Słyszałem że banan chce zmieniać w wvsp pewne rzeczy, a najbardziej eksplozje i chce przez to przywrócić sens murów. Szczerze jak sobie obmyśliłem ogólnie całą sytuację na trybie to wydaje mi się że zwykłe wywalenie eksplozji z połowy klas nie da za dużo gdyż np. bossy
(gdzie ich mało nie ma) mają dalej swoje mobilne skille i mur mogą łatwo obejść a tym bardziej zazwyczaj mają portal endermana cały czas włączony
(przez np. kampiące endermany) i w tym momencie tym bardziej mur nic nie da. Dlatego też chcę podzielić się pewnymi moimi przemyśleniami lub propozycjami do tego trybu. Zaznaczę że banan nie musi tego wprowadzać i słuchać się tych porad, może sobie równie pewne wnioski wyciągnąć gdyż są to tylko luźne do przedyskutowania propozycje.
Jeśli te propozycje i tak nie będą do końca
dobre/dobrze przemyślane to myślę że to może ułatwić sprawę. Tu jest lista wszystkich potworów, które mają eksplozje
oraz niszcz bloki (gdyż mam do niego pewne zastrzeżenie) a te wytłuszczone to są klasy z eksplozjami
ale to jest ich główny atak/cel.
♦ Klasy z
eksplozją:
-
Creeper
-
Golem
- Kostucha
- Dementor
- Herobrine
- Szatan
- Nekromanta
-
Gigant
-
Krowa
- Rycerz
- Warlock
- Magma
- Zjawa
♦ Klasy z
niszcz bloki:
- Creeper
- Rybik
- Golem
- Gigant
- Krowa
- Rycerz
- Herobrine
Co tu dużo mówić, z pewnością wiele z tych
bosów/potworów nie zasługuje na eksplozje, i IMO są to:
- Kostucha - Mob, który tak na prawdę ma cholernie podobny eq do herobrine czy szatana i wydaje mi się że jest to zwykły zlepek istniejących skilli i przez to zdecydowanie nie jest ona klasą zasługującą na eksplozję. Szczerze nwm nawet jaki był jej zamysł ale mam pewną dla niej propozycję.
- Dementor - Boss, który ma movement swój demoniczny ten atak i podskok przez co tym bardziej nie zasługuje na eksplozje.
- Rycerz - Tak samo jak poprzednie. Boss, którego celem jest atak mele więc eksplozja w nim nie powinna być.
- Warlock - Też to samo. Nie powinien mieć eksplozji gdyż nie dość że ma on movement
(speed i podskok) to jeszcze jest pod walkę pvp bo ma miecz i siłkę od maski.
- Magma - Boss z podskokiem, eksplozja do wywalenia. Mam propozycję zastępującą tego skilla.
- Zjawa - Boss z lataniem więc tym bardziej eksplozja na nie. Też mam pomysł na nowy skill dla niego.
- Nekromanta - W przypadku poprzednich klas, ma ona movement czyli teleport więc eksplozja też do wywalenia tutaj gdyż takie klasy mogą łatwo przejść na ich drugą stronę i od tyłu rozwalać a te mury w końcu służą żeby trochę zatrzymać potwory.
- Krowa - Szczerze ten boss
jedyne co powinien posiadać to tylko swoją atomówkę. Mam dla atomówki pewną propozycję ale na razie drążę temat eksplozji.
- Golem - IMO nie powinien mieć on też eksplozji gdyż przeze mnie zaproponowany niszcz bloki byłby dość skutecznym a zarazem ciekawym rozwiązaniem.
A więc od razu mogę przejść do niszcz bloki. Na wvsp1 działało ono w taki sposób, że nie niszczyło 1 klikniętego bloku a tworzyło małą eksplozję, która niszczyła parę bloków w okół a więc to jest pierwsza propozycja, zrobić by niszcz bloki tworzyło w klikniętym bloku małą eksplozję niszczącą parę bloków w okół
jak na wvsp1.
Załóżmy że ten item już tak działa, a więc na niego nie zasługują:
- Rybik - Ma on skilla, który osłabia mury i sprawia że szybciej się go wykopuje więc niszcz bloki nie powinien tu być. Dodam tu małą propozycję, czyli żeby dodać mu 3 jajka rybików tak jak miał on na wvsp1. Nie sprawi to zaraz tej klasy broken ale za to ciekawy klimat i odwrócenie uwagi od wojowników i
"zamaskowanie" się w ich gronie.
- Creeper - Przypominam że zakładam że moja propozycja na nowe niszcz bloki jest wdrożona, creeper raczej nie powinien mieć niszcz bloki bo sam już eksploduje. Szczerze mówiąc, jego eksplozja mogłaby nawet mieć powiększoną lekko moc, po tej zmianie wydaje mi się klasa byłaby częściej wybierana do niszczenia umocnień wojowników.
- Gigant - Boss, który ma dość mocną eksplozję + bije ona obrażenia duże więc uznam ją tutaj jako skill do ataku, nie powinien też mieć niszcz bloki gdyż skupia się głównie do bycia tankiem i atakowanie grupy wojowników.
- Krowa - Jak już wcześniej było wspomniane, krowa powinna mieć tylko atomówkę gdyż to boss na niespodziewany atak. Zresztą samą atomówkę może rozdupić połowę murów więc niszcz bloki również nie powinna mieć w zestawie.
- Rycerz - Klasa z dużym damage przez swój skill
(dziki szał ~4 serca + siłka 2) oraz movementem, tak można powiedzieć ale z mojego doświadczenia gry na jego koniu nie jest on ideałem również nie powinien mieć niszcz bloki.
- Herobrine - Klasa z movementem czyli podskokiem nie może mieć niszcz bloki.
Ogółem podsumowując temat eksplozji i tych niszcz bloki. Jeżeli jakaś klasa z dobrym movementem miałaby mieć którąś z omawianych rzeczy to ona sama musiałaby być dość słaba i łatwa to zabicia co skutkuje tym, że ma dobry movement i może uciec z przed miecza ale może zrobić dość duży rozpiernicz z murami. A takowej klasy na wvsp nie ma. Odniosę się jeszcze do golema, bo z moich przemyśleń wynikło że tylko on miałby niszcz bloki i słusznie, gdyż uzasadnienie na to jest jego slowness 2. Nie porusza się on szybko
i chociaż ma podskok to nie jest w stanie szybko przez wspomniany efekt podejść do murów a samo niszcz bloki skoro niszczyło by na mały obszar a nie 1 blok byłoby ciekawym aspektem dla tej klasy. A zaznaczę że ma on atak
fala sejsmiczna, która uruchamia w kodzie eksplozję gdy zada jakiś damage graczowi i nie ukrywam tutaj, mogłoby mieć to lekkiego buffa bo bije ono
1-1.5 serca wojownikowi. Tak, wiem że ta klasa sama dużo bije przez siłkę ale no, ma slowness więc wystarczy myśleć walcząc z nim. Zresztą nie jest jakiś częsty w wyborze klas w porównaniu do innych.
No dobra, skoro omówiłem już eksplozje to przedstawię tu parę propozycji.
♦ Portal endermana: Mam dla niego pewne zmiany.
1. Skrócić czas trwania ochronki. Ogółem trwa ona 10 sekund i nie oszukujmy się, ona bardziej wspomaga potwora w walce niż zapobiega farmieniu fragów odrazu na portalu. Dlatego też proponuję by zmniejszyć to do 5 sekund.
2. Zrobić, by enderman mógł włączyć portal
ale tylko wtedy, gdy znajduje się w odległości 30 bloków od portalu. Zapobiegnie to kampieniu endermanem w strefie.
3. Zbieranie portalu - taka mała zmiana mechaniki jego zdobywania, czyli po wykopaniu klocka on nie dropi a od razu trafia nam do inventory + w miejscu tego bloku stawiał by się obsydian. Ten drop nic praktycznie nie zmieni bo bloki i tak po wykopaniu woje sobie z łatwością podnosili a ten obsydian to ciekawa rzecz gdyż potwory po straceniu portalu dalej miałyby swój podest, z którego mogą atakować. A tak to teraz spadają.
♦ Stary młot thora: Moim zdaniem obecny thor, no dobra jest dobry ale wiele graczy by się ucieszyło gdyby działał by tak jak kiedyś czyli po rzucie nie byłby armor standem jak teraz tylko byłby itemem. Zmieniłoby to tylko to że trochę na bliższy dystans by się rzucał ale za to już nie byłby zbugowany jak teraz. A pioruny byłyby też dość spoko gdyż teraz ten obszar bije dosłownie na
2 kratki a tak to poprzedni efekt piorunów byłby zadowalający gdyż na większy dystans można wtedy wykorzystać szał bitewny. Szczerze dla mnie nie stanowi on w ogóle problemu by go odwzorować.
♦ Vortex: Tu taka mała propozycja. Tak jak na wvsp1 było, że vortex miał odrzut 6 to mógłby ten enchant zawitać w tej wersji. Nie zmieni to wiele, tylko to że można odrzucić od siebie jakiegoś potwora przez co w sumie może pomóc w ucieczce gdzie w sumie ma on 30 sekund cooldownu.
♦ Ogień: Tak jak trucizna ma bufowany damage, tak i ogniowi też by się to przydało bo w sumie jedyne co on robi obecnie to tylko przeszkadza. A tak w sumie, niektórzy nawet go nie zauważają.
♦ Zjawa: Skoro zaproponowałem usunięcie eksplozji z ghasta to byłby on totalnie useless gdyby miał tylko fireballa. Dlatego też mam pomysł na skilla pewnego. Używając go zaczął by pod graczem padać deszcz z łez
(czyli pojawiałyby się śnieżki ze zmienioną teksturą na łzę ghasta a jest to możliwe komendami) i one by po prostu zadawały damage wojownikom. Cały deszcz trwałby z 10 sekund a cooldown skilla to 20 sekund.
♦ Blaze: To boss, który głównie kojarzy się z ogniem i kulami ognistymi i szczerze jego kula ognista mogłaby działać tak, że zamiast 1 kulki mogłoby wystrzeliwać 3 kule z przerwą np. 8 ticków.
♦ Krowa: Jak wspominałem mam pewien prosty pomysł na jej atomówkę. Mianowicie mogę napisać jej damage z atomówki tak, żeby zależał od dystansu między krową a wojownikiem. W ten sposób można sprawić że będzie ona wymagała dokładniejszego podejścia do gracza + może być to lekki buff bo gdy wybuchnie dosłownie przy graczu może zabrać te
7 serc bo w końcu to jest ogromna eksplozja.
♦ Magma: W przypadku magmy jest podobnie jak u ghasta. Jej eksplozja jakby stanowi pewien damage i bez niego będzie trochę useless. Więc mam tu propozycję dodania jej customowego skilla czyli "Gorący obszar". Sprawiłby on to, że tworzy się po prostu w pozycji gracza trochę bloków magmy i w tym miejscu obszarowo będzie bić i podpalać wojowników. Taki niby obszarowy skill ale trwa tylko w jednym miejscu a mógłby trwać z
8 sekund. (do wyważenia jeśli spodoba się propozycja)
♦ Kostucha: Ostatnią rzeczą pozostaje tu kostucha. Jako iż to boss, który tak na prawdę nie wiadomo na czym polega to można by z niej wywalić plugawy atak i zastąpić czymś podobnym do tego ale tworzyła by wokół siebie 4 kostki magmy duże, które biłyby trochę większy damage od zwykłych slimów. Atak zniszczenia też nie widać tu jego sensu w tym zestawie dlatego też zrobiłbym tu coś na zasadzie opisanego skilla dla magmy z tym obszarem, ale kostucha by miała coś takiego ale obszar by tworzył się większy, trwałby z
20 sekund i zamiast ranić wojowników i palić nadawałaby im
Obumieranie II na
8 sekund. Mogłoby to nosić nazwę "Martwa strefa".
Ogólnie wspominając pewne skille to jestem w stanie je napisać bo skrypta bardzo dobrze ogarniam więc żaden problem, w sumie tylko jeden, czyli zaakceptowanie pomysłu xd.
Miło by było w sumie przegadać cały temat na dc.