Dobry wieczór, postaram się w rzetelny sposób podsumować darmowe profesje wojowników jak i potworów oraz dodać parę propozycji
Alchemik - Po nerfach, klasa z najsilniejszej stała się prawie, że najsłabszą. Zmniejszenie ilości ciast było bardzo dobrym ruchem, jednakże ilość mikstur leczenia jest znikoma. Biorąc pod uwagę dostępność redstona, ilość butelek oraz szkła to każda profesja, która zabierze stanowisko z potkami jest prawie alchemikiem. Nie zapominajmy o tym, że alchemik wytwarza mikstury leczenia na poziomie I (leczy 2 serca), mikstury ze źródła leczniczego są na poziomie II (4 serca). A co gdyby tak odejść od tradycyjnego alchemika i mikstury leczenia zastąpić miksturami regeneracji?
Budowniczy - tutaj doczepie się tylko do młota, marnuje się. W dniu startu trybu, był totalnie przesadzony (sharpness 10), obecnie młot ma niskie obrażenia, co jak najbardziej jest prawidłowe, jednakże knockback na poziomie I, jest ledwo co odczuwalny, zwiększenie enchantu do poziomu II bądź III pozwoliłoby budowniczemu na zrzucanie potworów z murów, czy ze samej świątyni, dzięki temu młot miałby jakiekolwiek zastosowanie.
Chemik - myślę, że klasa jest bardzo dobrze zbalansowana, posiada miotane mikstury siły, oraz miotane mikstury krzywdy (możliwe 10 szt. przy jednym wytworzeniu). Klasa ma możliwość wytworzenia całkiem dobrego elementu skórzanego uzbrojenia, dodałbym jednak 100% szans na 10 szt. mikstury krzywdy, a 50% czy nawet mniej na miksturę siły.
Kowal - zacznę od łuku (power II), powinien zostać usunięty. Kowal jest klasą do walki wręcz, wytwarza tarczę oraz ostrza, ostatecznie proszę o zdjęcie enchantu, nie ma nic złego w tym, że klasa ta wytwarza strzały. Co do broni, powinny zostać wzmocnione poprzez zwiększenie obrażeń jak i dodanie enchantu unbreaking do podstawowej wersji ostrza, ulepszona takowy posiada. Przyczyna konieczności zwiększenia obrażeń - 9dmg Miecz Wojownika.
Strzelec - tak jak i kowal, strzelec został wyposażony w "Łuk przeznaczenia" posiada on zdolność do tworzenia strzał oraz enchant Power II. Oprócz tego w ekwipunku strzelca znajdziemy parę staków materiału budowlanego. Enchant powinien zostać zwiększony, obecnie strzelec = kowal bez możliwości tworzenia "wzmocnionych" ostrz.
Piekarz - po buffie, super, nie ma do czego się przyczepić, jest w stanie zaopatrzyć drużynę w 2/3 staki ciast, a sam nie musi ich spożywać, odporność na głód sprawia, że piekarz zyskuje coś dla siebie, nie jest już najmniej grywalna klasa, przynajmniej z moich obserwacji przed zmianą.
Obrońca - Brakuje u niego sensownej mechaniki obronnej, nie ma znacznych różnic między grą defensywną od gry ofensywnej, proponuje efekt regeneracji I w promieniu danej ilości kratek od świątyni (zniszczona świątynia oczywiście nie dawałaby tego efektu).
Jego grale nie są zbytnio skuteczne czy to w defensywie, czy to w ofensywie.
Zbrojmistrz - Kolejna klasa, która nie wymaga zmian, jedyny problem to brak unbreakingu przy secie, kilkukrotnie pękł mi po kilku minutach walki, gdy nie zrobimy większej ilości uzbrojenia, stajemy się free killem dla potworów. Szansa na wytworzenie ulepszonego fragmentu uzbrojenia wydaje się być bardzo niska w stosunku do czasu jaki potrzebujemy na wydobycie 30 sztabek złota, do tej pory wytworzyłem tylko 2 wzmocnione fragmenty uzbrojenia. Gdy otrzymamy buty, zwiększają naszą obronę o znikomą wartość.
Klasy Potworów:
Nie omówię wszystkich, ale tylko ich część:
Rybik - trafienie go jest bardzo ciężkie niezależnie od wersji gry, w połączeniu z minimalnymi lagami prawie niemożliwe, co doprawadza do sytuacji: rybik z łopata > zwykły wojownik.
Golem - aby w krótki sposób pokazac jak bardzo ta klasa jest słaba przedstawie wam sytuację która przytrafiła mi się 2 dni temu. Przeglądając forum stanąłem na murach światyni, usłyszalem, że coś mnie atakuje, myśląc, że już jestem martwy szybko otworzyłem okno minecrafta i okazało się, że bił mnie golem, straciłem pół serduszka (set zbrojmistrza). Klasa potrafi w przyjemny sposób niszczyć bloki, jednak jego mobilność jest tak strasznie słaba, wysoki podskok ratuje tę postać. Co wam się kojarzy ze słowem golem? Pewnie z jakichś innych gier postać, która była bardzo wytrzymała. Golem na wvsp3 posiada skórzane uzbrojenie. To tak jak szkielet, który jest jednostką dystansową, powinna być ona z zasady mało wytrzymała, a tutaj szkielet = golem pod względem wytrzymałości. Proponuję, aby golem posiadał efekt siły najlepiej poziomu II, nie jestem pewien na jakim poziomie efekt ten występował na poprzednich edycjach, II bądź III. Dzięki temu efektowi podejście do golema będzie wiązać się z ryzykiem, tak jak i zakradnięcie się golemem, co jest niewyobrażalnie trudne
zostanie wynagrodzone. Oprócz efektu siły golemowi przydałaby się lepsza zbroja, oraz efekt regeneracji, który pomoże w starciach z łucznikami.