Sup.
Od niepamiętnych czasów zabrałem się za analizę słabych i mocnych stron każdej z profesji na bestRPG -
Wojownik,
Strzelec,
Mag i
Paladyn mają u mnie "wykreślone" możliwości w danej sytuacji w skali od 1 do 10 oraz kilka informacji pokroju ich mocne oraz słabe strony, zarówno z moją własną opinią odnośnie danej profesji. Chciałbym się z innymi tym dzisiaj podzielić. I oczywiście to subiektywna kwestia, nie każdy może się ze mną w wielu przypadkach zgadzać. Jednak zanim zacznę:
Ponieważ jest to najczęściej przeglądany dział o bestRPG, postanowiłem takie coś dać tutaj ze względu na to, że w końcu dotyczy to ów serwera. Jeśli jednak jest na takie smaczki przeznaczone inne miejsce, prosiłym o poinformowanie mnie pod tym wątkiem, bądź przeniesienie tematu do odpowiedniego działu. Bez zbędnego przeciągania, życzę miłego czytania:
-=Wojownik=-
Walka w zwarciu z pojedynczym celem:
7
Walka na dystans z pojedynczym celem:
4
Walka z dużymi grupami celów:
7
Walka z graczami (PvP):
4
Walka ze smokami:
4
Zapotrzebowanie na manę:
5
Jakość runy/run:
5
Użytek z Tawerny:
4
Potencjał profesji na serwerze:
6
Moja satysfakcja z gry profesją:
4
Wojownik to zbalansowana profesja. Główną bronią Wojownika jest jego broń biała. Dobrze sobie radzi w zwarciu i jest doskonały w walce z armiami przeciwników. Jego słabości są małe, ale również nie ma za dużo mocnych stron poza wspomnianą efektywnością przeciwko wielkim grupom mobów. Jedna z zalecanych profesji na początek gry na serwerze i w zasadzie najczęściej wybierana. Fakt, że jest prosta do nauczenia się budzi w sobie pierwotną wysoką popularność, jednak na wysokim poziomie traci na swej wartości w porównaniu do innych profesji.
-=Strzelec=-
Walka w zwarciu z pojedynczym celem:
3
Walka na dystans z pojedynczym celem:
10
Walka z dużymi grupami celów:
3
Walka z graczami (PvP):
10
Walka ze smokami:
10
Zapotrzebowanie na manę:
3
Jakość runy/run:
1
Użytek z Tawerny:
7
Potencjał profesji na serwerze:
6
Moja satysfakcja z gry profesją:
8
Strzelec, jak sama nazwa wskazuje, specjalizuje się się w walce na dystans. Niestety jego potencjał jest bardzo mały ze względu na to jak mało misji może wykonać z użyciem swojego głównego atrybutu. Prócz misji drużynowych, PvP oraz Heimdall'owych BOSS'ów nie ma dla niego miejsca. Jednak pomimo takiego ograniczenia wykonuje swoją rolę w jego miejscach niesamowicie. Smoki przy nim błagają o litość, graczom nie da do siebie podejść, Na annihilacjach to on jest annihilatorem. Wybierany przez graczy nowych, niedoświadczonych oraz weteranów mających na celu ustrzelenia nie jednej głowy. Nie zalecam
Strzelca na początek gry, jednak bardzo dobrze wspominam
Strzelca na arenie Death Winga, PvP oraz w misjach drużynowych.
-=Mag=-
Walka w zwarciu z pojedynczym celem:
8
Walka na dystans z pojedynczym celem:
7
Walka z dużymi grupami celów:
10
Walka z graczami (PvP):
7
Walka ze smokami:
2
Zapotrzebowanie na manę:
10
Jakość runy/run:
10
Użytek z Tawerny:
10
Potencjał profesji na serwerze:
7
Moja satysfakcja z gry profesją:
10
Mag to profesja siejąca zagładę swoimi zaklęciami zarówno w zwarciu jak i na dystans. Kosztuje dużo many, ale jest to bardzo efektywna profesja przeciwko większości istnień na serwerze, nawet graczom. Jedyną słabością
Maga są smoki, ponieważ te są odporne na wszystkie jego zaklęcia. Efektywniejszy w walce z grupami mobów niż jakakolwiek profesja, jednakże słabszy od innych profesji (z wyjątkiem
Strzelca) w walce z pojedynczymi żywotnymi celami ze względu na słaby DPS (Damage Per Second). Nie jest to klasa zalecana przeze mnie na początek, jednak nawet jeśli zacznie ktoś od
Maga, nie pożałuje swojej przyszłości.
-=Paladyn=-
Walka w zwarciu z pojedynczym celem:
10
Walka na dystans z pojedynczym celem:
4
Walka z dużymi grupami celów:
4
Walka z graczami (PvP):
5
Walka ze smokami:
5
Zapotrzebowanie na manę:
5
Jakość runy/run:
7
Użytek z Tawerny:
4
Potencjał profesji na serwerze:
8
Moja satysfakcja z gry profesją:
5
Paladyn jest profesją zbliżoną do
Wojownika, z jedną istotną różnicą -
Paladyn skupia uwagę bardziej na pojedynczych silnych celach niż na grupach. Jego ataki krytyczne szybko uśmiercają nawet najsilniejsze pojedyncze naziemne cele. Najbardziej zalecana przeze mnie profesja na początek gry, daje sobie radę nawet na wysokich poziomach. Jednakże gra
Paladynem nie daje takiej frajdy jak gra
Magiem, przynajmniej dla mnie. Nie ma nic bardziej satysfakcjonującego niż zabijanie kilkudziesięciu mobów jednym kliknięciem. DPS
Paladyna może nawet dwukrotnie przekroczyć DPS
Maga i półtorakrotnie DPS
Wojownika, o
Strzelcu nawet nie wspomnę. Dlatego jest tak wysoko ceniona w każdej chwili. Broń biała
Paladyna to czysta masakra wobec kogokolwiek.