(26-March-2019 13:32:41)PePsI_2 napisał(a): (26-March-2019 12:52:50)Admin napisał(a): jednak przez najbliższe miesiące skończone na pewno nie będa,
Co masz na myśli, najbliższe miesiące ? Nie zbyt rozumiem twoją wypowiedź, Na trybie "co raz mniej osób gra", a gracze mają czekać, parę "miesięcy" na jakiś projekt ?
Taaa bo faktycznie RPG to jedyne co jest warte uwagi... kilka miesięcy to się naczekają na realizację
wszystkiego co do tej pory jest zaplanowane... a nie tylko jednego projektu (zgodnie z poniższym cytatem Banana)
Cytat:Póki co na rpgu jest masa rzeczy które czeka w kolejce do zrobienia, jednak przez najbliższe miesiące skończone na pewno nie będa, gdyż nie jest to jedyny tryb na serwerowni którym się zajmujemy
Poza tym bardzo dobrze to Camrakor ujął:
cierpliwości, a zostanie wam to wynagrodzone
Tak pijąc do tematu, to aż mam ochotę się rozpisać bardziej... a co tam zrobię to...
Jeden projekt dla danego istniejącego trybu można robić maksymalnie przez tydzień przy następujących założeniach:
- jesteśmy jedyną siłą roboczą dostępną dla siebie
- nie mamy wszystkich potrzebnych zasobów
- mamy tak zaplanowany czas, że uda nam się to sporządzić
- idziemy w jakość a nie szybkość
Oczywiście ostatni punkt powinien być zachowany dla każdego porządnego projektu. Nie mniej jednak redukcja trzech pierwszych punktów (czyli działania z wyprzedzeniem) już w dużym stopniu skracają nam czas potrzebny do wykonania zadania. Zaznaczam też, że to wykaz postępowania wg tego jak ja to widzę, inaczej może to postrzegać każdy z was i jest to dla mnie w pełni zrozumiałe. Dodatkowo tyczy się to projektu dla istniejącego trybu, gdyż zupełnie inny przypadek obejmuje prace nad konkretnym trybem gry od zera, ale o tym nie będę się tu rozpisywać.
Bazując na powyższych wyjaśnieniach sami oceńcie jak szybko można zrobić coś co zostało tylko "opisane" i to jeszcze w taki dość powiedziałbym przestępny/typowy dla większości propozycji sposób.
Wydaje mi się, że kiedyś to wyjaśniałem na forum no ale skoro trzeba to przypomnienia nie szkodzą nikomu
Od dawna wiadomo, że nie każdy z was jest w stanie popisać się przygotowaniem czegoś w 100% i zarówno Banan jak i reszta osób, które coś większego już na serwerowni robiły, mając tego świadomość nie zmusza was do tego byście próbowali (oczywiście zawsze miło jak ktoś chce się popisać talentami i wspomóc twórców gotowym materiałem), nie mniej jednak istnieją rzeczy które każdy z was może zrobić (chociaż nie wszystkim się to zaleca ;s), czyli np. zbudowanie mapy.
Mapa (lub jeśli chcecie to możemy nazwać to obszarem akcji) jest podstawą do tego by cokolwiek mogło funkcjonować. No bo sami powiedzcie jaka to sztuka napisany program testować na pustym świecie... Jak dla mnie to strata czasu i niejednokrotnie nerwów do użalania się nad dokumentacją techniczną ;s Oczywiście nie przeczę, że jeśli komuś się udało to jak najbardziej można się cieszyć z sukcesu w kodzie, jednak bez większego celu to nawet nie ma mowy żeby to wyszło na jaw w świetle dziennym do publicznego użytku.
Wracając do tego co mówiłem - mapa stanowi
45% sukcesu... 45% to wbrew pozorom dużo, ponieważ pozostałe
55% (czyli to, co jest przeznaczone na opracowanie techniczne) zazwyczaj przy "sprawnych rękach" robi się szybko, choć momentami boleśnie...
No nie oszukujmy się... mimo wszystko napisać skrypt to jedno, ale potem jeszcze zrób moby, zrób drop jeśli jest potrzebny, zrób nagrody które jeszcze trzeba zbalansować i dostosować do wymagań, zabezpiecz też cały obszar żeby nie było błędów, które i tak po kilku dniach jakimś ciulem wychodzą na jaw, jeśli to jest trudne to jeszcze zrób dokumentację dla graczy żeby wiedzieli co klikać a czego nie (albo że tutaj nie wypada wchodzić bo karambit do lawy sobie wywalicie)... więcej zabawy niż jedna runda w LoL'u
.
No i tak to wygląda w praniu... I my wam tego nie robimy na złość... po prostu sami mamy na głowie xyz rzeczy do roboty a ludzi tylko
x żeby to wszystko zrobić (nie mówiąc już o tym jak bardzo ta skala się na budowniczych przekłada + jeszcze gdy w to wszystko doliczamy życie prywatne każdego moderatora...). Jednak ktoś kto oprócz pomysłu daje coś od siebie też pokazuje, że mu/jej (bo nie wiem kto tam za ekranem siedzi
) zależy na tym by to wprowadzono... Wtedy widać że osoba ma konkretny cel i wspiera twórców by zaoszczędzić im czas... W innym przypadku takie propozycje to tylko zachcianki i też nie ma co liczyć że komuś się będzie chciało to wykonywać.
I obstawiam, że poleci pewnie komentarz typu "oooo ajron ale questy dzienne się pojawiły, a to też był tylko pomysł spisany na papierze forumowym"... Racja to był pomysł... Tylko że on nie wymagał map, których nie mieliśmy
. Najprościej na świecie, przychodzi Banan do Ajrona i pyta go czy dałby radę to ogarnąć, a Ajron się zgadza i dostajecie questy czasowe na RPG'a (gracze: #ajronfakju MineZ obiecałeś i nie wydałeś... tfu na ciebie)
Wiem wiem zbytnio humorem lecę na koniec... I tak wiem że pewnie 5/6 całej serwerowni się do tego nie stosuje albo wcale tego nie przeczyta, ale też nie chodzi o to by wpoić to na siłę każdemu, a tylko ci co chcą się nauczyć przydatnych rzeczy do codziennej pracy to przeczytają i zrozumieją... naprawdę klocki też uczą przydatnych spraw, chociażby w przypadku moderowania uczą odpowiedzialności