny, zmodyfikowany knockback na ten tryb.
3) Idealny dobór uzbrojenia i uderzenia krytyczne
Połączenie dotychczasowego knocka, jak i ekwipunku jest dość… wybuchowe? Pomińmy fakt opisywany w podpunkcie drugim, walka w zdecydowanej większości przypadków wygląda tak, że osoba która zada 4 hity wygrywa. To jest loteria (mowa o legitnych graczach umiejących trzymać myszkę). Nie bez powodu został wrzucony tutaj jednak wątek uderzeń krytycznych. Fajnie by było, gdyby skończyło się na tych 4 hitach, bo potrafimy się spotkać z liczbą wynoszącą 3.
Propozycja:
V1 – Zrobić jakikolwiek ekwipunek, na którym chociaż będzie trzeba się wysilić do zadania 10 hitów.
V2 – Usunąć/zmniejszyć obrażenia krytyczne.
4) Perfekcyjna reakcja na cheaterów
Nie mam zamiaru głowić się nad tym jak rozwiązać problem osób cheatujących, powiem tyle że wystarczy rozsądny AC, by nie było blatant cheaterów. Nikt nie będzie jednak tego oczekiwał. Ludzie wymagają natomiast tego, że kiedy trafi się już taki cheater, to zostanie zbanowany. Krótka historia na podstawie dzisiejszego eventu – wygrała osoba na reachu, no nie wiem, z 4.0? Wydaje mi się, że pomimo fatalnego knocka i szybkiej walki można było zobaczyć, że coś z kolegą jest nie tak. To, że weźmiecie go na sprawdzanie da tyle, co nic. Wybaczcie, ale nie wykryjecie ludziom jakichkolwiek ghost clientów, no nie ma bata. To nie ma być stricte krytyka waszego sprawdzania, które nadal nie jest na wybitnym poziomie i już nigdy nie będzie. Spotykamy się tutaj raczej z kwestią tego, że czasy tak się zmieniły, że wykrycie ghost clientów i innych ciekawych rzeczy staje się coraz trudniejsze, gdzie zwykli komputerowi użytkownicy, a nawet osoby które trochę siedzą w systemikach, programowaniu itd. nie mają szans ich wykryć. Nie bez powodu wiele serwerów odchodzi od sprawdzania ludzi, a kieruje się w stronę inwestowania w anticheaty.
Propozycja:
Banować osoby, których reach jest zauważalny gołym okiem, zamiast bawić się w sprawdzanie? W AC raczej nie zainwestujecie, więc chociaż tyle.
5) Super mapa i pole widzenia
Jeszcze nie widziałem dobrego serwera, który na różnych eventach PVP stawia na kaktusy i pajęczyny na mapie. Nie dość, że wygląda to według mnie po prostu gorzej, to jest po prostu nonsensem na evencie PVP. Co do pola widzenia, rozumiem że kiedyś mogło to powodować jakieś lagi, jak gromadziliście wiele osób w jednym miejscu, ale teraz? No mieliśmy dzisiaj 40 osób na evencie. W praktyce wygląda to tak, że osoby walczące pierw muszą ogarnąć, gdzie znajduje się ich przeciwnik, by ktoś nie wyłonił się zza kaktusa i ich nie zabił.
Propozycja:
V1 - Usunąć kaktusy, pajęczyny, wodę na mapie
V2 - Dać większe pole widzenia
6) Idealna organizacja
Kwestia przekładania i spóźniania się z eventami była wcześniej, natomiast czego nie było? Organizacji eventu podczas jego trwania. Wszystko fajnie, że walki trwają łącznie 10-15 minut, tylko problem jest w tym, że sprawdzanie osób trwa dwa razy dłużej. Kiedy nie jesteście w stanie wyłonić od razu zwycięzcy bez sprawdzania, to większość osób wychodzi, no bo w końcu komu chce się czekać na to, czy gość dostanie bana, czy nie. Z jednej strony nie można was winić, fajnie że szukamy niezwykle uczciwych użytkowników tej gry, a z drugiej strony to strata czasu i po prostu nuda. Abstrahuje od faktu opisanego w podpunkcie 4. Kwestie sprawdzania osób w środku trwania eventu, bałaganu z tym co zrobić, jak cheater wygra itd. przemilczę.
Propozycja:
Kiedyś eventy PVP organizowane były w taki sposób:
https://mineserwer.pl/Temat-%E2%9C%B0-Tu...urniej+pvp
https://mineserwer.pl/Temat-Turniej-PvP-...urniej+pvp
Osobiście uważam, że coś takiego jest o niebo lepsze, nie tylko z powodu jasnego terminarza, ale też z powodu raczej lepszej selekcji graczy (imo cheaterzy się nie zgłoszą, a jak już to zdecydowanie mniejsza liczba).
Pozdrawiam z rodzinką, o lagach bungee tutaj nie będę wspominać.