[Rozwiązane] Zadania ze spawna
Cześć, z tej strony Bagietka, lokalny nerd, myślę że większość graczy grających regularnie mnie zna. Od pewnego czasu na trybie Skyblock zachodzi dużo zmian – naprawiane są błędy, bugi, ale również zwiększyła się aktywność ze strony administracji. Tryb ten ma do zaoferowania graczom to co klasyczny skyblock – wyspę, warpy, całkiem rozbudowaną listę /is settings czy /is challenges. Na tle ostatnich zmian, uważam że warte uwagi są zadania u NPCów, jakie można znaleźć na spawnie. Nie oszukujmy się – mało kto je wykonuje, a jeśli już to są to nowi gracze, którzy po wykonaniu jednego zadania tracą motywacje do następnych. Powód w mojej ocenie wydaje się bardzo prosty – nagrody za te zadania są mało atrakcyjne. Korzystając z fali ostatniego trendu, jakim jest naprawianie/zmienianie/dodawanie nowych rzeczy do trybu, uważam że należało by nieco urozmaicić wynagrodzenia za zadania.
Poniżej znajduje się lista 19 NPCów, jakie udało mi się znaleźć. Szczególne podziękowania należą się graczom: Martynkaa2003, Kuleczka17 oraz Milans27, którzy pomogli w poszukiwaniach. NPCów na liście jest 19, można śmiało przypuścić że jest 20, ale szukanie tego ostatniego jest jak szukanie igły w stogu siana.
Ares (X: -237 Y: 80 Z: -1535) 20 kamiennych mieczy – 150$
Tytios (X: -152 Y: 76 Z: -1397) Łuk i stak strzał – 100$
Posejdon (X: -198 Y: 77 Z: -1396) 64 ryby trop, dorszy i rozdymek – 2 wiadra z wodą, 10 szt. gliny i 3 lilie
Nimfa wodna (X: -72 Y: 69 Z: -1400) 3 stacki lazurytu – Muszla Amfitryny
Amfitryna (X: -189 Y: 76 Z: -1398) Muszla Amfitryny – 100$
Prometeusz (X: -284 Y: 62 Z: -1439) Stack diamentów – 300$
Arachne (X: -198 Y: 80 Z: -1493) 2 stacki nici – 3 szt. ziemi 2 szt. żwiru
Uranos (X: -135 Y: 78 Z: -1424) Diamentowy topór – 10 szt. lapisu
Horkos (X: 15 Y: 93 Z: -1321) 3 stacki złota – 10 szkła, 10 redstone, 10 jasnogłaz
Tantal (X: 35 Y: 87 Z: -1440) stack jabłek – 100$
Salmoneus (X: 13 Y: 40 Z: -1378) stack złota, żelaza i węgla – 200$
Hestia (X: -9 Y: 83 Z: -1393) 3 stacki pochodni i zapalniczka – 200$
Syzyf (X: -25 Y: 83 Z: -1384) 10 stacków kamienia – 32 szt. redstone
Kalisto (X: -74 Y: 96 Z: -1271) 3 stacki chleba – 5 ziemi 3 piasku
Niobe (X: -64 Y: 99 Z: -1237) 2 stacki dyń 1 stack arbuza – 5 ziemi i wiaderko wody
Selene (X: -135 Y: 100 Z: -1170) 128 skóry – 5 sadzonek dębu i 10 jabłek
Lydia (X: -69 Y: 103 Z: -1185) stack papieru i atramentu – 64 kamienne cegły i 5 paprotek
Artemida (X: -78 Y: 100 Z: -1136) stack prochu, zgniłego mięsa i kości – 250$
Iksjon (X: 45 Y: 96 Z: -1328) 30 butelek z wodą – 200$
Pytanie jakie narzuca się Wam na myśl to to, co moim zdaniem należałoby zmienić. Należy mieć na uwadze, że część zadań jest względnie prosta do wykonania (dla doświadczonego gracza prawie wszystkie), dlatego też należy zachować balans w kwestii ewentualnego wynagrodzenia. Może warto byłoby niektóre zadania zmodyfikować w taki sposób, by usatysfakcjonować nie tylko nowych graczy.
Bardzo podobało mi się to ,,podwójne” zadanie Nimfy wodnej i Amfitryny, które aż się prosi o rozbudowanie o trzeci, czwarty czy nawet piąty łańcuszek, za którego wykonanie otrzymywalibyśmy fajną nagrodę.
Ciekawym pomysłem również byłoby stworzenie zupełnie nowej waluty, jaką otrzymywaliby gracze za każde zadanie w formie ,,bonusu”. Taką walutę można by wymienić na rzadkie itemy (patrz lista niżej) u jakiegoś NPCa.
Nagrodą za większość zadań są dolary ($), ale może warto pokusić się o zamianę ich na itemy? Powiem nawet więcej, itemy, których nie będzie się dało zdobyć w inny sposób, jak chociażby:
- Gąbka
- Kryształy/odłamki pryzmarynu (do tworzenia latarni)
- Oddech smoka (mikstury)
- Uschnięty krzak
- Zbroja dla konia
… czy nawet Trójząb
Warto pokusić się również o dodanie itemów występujących na serwerze nieco rzadziej, takich jak:
- Tarczka (żółw)
- Miód (plastry/butelki?)
- Pajęczyna (nie mylić z nicią)
- Siodło
- Cegły (glina?)
- Orb (obecnie tylko dla rangi premium)
Aby nie robić spamu kolejnym tematem, ostatnio zauważyłem że:
- w zadaniu /is challenges z miksturami brakuje mikstury żółwiego mistrza
- /warp enchant jest bez sensu (mało biblioteczek), bo pod /warp kopalniarangi jest pełen 30 lvlowy, wystarczy zejść piętro niżej
- nie działa /is settings -> Challenges protection – nie da się wykonywać challenges na wyspach innych graczy, chyba że taki był zamysł
W /is settings jest takie coś jak ,,Trample crops” (ikona pszenicy), które w mojej ocenie jest pozbawione sensu. Kto normalny skacze komuś po sadzonkach na wyspie? Na miejsce tego ustawienia wrzuciłbym możliwość sadzenia nasion (bez arbuza i dyni) na czyjejś działce, gdy ziemia jest ,,zmotykowana”, jak również możliwość zbierania plonów zasadzonych na takim bloku. Początkowi gracze mają ograniczony dostęp do dirta z powodu jego wysokiej ceny, takie rozwiązanie znacznie ułatwiłoby im rozpoczęcie gry.
Z mojej strony to tyle, zachęcam do dyskusji na wyżej poruszone tematy, z chęcią poznam Wasze zdanie.
Pozdrawiam,
Bagietka
(Ten post był ostatnio modyfikowany: 28-September-2020 21:29:03 przez Bagietka.)
|