Witam
. Dzisiejszy poradnik będzie raczej pisaniem na zamówienie, ale do rzeczy. Dzisiaj zajmiemy się klatkami sprawdzającymi czyli miejscem do sprawdzania graczy. Będzie mało do omówienia a więc zaczynajmy:
Jak ustawić miejsce klatki?
By ustawić miejsce klatki możemy użyć lokacji. Wtedy nasze klatki będą wydajne i na 100% nie zbugują się. Tutaj możemy znaleźć odłamek kodu na ustawienie klatki:
https://code.skript.pl/fIYBRCyU/
Jak zrobić aby: gracza teleportowało do mojej klatki?
By zrobić ów komendę będziemy musieli użyć
Argumentów (O nich w kolejnym poradniku). Będziemy przemieszczać Byt numer 1 do miejsca o nazwie {Klatka}. Tutaj dodałem kod z objaśnieniem:
https://code.skript.pl/wQbgYjpO/
Gracz podczas sprawdzania wpisuje /spawn, lub loga. Co zrobić?
Częstym problemem klatek jest to że: Gracz może lognąć, lub wpisać /spawn. My mu tą możliwość zablokujemy za pomocą
zmiennych. Tutaj możemy zobaczyć kod z objaśnieniem:
https://code.skript.pl/3mPxMLkT/
Gdy gracz jest czysty nadal jest sprawdzany. Co zrobić?
Aby temu zaradzić wystarczyć stworzyć komendę za pomocą argumentów, która wyłączy nam zmienną. Kod z objaśnieniem znajdziemy tutaj:
https://code.skript.pl/gQJI8Mrf/
Gracz nie wie że jest sprawdzany. Jak temu zaradzić?
My zaradzimy temu prostym komunikatem wysyłanym co 5 sekund do niego, gdy zmienna będzie ustawiona na true. Tutaj jest kod z objaśnieniem jak to wykonać:
https://code.skript.pl/5sZiAIua/
Liczę że poradnik przypadnie wam do gustu. W komentarzach możecie pisać propozycje na kolejne poradniki.