Witam, dzisiaj zaprezentuję wam pierwszą część mojej serii poradników o pluginach na serwer minecraft
Dzisiaj zajmiemy się
WorldEdit i
WorldGuard
Zaczynamy
1. Definicja pluginów
WorldEdit - jak sama nazwa wskazuje, jest to plugin do edytowania i modyfikowania naszego świata w minecraft za pomocą komend.
WorldGuard - plugin do ustawiania regionów tzw: cuboidów.
2. Download pluginów :
WorldEdit :
http://dev.bukkit.org/bukkit-plugins/worldedit/
WorldGuard:
http://dev.bukkit.org/bukkit-plugins/worldguard/
3. Obsluga pluginów, komendy w pluginach
WorldEdit:
Plugin ten jak już pisałem służy do edytowania naszego swiata w minecraft za pomocą komend. Plugin występuje w wielu wersjach do pobrania. Jest niezbędny do prawidłowego funkcjonowania serwera. Plugin działa poprawnie wraz z pluginem WorldGuard bez niego mogą pojawić się problemy na konsoli serwera lub nieprawidłowe działania komend pluginu.
Komendy:
Najważniejszymi komendami pluginu sa:
//wand - komenda służy do przyzywania różdzki, która jest najpotrzebniejszym przyborem do edytowania świata.
Jak zaznaczać różdżką pozycje ?
Zaznaczamy pozycje prawym i lewym przyciskiem myszki.
//set - komenda sluzy do ustawiania na danym zaznaczonym regionie wyznaczoną ilość bloków. Przykładowa komenda :
//set 4,13 - oznacza że na danym zaznaczonym regionie pojawią się bloki o ID 4 i 13 (bruk i żwir)
//cut - komenda pozwala na ucinanie,usuwanie bloków na wyznaczonym obszarze.
//undo - komenda pozwala na cofanie ostatniej akcji. NP: Po ustawieniu
//set 4,13 cofamy to za pomocą tej komendy.
//rotate - komenda pozwala na obracanie skopiowanego przedmiotu o daną ilość stopni (90 ,180). Przykładowa komend:
//rotate 180 - komenda pozwala na obrócenie o 180 stopni skopiowanego bloku / budowli.
//replace - komenda pozwala na zastąpienie bloku po zaznaczeniu innym blokiem, Przykładowa komenda :
//replace 0 4 - komenda pozwala na zastąpienia pustego bloku brukiem.
//copy - po zaznaczeniu danej budowli pozwala na skopiowanie tej budowli.
//paste - pozwala na wklejenie budowli po jej skopiowaniu.
UWAGA Budowla pojawia się w losowym miejscu obok gracza.
//walls - komenda pozwala na stworzenie ściany w kształcie kwadratu /prostokątu po zaznaczeniu bloków. Przykładowa komenda:
//walls 48 - daje sciane z bloków o ID 48 (bruk z mchem)
//br sphere - komenda pozwala na stworzenie kuli o wyznaczonej grubości. Aby stworzyć kule trzeba wpisać komendę na ręce gracza i kliknąc prawy przycisk myszy. Przykładowa komenda :
//br sphere 4 4 - pozwala na stworzenie kuli z bloków o ID 4 (bruk) o grubości 4.
//br smooth - komenda pozwala na wygładzenie terenu
//pyramid - komenda pozwala stworzyć piramidę o danej wielkości. Przykładowa komenda:
//pyramid 4 10 - pozwala na stworzenie piramidy z bloku o ID 4 (bruk) o wielkości 10.
//expand - komenda pozwala na zanaczenie danej ilości bloków. Przydatna komenda do tworzenia regionów.
WorldGuard:
Plugin pozwala na tworzenie cuboidów oraz regionów na wyznaczonym terenie za pomocą //wand. Plugin występuje na wiele wersji, współdziała z WorldEdit. Niezwykle pomocny plugin na tworzenie serwera i tworzenie na niego cuboid.
Komendy:
/region - ta komenda pozwala na zobaczenie całego systemu komend na ustawianie regionów.
/region define <nazwa>- pozwala na stworzenie i nazwanie naszego nowego regionu/cuboida.
/region addowner <nazwa> <nick> - pozwala na dodanie gracza ktory nie bedzie uwzgledniony w flagach/uprawnieniach. W skrocie bedzie mógł wszystko to co może założyciel regionu/cuboida.
/region info <nazwa> - pozwala nam na zobaczenie informacji o regionie/cuboidzie : zalożyciela, kordy itp.
/region list - pozwala nam na zobaczenie wszystkich założonych regionów/cuboidów.
/region remove <nazwa> - pozwala nam na usuniecie wybranego regionu.
/region flag <nazwa> <flag> - pozwala nam na dodanie uprawnienia czyli co można lub czego nie można robić w tym regionie.
Lista flagów jest bardzo długa. Ja zaprezentuje ich kilka
pvp allow/deny - pozwalasz / nie pozwalasz na walki pvp na wybranym regionie
tnt allow/deny - pozwalasz/ nie pozwalasz na wybuchanie tnt w wybranym regionie
snow-melt allow/deny - pozwalasz / nie pozwalasz na rozpuszczanie się śniegu na wybranym regionie.
build allow/deny - pozwalasz / nie pozwalasz na budowanie w wybranym regionie.
mob-spawning allow/deny - pozwalasz/ nie pozwalasz na spawnowniesię mobów w regionie
mob-damage allow /deny - pozwalasz /nie pozwalasz na zadawanie obrazen przez moby
lava-fire allow/deny - pozwalasz /nie pozwalasz na rozprzestrzenianie się ognia z lawy.
denyspawn [<NAZWA_MOBA>] pozwala na nie spawnowanie się w wybranym regionie danego moba np: creepera.
ghast-fireball allow/deny - pozwala/ nie pozwala na niszczenie bloków po uderzeniu kulą ognia (ghasta ,blaze)
creeper-explosion allow/deny pozwala / nie pozwala na niszczenie bloków bo wybuchu creepera.
enderman-grief allow/deny pozwala/ nie pozwala na grifowanie (zabieranie) bloków przez endermana.
To tyle z najważniejszych komend obu pluginów
4. Configuracja:
WorldEdit:
Configuracja WorldEdit jest zbędna. Jednak jak byśmy chcieli możemy zmienić ID wandu dzięki któremu zaznaczamy nasze bloki.
Więc wchodzimy w :
WorldEdit --------> config
Schodzimy na sam dół i znajdujemy linijke :
wand-item: 271
Możemy zmienić ID przedmiotu na np: 264
WoldGuard:
Jednak co do WorldGuard w razie braku miejsca przy flagach regionu należy zobaczyć do:
WorldGuard ----> worlds ------> <nazwa swiata> ---------> regions
Oto przykładowa configuracja :
regions:
__global__:
type: global
priority: 0
flags:
creeper-explosion: deny
lightning: deny
pvp: deny
tnt: deny
enderpearl: deny
mob-damage: deny
enderman-grief: deny
enderdragon-block-damage: deny
build: deny
ghast-fireball: deny
mob-spawning: deny
blocked-cmds: [/spawn, /help, /sethome, /plot home, /tpa, /tp, /tpdeny,
/tphere, /warp, /home, /warps, /rpg]
owners: {}
members: {}
Mam nadzieje że moj poradnik się przydał. Oceniajcie i komentujcie jeśli chcecie więcej poradników