Hej! Oto kolejna cześć serii zwanej ,,Skript". W dzisiejszym poradniku nauczymy się argumentów. Bez nich nie stworzymy porządnego skryptu, ale można ich się łatwo wyuczyć
.
Co to są te ,,Argumenty"?
Argumenty to inaczej: Miejsce w które możemy wpisać dowolną dane, miejsce gdzie wpisujemy zatwierdzoną już dane. Argumenty pomogą nam dodać do komendy więcej opcji. Przykładowo: Komenda /help pokazuje tylko 1 wiadomość. Gdy dodamy argument [<text>] będziemy mogli wpisać tam naszą dane, np: /help 2.
Jak mogę stosować te argumenty?
Argumenty można stosować na przykład do: Wpisywania kodu, urozmaicenia komendy
. Tutaj możemy znaleźć zastosowanie argumentów:
Kliknij
Co zrobić aby: gracz wpisywał mój argument?
Aby gracz wpisywał naszą wybraną dane trzeba: Sprawdzić czy argument jest prawidłowy. Można też wprowadzić aby pokazywało nam komunikat jeśli ów argument będzie nie poprawny. Przykład mamy tutaj:
Kliknij
Gracz nie wpisuje argumentu, i crashuje komendę. Co zrobić?
Wiele autorów skryptów zapomina aby: Sprawdzać czy argument został wpisany. Możemy też zrobić że: Gdy gracz nie wpisał argumentu wysyła mu komunikat, o tym że nie wpisał nic. Przykład możemy zobaczyć tutaj:
Kliknij
Czy mogę stawiać więcej argumentów?
Odpowiedź jest prosta. Tak, można stawiać kilka argumentów w 1 komendzie, ale trzeba uważać aby: Nie pogubić się z tymi ,,danymi". Przykład wielu argumentów możemy zobaczyć tutaj (System PW):
Kliknij
Dodatkowe informacje o argumentach:
Dodatkową informacją jest to że: Możemy używać argumentów typu: [<number>] (Liczba), [<player>] (Aktywny gracz) oraz [<offlineplayer>] (Nieaktywny gracz). Przykład możemy podejrzeć tutaj:
Kliknij
To na tyle
. W komentarzach możesz proponować kolejne pomysły na poradniki
.