Siema, skoro juz ma byc to nowe wd to moze dobrym pomyslem byloby wprowadzenie czegoś rodzaju rang dla wszystkich graczy, zamiast topki dla 10 najlepszych. System rang jest w wielu popularnych grach wieloosobowych: lol, cs, fifa, valo itd. ja sie zawsze jarałem wbijaniem rankingu wiec pomyślałem, że wprowadzenie czegoś tego typu na wd byłoby fajną alternatywą.
Po co wprowadzać taki system?
Urozmaicenie rozgrywki i wprowadzenie nowych możliwości. Zawsze można coś wymyślić wokół takiego systemu. Gracze lubią mieć jakiś cel i ze sobą rywalizować, dążyć do bycia najlepszym...
Co dawałoby wbijanie wyższych rang? (3 pomysły wykorzystania systemu rang)
1) Odblokowywanie klas wraz z zdobywaniem rang. Na starcie mamy jedynie klase wojownik wraz z wbijaniem rang będziemy w stanie kupić coraz bardziej wartościowe klasy. Już tłumacze, mając brąz możemy zakupić np. klasy budowniczy, alchemik, farmer, gdy zdobedziemy srebro otrzymamy mozliwosc kupna kolejnych klas berserker, duch, skorpion (klasy przypisałem losowo, ale pewnie im wyższa ranga tym lepsze klasy możesz zakupić.)
Przykładowe rangi (nazwy też mogłyby być bardziej podpasowane pod wd jakby co):
Brąz
Srebro
Gold
Platyna
Diament
ITD.
Pewnie mozna pomysleć, "co ty gadasz za głupoty, gracze z boskimi szybciej by odblokowali najwyzsze rangi i mieliby jeszcze wieksza dominacje przez lepsze klasy", ja na to raczej patrzę w ten sposób, że wszyscy gracze mieliby jakiś cel (kazdy pragnie być jak najwyzej w rankingu), i takie gadanie jest bez sensu bo gracz bez boskich z samą najlepszą klasą załóżmy ninja tak czy siak miał niskie szanse na pokonanie boskiego, a tak chociaz bedzie sobie wbijał ranking, którego punkty mogą być zdobywane nawet za wykonywanie najprostszych questów.
2) Zwykłe zdobywanie rang. Klasy byłyby dostępne do zakupu niezależnie od posiadanej rangi. Rangi nie dawałaby żadnych korzyści, jedynie pokazywałyby "status każdego gracza", nowi gracze mogliby podpytywać lepszych jak grac itd + rozwiązałoby problem wyważenia drużyn gdyż teraz każdy będzie przydzielany losowo do drużyny, by uniknąć sytuacji w których wszyscy najlepsi dochodzą do jednej drużyny i nie da się grać. To mogło by to działać wraz z rangami np. by za dużo diamentów nie było w jednej drużynie to system rang by ich rozmieszał z brązami i goldami.
3) Zdobywasz rangę możesz upgradeować jedną z klas:
Np. po zdobyciu silvera, gdy grasz berserkerem zdobywasz +2 więcej serduszek
po zdobyciu brązu, gdy grasz budowniczym otrzymujesz wiecej blokow
po zdobyciu golda, gdy grasz strzelcem otrzymujesz wiecej strzal
po zdobyciu platyny, gdy grasz duchem po zamianie miejscami z przeciwnikiiem otrzymujesz niewidzialność na 2s.
I wiele różnych takich upgradów, które można wymyśleć.
Jak zdobywać wyższą rangę?
Sposobów mogłoby być multum. Mogą to być albo strikte wygrane gry, zabojstwa oraz niszczenie kamienia albo do tego najprostsze rzeczy typu wygrana gra, zabojstwa graczy, robienie potek dla druzyny, niszczenie kamienia, postawieniu ilus blokow dziennie na mapie (z limitem), mogłoby się to łączyć nawet z wątekiem szumiela
https://mineserver.pl/Temat-WD-3-Codzienne-zadania, tylko, że zamiast hajsu dostawalibyśmy punkty do wbijania rangi. Też trzeba było wyważyć zeby troche czasu poswiecalo wbijanie punktów a nie co drugi dzień nowa ranga xD. Powiedzcie co myślicie o moim pomyśle, czy może ujrzeć światło dzienne, czy coś wymaga poprawy, który z 3 rozwiązań podanych przeze mnie wyżej najbardziej przypadło wam do gustu, jesli sie przyjmie to mozna zrobic jakas ankiete i wspolnie zdecydowac ktore rozwiazanie byloby najlepsze.