Sup.
Pograłem trochę na tym Jailu i muszę przyznać, podoba mi się ta lekka odmiana od PvP. Jednak dzisiaj zorientowałem się że osoby z rangami mają pewne atrybuty, z których zwykły gracz nie może skorzystać w żaden sposób. Mowa tutaj o ich zbroi.
Zwykły gracz nie może enchantować swojej zbroi w żaden sposób. A osoba z rangą ma zbroję o kilku interesujących atrybutach, przykładem jest ta diamentowa:
https://zapodaj.net/9329844c76745.png.html
Są to typowe zaklęcia na zbroję, poza jednym, które niesamowicie przykuło moją uwagę - Lekka Waga - powoduje, że osoba nosząca zbroję może poruszać się szybciej (tak insynuuję, bo nie widzę innej przyczyny dla której przeciętna osoba z rangą dyma po mapie jak jakiś Pędziwiatr).
Patrząc na to co się dzieje, kontrowersyjne myśli przyszły mi do głowy. Ponieważ atrybut szybkości to ogromne ułatwienie. A fakt że zwykły gracz nie może stworzyć takich przedmiotów samodzielnie, oznacza że rangi mają zbyt wielką przewagę nad zwykłymi graczami. Dlaczego? Argumenty:
#1 Szybkość w kopalni - szybszy gracz zawsze zdobędzie oczekiwane surowce pierwszy. Nikt go nie wyprzedzi, bo jest po prostu szybszy;
#2 Szybkość na Ustawce - jeśli ktokolwiek jest szybszy od drugiego gracza, ten drugi gracz jest natychmiastowo eliminowany, bo kiedy on zacznie gdzieś biegać, szybszy już zbierze z 5 skrzynek.
#3 Szybkość podczas PvP - Ja... mówię o tym tylko niedoświadczonym graczom, bo WSZYSCY dobrze wiecie jak ogromną rolę ma szybkość ruchu gracza w PvP. Zwłaszcza w systemie walki 1.8 (ale 1.9 też, tylko nie jest to aż tak bolesne) - jeśli jesteś wolniejszy od przeciwnika, masz takie same szanse jak żyjący trup. Szybszy gracz ma większe możliwości wystrefowania Cię (manewr polegający na unikaniu ataku oponenta poprzez skręcanie w lewo/prawo), dogonienia Cię kiedy próbujesz uciec oraz ucieknięcia od Ciebie kiedy jakimś cudem go osłabiłeś na tyle żeby w ogóle zaczął od Ciebie uciekać.
Dobra, nagadałem się, ale czego tak w zasadzie oczekuję? Jednej rzeczy - Proszę, dajcie graczom możliwość enchantowania zbroi, aby nie było tego zawieruszenia balansu pomiędzy zwykłym graczem a rangą, bo jak na razie to aby gracz mógł pokonać rangę, to musi sam nabyć rangę (albo przynajmniej zbroję rangi). Albo to, albo usuńcie szybkość z rangowej zbroi.