A siemanko. Ostatnio RayQ się dopytywał kiedy będą następne poradniki, nie wytrzymałem i sobie powiedziałem tak "dobra, zrobię kolejne ale na pewno jeszcze nie o questach".
Faktycznie tematem tego poradnika będzie manipulacja, którą można wykorzystać praktycznie w prawie całym Skripcie
Na początek wyjaśnię o co nam będzie chodziło:
Kod PHP:
variables:
{opcja} = false
options:
tag: &b[&5&lOpcja&b]
Manipulacja w Skripcie to są tzw. Variables i Options. Każde z nich ma inne zastosowanie. Objaśnię wam je:
Variables:
Są to inaczej ustawienia, służą to stawiania potencjalnych warunków w postaci prawda/fałsz albo w postaci liczbowej. Aby je wpisać w kodzie, kopiujemy ich wpis w options do kodu (czyli w tym przypadku {opcja}).
DLA KUMATYCH: Odpowiednikiem Variables w Pluginach są int i boolean.
Options:
Są to tzw. opcje, służą najczęściej do zastępowania pewnych wpisów, co ułatwia pisanie np. wiadomości (dzięki temu nie musimy pisać tego nie wiadomo ile razy, wystarczy opcja i gotowy tekst od razu poleci z opcji). Aby je dostosować w tekstach, trzeba wpisać {@...} (... oznaczają nasz wpis w options, w tym przypadku kodu to {@tag})
DLA KUMATYCH: Odpowiednikiem Options w Pluginach są wszelkiego rodzaju String, List<objekt>, własne kody ułatwiające wpisy.
Ok. Skoro już objaśniłem, pora na małe kombinacje z zastosowaniem. Jak ktoś sobie przepisał pierwsze notacje kodu to is good
Variables można stosować praktycznie w prawie każdym evencie, natomiast
Options, najczęściej używa się w wiadomościach tekstowych.
Zanim jednak przejdziemy do zastosowań, jeszcze jedną rzecz muszę wam tu wpisać - przełączanie tego wszystkiego. Najprościej zrobić to komendą.
Kod PHP:
command /przelacz:
trigger:
if{opcja} is false:
set {opcja} to true
set {liczba} to 1
send "{@tag} &cPrzelaczono na TRUE oraz 1" to player
if{opcja} is true:
set {opcja} to false
set {liczba} to 0
send "{@tag} &cPrzelaczono na FALSE oraz 0" to player
Ta komenda przełącza z opcji prawda na fałsz (oraz na odwrót) i liczbę z 0 na 1 (i na odwrót), wszystko zależy od ustawienia
Zajmijmy się więc zastosowania:
DROP:
Kod PHP:
on break of stone:
if {opcja} is true:
cancel event
set block to air
if {opcja} is false:
chance of 20%:
drop 1 diamond
chance of 20%:
drop 1 emerald
Jak widać dzięki opcjom można dokonać zmian w dropie ze stone. Powyższy kod pokazuje iż jeśli opcja jest ustawiona na true -> anuluje drop, jeżeli zaś jest ustawiona na false -> jest szansa na jakiś drop ;p
PS: można było oczywiście TRUE i FALSE zamienić miejscami i warunek byłby nieco zmieniony ;p
DAMAGE:
Kod PHP:
on damage:
if victim is player:
if attacker is entity:
if {opcja} is true:
cancel event
Dzięki manipulacji, można sprawić iż gracz nie otrzyma żadnych obrażeń od przeciwnika jeśli opcja przyjmie ustawioną przez nas wartość.
KOMENDY:
Teraz największe schodki do góry, ponieważ komendy mają wiele efektów, ja wprowadzę to na najprostszym, czyli dodawaniu itów.
Kod PHP:
command /diamenty:
trigger:
if {opcja} is false:
send "{@tag} Twoja opcja jest ustawiona na FALSE, nie otrzymasz diamentow :("
if {opcja} is false:
give 32 diamond to player
send "{@tag} Twoja opcja jest ustawiona na TRUE, przyznano DIAMENTY :)"
Nie muszę chyba objaśniać, same teksty w kodzie mówią za siebie
Na koniec, podsumowując ten króciutki poradnik, dodam od siebie iż
Variables i
Options są częścią kodu na Questy, więc możecie się nastawić na to iż następny poradnik, który w lipcu zrobię, dotyczyć będzie właśnie
Questów
Na koniec, bo pewnie każdy się spodziewał skompletowania kodu w 1 całość. Prawda jest taka że nie ma tak naprawdę potrzeby by tego robić, wystarczą wam tylko 2 rzeczy -> kod na same Variables i Options z ich przełączeniem oraz wybrane zastosowanie. Oczywiście zastosowań jest więcej, ja tylko podałem przykłady, można zawsze podpytać w wątku o zastosowania, chętnie udzielę odpowiedzi
To by było tyle. Zapraszam do oceniania i komentowania.
Miłego zakończenia roku szkolnego mordki
Pozdrawiam ironhide