Witajcie!
Po tak długim czasie od zamknięcia edycji 3.0 trybu KitPvP na Mineserwerze przyszedł mi zaszczyt ogłosić następującą nowinę:
NOWA EDYCJA KITPVP (WERSJA 4.0) ZOSTANIE URUCHOMIONA JUŻ W NAJBLIŻSZY WTOREK - 29 GRUDNIA NA SERWERZE MINESERWER.PL
Zapewne domyślam się, że niektórzy wyczekiwali tej nowinki od bardzo dawna, więc nie żałujcie sobie chwil na radość, tym bardziej że święta też są bardzo blisko!
Pozwólcie zatem, że pokażę wam kilka fantastycznych ujęć z trybu, a przy okazji o nim sobie pomówimy.
Dla tych którzy pierwszy raz spotykają się z pojęciem
"Kit PvP" już spieszę z tłumaczeniem:
KitPvP - tryb gry skupiony wokół walki na arenach z użyciem najbardziej niestandardowych metod zabijania przeciwników. Każdy gracz może wcielić się w jedną z dostępnych na serwerze klas (postaci) i korzystać z jej możliwości by walczyć z pozostałymi rywalami na arenie.
1. Cele nowej edycji
Od kiedy trwała edycja
3.0 ja i Trawka dostrzegliśmy jeden znaczący problem w tym trybie, czyli same klasy, które były zanadto skomplikowane by przeciętny gracz mógł od razu opanować dany zestaw i czerpać przyjemność ze swoich umiejętności.
W wersji
4.0 zmieniliśmy głównie podejście do projektu zestawów, ale nie tylko one uległy znaczącej zmianie.
2. Nowa edycja - zmiany i wizualny przegląd trybu
Pierwszym krokiem, który zrealizowaliśmy w ramach nowej edycji było ograniczenie dostępu do map. Od tej pory cała akcja na KitPvP odbywa się na
JEDNEJ MAPIE (na której też znajduje się spawn).
Poniżej kilka zdjęć prezentujących nową mapę.
Przejdźmy teraz do samych kitów, gdyż ich schemat uległ mocnej zmianie. Na początek przypomnę schemat panujący na edycji
3.0:
-
broń główna (która może posiadać zdolność pasywną)
-
umiejętność 1
-
umiejętność 2
-
umiejętność 3 (ULT)
-
zupki
Jak widać to trochę dużo umiejętności (wliczając w to też wbudowane zdolności broni głównej w klasach, które ją posiadały).
Teraz pora na nowy schemat:
-
broń główna (mająca także zdolność pasywną lub użytkową) -
UWAGA: są wyjątki od tej reguły, o których opowiem w kolejnej części wątku
-
umiejętność
-
zupki
Tutaj z kolei widać że klasy znacznie "schudły" pod względem liczby zdolności. Zdecydowaliśmy się nie ograniczać gracza do zwykłego bicia mieczem i używania jednej zdolności raz po raz, stąd też pojawiają się zdolności wbudowane w broń główną.
Zdolności wbudowane w broń mają krótszy czas oczekiwania na ich ponowne użycie, ale też nie zadają one kolosalnych obrażeń. Wyjątkiem istnienia w broni zdolności wbudowanej jest posiadanie przez daną postać bazowej broni w formie
ataku dystansowego.
Wraz z nową edycją podszedłem nieco niestandardowym tokiem myślenia i wprowadziłem także 3 nietypowe statusy postaci:
- odporność na obrażenia
- odporność na zakłócenia
- odporność na ataki
Zapytacie pewnie:
"Ajron co to znowu za kosmiczne pomysły??????? Co one nam dają?????" -> Już wam pokazuję:
Odporność na obrażenia: czyni waszą postać niewrażliwą na wszelkiego rodzaju ciosy wykonane przy pomocy broni głównej lub umiejętności. W skrócie - nie można was zranić.
Odporność na zakłócenia: sprawia, że wasza postać będzie ignorować otrzymywane negatywne efekty, m.in: podrzucenie, spowolnienie, osłabienie. Drobna uwaga - ten efekt nie przerywa wbudowanego w Minecraft systemu odrzutu (czyli enchant knockback itd nadal na was działa)
Odporność na ataki: w największym skrócie - połączenie odporności na obrażenia i na zakłócenia. Nie można was ani zranić, ani poddać jakimkolwiek negatywnym efektom.
Wszystkie te statusy pozwolą wam w nietypowy sposób podejść do walki. Miejcie na uwadze, że każdy z nich otrzymujecie na krótką chwilę.
Oprócz nowych mechanik, podzieliliśmy też klasy na
4 role:
- Łowca
- Mag
- Wojownik
- Zabójca
Każda z ról ma swoje charakterystyczne właściwości:
- Łowcy: postacie skoncentrowane na walce zarówno wręcz oraz dystansowej. Ich umiejętności działają najczęściej jako wzmocnienia.
- Magowie: postacie których cała moc skupia się wokół ich zdolności.
- Wojownicy: postacie stworzone do nakładania przeróżnych efektów zakłócających. Tego typu klasy są szczególnie wytrzymałe.
- Zabójcy: postacie stworzone z myślą o eliminowaniu swoich przeciwników w kreatywny sposób.
Na ten moment do wyboru macie około
20 klas. Z czasem ta liczba się zwiększy wraz z kolejnymi aktualizacjami trybu.
Poniżej możecie zobaczyć aktualny wygląd sklepu:
WAŻNA WIADOMOŚĆ
Udało się w końcu dojść do momentu gdzie ten tryb będzie miał swoją szansę wystartować, jednak miejcie na uwadze że to jest tzw. "faza wczesnego rozkwitu" tego trybu. Wraz z upływem stycznia i lutego będziemy dodawali kolejne nowości do tego trybu, tak aby był on maksymalnie rozwinięty. Póki co dominować będzie prostota trybu (co też pozwoli go skuteczniej naprawiać).
Prosiłbym aby na początku edycji nie zniechęcać się z powodu jakichkolwiek niedopatrzeń bądź problemów, a zamiast tego sukcesywnie je zgłaszać (najlepiej na forum!).
Ja i Trawka też jesteśmy ludźmi i mogło nam coś umknąć podczas finalizacji projektu. Puste narzekanie nic wam nie pomoże, a tylko utrudni mi robotę. Dlatego też tym bardziej apeluję o cierpliwość. Każdy znaleziony problem będę naprawiał po kolei, nie mniej jednak najwyższy priorytet będą miały błędy związane z podstawową funkcjonalnością trybu (czyli działanie systemu levelowania, zdobywania klas, kwestie z bazą danych itp.).
W sytuacji nadzwyczajnej może się zdarzyć, że termin startu edycji ulegnie zmianie, jednak gdyby to się przytrafiło to zamieszczę w tym wątku informację o na ten temat!
Na koniec podpisy (w końcu to trafi do archiwum kiedyś
)
Twórcy trybu:
Trawsonek
Ajron
Dzięki także
szeryfABC za wsparcie przy kilku wstępnych testach.
Do zobaczenia na starcie edycji!