Ajron
✰ Towarzysz Emeryt Jajron ✰
Liczba postów: 2,322
Dołączył: Aug 2014
1605
Pomogłem? Daj Diaxa!
Nick na Serwerze: ironhide
Odznaczenia: (Zobacz Odznaczenia)
Poziom:
MineGold: 58.60
|
[PORADNIK] Pisanie skryptów część 2
Siemaneczko. W poprzednim poradniku poznaliście prosty szyfr na zrobienie komendy w skrypcie. Dzisiaj go trochę zmienię i pokażę wam nowe możliwości. Dla tych co czytali tylko to wpierw polecam znać poprzedni poradnik http://mineserwer.pl/Temat-PORADNIK-Pisa...ypt%C3%B3w
Co nas czeka? Dziś nauczycie się robienia okrojonych profesji specjalnch (okrojone ponieważ ograniczymy się tylko do nadawania sobie przedmiotów i ich działania), robienia mini vortexu z obrażeniami od upadku i teleportacji. Zaczynamy na początek kod na klasę na dobre wykonanie klasa endermana polecam przeczytać całość jeśli ma wyjść
Kod PHP:
command /Enderman: trigger: give 1 sugar of fortune 10 named "&4&LZostań endermanem" to player on rightclick with sugar: if name of player's tool is "&4&LZostan endermanem": give 1 compass of fortune 1 named "&3Teleport" to player give 1 feather of fortune 10 named "&2Skok" to player
Tak mniej więcej wygląda kodzik na endermana ale co to za klasa która ma tylko kompas i piórko które na nic mu się nie zdadzą. Wypadałoby więc by oba itemy do czegoś służyły więc tak. kompas będzie teleportem a piórko takim niby podwójnym podskokiem.
Nad naszym kodem od endermana polecam wykonać taki wpis:
Kod PHP:
aliases: nonsolid = 0, 6, 27, 28, 30, 31, 32, 37, 38, 39, 40, 50, 55, 59, 63, 64, 65, 66, 68, 69, 70, 71, 72, 75, 76, 77, 78:0, 83, 85:4-7, 104, 105, 106, 111, 115, 131, 132, 141, 142, 143, 147, 148, 157
te numerki w 1 linijce się wam w Notepad++ zmieszczą WAŻNE: musicie mieć wszystkie te numerki co ja podałem inaczej enderman po użyciu kompasu nie będzie mógł się tepać!
Mamy nasz kod którego wiele razy w skrypcie przepisywać nie musimy starczy nam 1-razowo teraz omówię kod bo jest nowy:
"aliases:" aliasy należy rozumieć jako alternatywne słowa. Pozwalają one określać łatwiejszy sposób zapisania pewnego wyrażenia, lub umieszczenia w nim zbioru wyrażeń których może to dotyczyć.
"nonsolid = <numerki>" to oznacza bloki na które enderman może się teleportować wy możecie tego nonsolida przepisać po swojemu lecz pamiętajcie by wstawione w powyższym kodzie numerki przepisać co do jednego!
Ok wiedząc już co mamy zróbmy kod dla kompasu:
Kod PHP:
on rightclick with compass: if name of player's tool is "&3Teleport": loop blocks above targeted block: if loop-block is nonsolid: if block above loop-block is nonsolid: teleport player to loop-block stop trigger [php]
Teraz omówię nowe linijki bo 2 pierwsze już znacie:
"loop blocks above targeted block:" oznacza że ma zbadać każdy blok prócz bloku docelowego (czyli tam gdzie patrzymy)
"if loop-block is nonsolid:" to oznacza sprawdzenie, czy blok który został zbadany należy do naszej listy zapisanej jako nonsolid (u was zamiast słowa "nonsolid" podstawiacie waszą nazwę tego aliasa)
"if block above loop-block is nonsolid:" to z kolei sprawdzenie czy blok, który znajduje się nad zbadanym wcześniej blokiem, również należy do listy zapisanej jako nonsolid
"teleport player to loop-block" teleportuje gracza do bloku docelowego
"stop trigger" oznacza że na tym nasza teleportacja się kończy gdybyśmy tego nie dali to byśmy poza świat się tepneli lub nwm co albo wyskoczyłby error
I tak wygląda teleportacja teraz czas na skok:
[php] on rightclick with feather: if name of player's tool is "&2Skok": push the player upwards at velocity 1 push the player horizontally forward at speed 2
Czas na omówienie kodu ale tylko 2 nowych linijek:
"push player upwards at velocity 1" oznacza że uniesiemy się w górę na 1 poziom skoku czyli taki jakby zwiększony skok 3 lub 4. POLECAM robić tylko 1 lub 2 bo wyżej gracz zginie od upadku (ewentualnie jeśli ktoś już z ciekawości czytał o skryptach na modyfikacje dmg'a to może sobie zrobić zabezpieczenie)
'pusk player horizontally forward at speed 2" oznacza to że wykona się jeszcze dalekie przesunięcie gracza z prędkością 2 czyli innymi słowy daleki wyskok POLECAM robić tylko od 1 do 3 bo inaczej przez głupotę spadniecie z wysokiej góry przez bardzo daleki skok (ewentualnie jeśli ktoś już z ciekawości czytał o skryptach na modyfikacje dmg'a to może sobie zrobić zabezpieczenie)
Czas na cały kod:
Kod PHP:
aliases: nonsolid = 0, 6, 27, 28, 30, 31, 32, 37, 38, 39, 40, 50, 55, 59, 63, 64, 65, 66, 68, 69, 70, 71, 72, 75, 76, 77, 78:0, 83, 85:4-7, 104, 105, 106, 111, 115, 131, 132, 141, 142, 143, 147, 148, 157
command /Enderman: trigger: give 1 sugar of fortune 10 named "&4&LZostań endermanem" to player on rightclick with sugar: if name of player's tool is "&4&LZostan endermanem": give 1 compass of fortune 1 named "&3Teleport" to player give 1 feather of fortune 10 named "&2Skok" to player
on rightclick with compass: if name of player's tool is "&3Teleport": loop blocks above targeted block: if loop-block is nonsolid: if block above loop-block is nonsolid: teleport player to loop-block stop trigger
on rightclick with feather: if name of player's tool is "&2Skok": push the player upwards at velocity 1 push the player horizontally forward at speed 2
Tak oto mamy naszą profesję oczywiście można dodawać do profesji coś innego np to strzelanie pokazane w poprzednim poradniku lub wiele nowych rzeczy np. miecz, łuk itd.
Napiszcie na co w następnym poradniku chcielibyście jakiś skrypt Pozdrówka iron
(Ten post był ostatnio modyfikowany: 27-February-2019 19:51:07 przez Ajron.)
|
|